Zajišťování závitů proti povolení
Jak zajistit závity proti povolení
Nejspolehlivějším způsobem je šroub s korunovou maticí a závlačkou, ale takový spoj nelze vždy použít, navíc spoj se může skládat jen ze šroubu zašroubovaného do díry se závitem.Tam kde dochází k častým vibracím dochází i k častějšímu uvolnění tohoto závitového spoje.
Na špatně přístupných místech je to pak velmi nepříjemné, když musíme rozebrat část zařízení, abychom se ke spoji dostali a šroub dotáhli.
Jak jedno z dobrých řešení se jeví použít u takových spojů zajišťovače závitů.
Jsou to přípravky, které se nanášejí na závit a po ztuhnutí vytvoří rozebiratelný spoj s pružnou výplní.
Podle druhu pojiva je odvislé, jak bude spoj odolný proti povolení.
Jedním z mnoha tmelů na zajištění závitů proti samovolnému povolení je Loctite od fy. Henkel, nebo SONLOK 3242 od Parson Adhesives vysoce odolný vůči vibracím, vodě, plynům, olejům.
Další možností je potřít závit fermeží lněnou, tento způsob s omotáním závitu konopím se využíval při spojování vodovodního potrubí. Nevýhodou je dlouhá doba zasychání fermeže.
U malých šroubků se používalo často zakapání hlavičky šroubku acetonovou barvou, která velmi rychle zaschla a bránila šroubku v povolení. Místo kam barvu chcete kápnout, musí být, ale odmaštěno, jinak se barva uloupne.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Audi A6
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1994-now
Technická data:
- Rozvor 2912 mm
- Délka 4926 mm kombi
- Šířka 1874 mm
- Výška 1461 mm
Audi A6 - recenze - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
Chcete si zakoupit nový prostorný, spolehlivý rodinný vůz a přitom také ušetřit významnou částku za pohonné hmoty během provozu tohoto automobilu?
Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline splňuje všechny výše uvedené požadavky a výrobce udává spotřebu mimo město 3 litry na 100 km mimo město a ve městě 4,1 litru/100km a průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,4litru na 100 km.
Jeden z důvodů nízké spotřeby je spojka alternátoru. Ten například nezatěžuje motor v době, kdy je třeba se rychle dostat do otáček. Naproti tomu při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a nulovém sešlápnutí plynového pedálu, nebo dobrzďování motorem je alternátor v maximální činnosti a tím navíc pomáhá brzdit automobil.
Dále světla pro denní svícení s LED diodami se významně podílejí na nízké spotřebě elektrického proudu, takže baterie nemusí být tak často dobíjena a tudíž i alternátor nemusí být připojen a neodebírá výkon motoru.
Nejvyšší výkon vznětového motoru je pak slušných 55 kW / 75 k.
Na zakoupení tohoto vozu si přichystejte něco přes 350 000 KCZ.
Až se vědcům podaří vznikající oxid uhličitý při spalování ve válci částečně rozložit zpět na uhlík a kyslík pomocí tepelné energie, která uniká do okolí motoru bez užitku, tak to bude znamenat revoluci, která sníží spotřebu nejen osobního automobilu na desetinu toho, co spotřebovávají současné automobily. Pak se nebude uvádět spotřeba paliva v litrech na 100 km, ale na 1000 a více.
Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline splňuje všechny výše uvedené požadavky a výrobce udává spotřebu mimo město 3 litry na 100 km mimo město a ve městě 4,1 litru/100km a průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,4litru na 100 km.
Jeden z důvodů nízké spotřeby je spojka alternátoru. Ten například nezatěžuje motor v době, kdy je třeba se rychle dostat do otáček. Naproti tomu při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a nulovém sešlápnutí plynového pedálu, nebo dobrzďování motorem je alternátor v maximální činnosti a tím navíc pomáhá brzdit automobil.
Dále světla pro denní svícení s LED diodami se významně podílejí na nízké spotřebě elektrického proudu, takže baterie nemusí být tak často dobíjena a tudíž i alternátor nemusí být připojen a neodebírá výkon motoru.
Nejvyšší výkon vznětového motoru je pak slušných 55 kW / 75 k.
Na zakoupení tohoto vozu si přichystejte něco přes 350 000 KCZ.
Až se vědcům podaří vznikající oxid uhličitý při spalování ve válci částečně rozložit zpět na uhlík a kyslík pomocí tepelné energie, která uniká do okolí motoru bez užitku, tak to bude znamenat revoluci, která sníží spotřebu nejen osobního automobilu na desetinu toho, co spotřebovávají současné automobily. Pak se nebude uvádět spotřeba paliva v litrech na 100 km, ale na 1000 a více.
Unikátní video z renovace vozidla Škoda Octavia
Vůz Škoda Octavia byl vyráběn již v roce 1959 z vozu Škoda 445 Spartak. Počet vyrobených Octavií 279 724.
Renault Fregate
Roky produkce 1951 – 1960.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Vivaquatre
- Nástupce: Renault Rambler Classic
- Třída: střední vozidlo
- Karoserie: 4 dveřový sedna, 5 dveřový kombi
- Provedení: FR
- Motory: 4 válce 1996 a 2141 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti manual, poloautomatická 3 rychlosti
- Rozvor: 2800 mm
- Délka: 4700 mm
- Šířka: 1720 mm
- Výška: 1540 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1230 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault Fregate - video
Pokud má automobil zaoblenou přední za zadní část a rohy tak, že délka uhlopříčky vozidla je kratší, než délka vozidla, může zaparkovat téměř na prostoru, který je jen nepatrně delší, než on sám.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.
Nácvik parkování na odkaze níže:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Viz obrázky níže dokazují, že zaoblené rohy i příď a záď automobilu, výrazně zkrátí uhlopříčku vozidla až pod samotnou délku vozidla a tím usnadní parkování na malém prostoru.
PAMATUJ:
Kam chci dostat předek vozu (řízené nápravy), tam při jízdě vpřed stáčím kola - tam točím volantem (horní částí) .
Pokud je obrubník vpravo - tak vpravo.
Při jízdě vzad pak vždy vytočím volant opačným směrem (pin-pong mezi vozidly ) dokud předek vozidla nedostanu na určené místo.
Přední část vozidla se tak bude pohybovat po obvodu pomyslné kružnici jejímž středem bude zadní kolo, které je blíž k obrubníku.
Parkování podélné při jízdě vpravo a na pravé straně vozovky
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.
2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.
3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.
4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.
Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.
2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.
3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.
4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.
Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 14.6.2011 - 12:28
Počet článků v kategorii: 351
Url:zajistovani-zavitu-proti-povoleni