Auto roku 2009
AD MOB
Autem roku 2009 se stala Mazda 6
Mazda6, nebo Mazda 6 v Japonsku Mazda Atenza je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Mazda již od roku 2002.
Předchůdce Mazdy 6 byla Mazda 626. Mazda 6 se vyrábí z typem karoserie, buď jako 4 dveřový sedan, nebo 5 dveřový hatchback.
Auto roku je anketa v České republice a pořádal jí Svaz dovozců automobilů spolu se Sdružení automobilového průmyslu. Anketa Auto roku se u nás pořádá pravidelně od roku 1994.
350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault 16
Roky produkce 1965 – 1979.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce: Renault 20/30
- Třída: střední
- Karoserie: 5 hatchback
- Provedení: MF
- Motory: 1.4 - 1.5 49kW a 1.6 68kW
- Převodovka: 4 a 5 manual, 3 automatic
- Rozvor: mm
- Délka: 4257 mm
- Šířka: 1628 mm
- Výška: 1450 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 16 - video
Na té vestě, na předu i vzadu jsou diody, které znázorňují šipku.
Při odbočování cyklista jen zmáčkne na řidítkách spínač, kterým
směrem chce pokračovat a na zádech mu začne blikat šipka vpravo
či vlevo.
Video je na facebooku:
https://www.facebook.com/120509568640821/videos/2351677648423869/

Peugeot 504 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4 486 mm
- Šířka 1 690 mm
- Výška 1 460 mm
Peugeot 504 - video

Peugeot 206 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Produkce 1998-2010
- Předchůdce Peugeot 205
- Nástupce Peugeot 207
- Třída malý vůz
- Karoserie 3 - a 5-dveřový hatchback 4-dveřový sedan 2-dveřové kupé, kabriolet 5-dveřové kombi
- Koncepce FF
- Motory 1,0 L až 2.0 L
- Délka 3.835 mm až 4028 mm
- Šířka 1652 mm
- Výška 1460 mm
- Pohotovostní hmotnost 1,025 až 1,145 kg
- Podobné Citroën C2
Peugeot 206 - video
Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.
Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.
Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.
**VIDEO YOUTUBEHistorie svodidel
Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.
S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.
Betonová svodidla - bariery
Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.
Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.
Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem
**VIDEO YOUTUBEEditace: 18.8.2010 - 11:18
Počet článků v kategorii: 350
Url:auto-roku-2009
AD