Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Auto roku 2009


AD MOB

Autem roku 2009 se stala Mazda 6

Mazda6, nebo Mazda 6 v Japonsku Mazda Atenza je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Mazda již od roku 2002.

Předchůdce Mazdy 6 byla Mazda 626. Mazda 6 se vyrábí z typem karoserie, buď jako 4 dveřový sedan, nebo 5 dveřový hatchback.

Auto roku je anketa v České republice a pořádal jí Svaz dovozců automobilů spolu se Sdružení automobilového průmyslu. Anketa Auto roku se u nás pořádá pravidelně od roku 1994.


347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


247

Volkswagen Transporter T2 | volkswagen-transporter-t2



Volkswagen Transporter T2

Technická data:

  • Platforma Volkswagen Transporter T2
  • Motor 1,6 l 35kW až 2,0 L 52kW
  • Převodovka 4-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
  • Rozvor 2400 mm
  • Délka 4505 mm
  • Šířka 1720 mm
  • Výška 2040 mm

Volkswagen Transporter T2 - detailní prohlídka vozidla - video

**

239

Volkswagen Transporter | volkswagen-transporter



Volkswagen Transporter

Technická data:

  • Třída Van, minibus
  • Motor 4 válce – boxer 1131 až 1493 cm3 – 18,4 až 32,3 kW
  • Převodovka 4 rychlosti, manualní
  • Rozvor
  • Délka 4280/4290
  • Šířka 1750/1800
  • Výška 1920 mm
  • Nádrž 40 litrů
  • Rychlost až 110 km/h
  • Hmotnost až 1140 kg

Volkswagen Transporter - video

**

203

Škoda Forman | skoda-forman



Škoda Forman popis - video

SKODA FORMAN

**

83

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit | stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274


Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.




264

Ford Puma | ford-puma



Ford Puma

Technická data:

  • Montáž Niehl, Německo
  • Třída malé kupé
  • Karoserie 3-dveřový hatchback kupé
  • Koncepce FF
  • Platforma Ford B
  • Motor Ford Zetec-SE
  • Převodovka 5-stupňová manuální IB5
  • Podobné Ford Fiesta

Ford Puma - test - video

**



Editace: 18.8.2010 - 11:18
Počet článků v kategorii: 347
Url:auto-roku-2009

AD
11 Share
Share
Tweet