Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB přestavěná na rally a ukázky z historie vozidla - video
Škoda 1000 MB byl vyráběný československou automobilkou AZNP v letech 1964-1969. Vůz měl, jako první sériově vyráběný automobil Škoda samonosnou karosérií. Motor i poháněná náprava byly uloženy v zadní části vozidla. Motory měly objem 988 cm3 a 1107 cm3. Bylo vyrobeno 419 540.
Rozhodnutí o umístění motoru vzadu a pohon zadní nápravy bylo již v té době krokem zpět, protože neumožňovalo vyrábět varianty pic-up a combi, ale v této koncepci bylo nutno pokračovat dalších 24 let (příkaz totalitního systému) až do spuštění výroby modelu Škoda Favorit.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
H7 výměna u Renault Clio a Thalia.
H7 je pro potkávací světlomet, který je zcela vpravo a žárovka musí mít sklo s UV filtrem.- Otevřeme přední kapotu.
- Sundáme gumový kryt za žárovkou.
- Pootočíme křídlem patice konektoru doleva, jako když povolujeme klasický pravý závit.
- Opatrně vysuneme konektor i s žárovkou mimo světlomet. Je to vše těsné, tak opatrně.
- Vysuneme žárovku z konektoru. Podíváme se kde směřuje jazýček žárovky a stejně musí směrovat i u nové žárovky.
- Vložíme novou žárovku s UV filtrem a zasuneme do konektoru. Pozor nedotýkejte se skla žárovky pokožkou, jinak se žárovka brzy poškodí.
- Zasuneme do otvoru pro žárovku ve světlometu.
- Zatlačíme na konektor a křídlem konektoru pootočíme doprava.
- Kontrolujeme zda žárovka je dobře upevněna a zda nejsme mino zajišťovací jazýčky.
- Nasuneme gumový kryt na otvor pro výměnu žárovky.
- Velmi krátce vyzkoušíme zda žárovka svítí.
Gumový kryt otvoru žárovky sundáme a nakonec montáže znovu nasadíme.
Křídlem konektoru pootáčíme doleva pro uvolnění a doprava pro přitažení žárovky.
Detail vysunuté H7 z otvoru zadního krytu světlometu i s konektorem.
Konektor žárovky H7 Renault Clio a Thalia.
Fiat Idea
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Rozvor 2,510 mm
- Délka 3,930 mm
- Šířka 1,700 mm
- Výška 1,660 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,275 kg
Fiat Idea - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).
Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.
Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku
Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti! Date: 11.05.2021 - 11:34Přísavka nedrží na skle, co dělat?
- zkontrolovat přísavku zda má správný tvar misky, aby z ní bylo možno vytlačit co nejvíce vzduchu (u přísavky navigace s páčkou na vytláčení vzduchu, pokud je přísavka rovná, zkusit zatlačit páčku a tím prohnout přísavku na 24 hodin, jestli se natvaruje)
- zkontrolovat přísavku zda není prasklá, popukaná, poškrábaná, nevhodnou vyřadit (nebo zkusit přilepit)
- 100% odmastit povrch přísavky i skla a zbavit prachu - nečistot
- nepřisávat na sklo v jeho prohnutém místě - tvaru
- pokud znovu nedrží zkusit jemně naslinit okraje přísavky
- pokud opět nedrží zkusit použít nějaké lepidlo na přísavky k tomu určené (pozor na poleptání komponent)
- lepidlo např. BISON
Tvar přísavky má být prohnutý, aby se vymáčklo, přitisknutím na hladký povrch, co nejvíce vzduchu
Tlak okolního vzduchu pak zajistí, že přísavka drží (po dobu, pokud se pod ní opět nedostane okolní vzduch).
Date: 22.07.2020 - 11:46
Brzdná dráha motocyklu při 180 km/h 154 metrů | brzdna-draha-motocyklu-pri-180-km/h-154-metru-id-566
Proč nás řidiči osobních automobilů snadno přehlédnou na silnici
a nestačí dát motocyklistovi přednost - video.
Brzdná dráha na suché vozovce roste s čtvercem rychlosti.
Jestliže při 90 km rychlosti bude 40 metrů, při 180 km to bude 160 metrů
i více.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 29.7.2011 - 07:38
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-1000-mb