Zajišťování závitů proti povolení
Jak zajistit závity proti povolení
Nejspolehlivějším způsobem je šroub s korunovou maticí a závlačkou, ale takový spoj nelze vždy použít, navíc spoj se může skládat jen ze šroubu zašroubovaného do díry se závitem.Tam kde dochází k častým vibracím dochází i k častějšímu uvolnění tohoto závitového spoje.
Na špatně přístupných místech je to pak velmi nepříjemné, když musíme rozebrat část zařízení, abychom se ke spoji dostali a šroub dotáhli.
Jak jedno z dobrých řešení se jeví použít u takových spojů zajišťovače závitů.
Jsou to přípravky, které se nanášejí na závit a po ztuhnutí vytvoří rozebiratelný spoj s pružnou výplní.
Podle druhu pojiva je odvislé, jak bude spoj odolný proti povolení.
Jedním z mnoha tmelů na zajištění závitů proti samovolnému povolení je Loctite od fy. Henkel, nebo SONLOK 3242 od Parson Adhesives vysoce odolný vůči vibracím, vodě, plynům, olejům.
Další možností je potřít závit fermeží lněnou, tento způsob s omotáním závitu konopím se využíval při spojování vodovodního potrubí. Nevýhodou je dlouhá doba zasychání fermeže.
U malých šroubků se používalo často zakapání hlavičky šroubku acetonovou barvou, která velmi rychle zaschla a bránila šroubku v povolení. Místo kam barvu chcete kápnout, musí být, ale odmaštěno, jinak se barva uloupne.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km
Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).
Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.
Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.
Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.
Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.
Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.
Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.
Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.
Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.
Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia
Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4
Automatické zhasínání a rozžíhání světel
Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.
Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?
V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.
Motorem lze také otočit tak že:
- vyšroubujete svíčky z hlavy válců
- nadzvednete jedno hnané kolo
- zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
- kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
- někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce
Motor musí být vychladlý
Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.
Jak poznám že ventily klepou?
- benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
- při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
- střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
- klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
- teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
- poproste odborníka ať motor poslechne
Proč musí mít ventily správnou vůli?
Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.
Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.
Velká vůle ventilů a její následky
- klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
- mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
- rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
- směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
- motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený
Malá vůle ventilů a její následky
- nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
- prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
- poškození výfukového potrubí a katalyzátoru
Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.
Musí se seřizovat všechny motory s ventily?
Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací,
ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis,
kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.
Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů
Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Přísavka nedrží na skle, co dělat?
- zkontrolovat přísavku zda má správný tvar misky, aby z ní bylo možno vytlačit co nejvíce vzduchu (u přísavky navigace s páčkou na vytláčení vzduchu, pokud je přísavka rovná, zkusit zatlačit páčku a tím prohnout přísavku na 24 hodin, jestli se natvaruje)
- zkontrolovat přísavku zda není prasklá, popukaná, poškrábaná, nevhodnou vyřadit (nebo zkusit přilepit)
- 100% odmastit povrch přísavky i skla a zbavit prachu - nečistot
- nepřisávat na sklo v jeho prohnutém místě - tvaru
- pokud znovu nedrží zkusit jemně naslinit okraje přísavky
- pokud opět nedrží zkusit použít nějaké lepidlo na přísavky k tomu určené (pozor na poleptání komponent)
- lepidlo např. BISON
Tvar přísavky má být prohnutý, aby se vymáčklo, přitisknutím na hladký povrch, co nejvíce vzduchu
Tlak okolního vzduchu pak zajistí, že přísavka drží (po dobu, pokud se pod ní opět nedostane okolní vzduch).
Date: 22.07.2020 - 11:46
Peugeot 206 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Produkce 1998-2010
- Předchůdce Peugeot 205
- Nástupce Peugeot 207
- Třída malý vůz
- Karoserie 3 - a 5-dveřový hatchback 4-dveřový sedan 2-dveřové kupé, kabriolet 5-dveřové kombi
- Koncepce FF
- Motory 1,0 L až 2.0 L
- Délka 3.835 mm až 4028 mm
- Šířka 1652 mm
- Výška 1460 mm
- Pohotovostní hmotnost 1,025 až 1,145 kg
- Podobné Citroën C2
Peugeot 206 - video
Renault 19
Roky produkce 1988 – 1995.
Technická data:
- Délka Hatchback: 4,156 mm
- Šířka 1,694 mm (66.7 in)
- Výška 1,412 mm (55.6 in)
- Hmotnost pohotovostní 886 kg
- Podobné Renault Mégane I
- Designer Giorgetto Giugiaro
Motory
Benzín- od 1.2 "C2G" (1239 cc) 8-válec karburátor, 55 PS (40 kW; 54 hp); Max rychlost: 156 km/h
- až po
- 1.8 16S "F7P" (1764 cc) 16-válec multipoint injection, 140 PS (103 kW; 138 hp); Max rychlost: 215 km/h
Diesel
- 1.9 d "F8Q" (1870 cc) 8-válec injection pump, 65 PS (48 kW; 64 hp); 162 km/h
- až po
- 1.9 dTi "F8Q" (1870 cc) 8-válec direct injection + turbo, 98 PS (72 kW; 97 hp); Max rychlost: 187 km/h
Renault 19 - video
Editace: 14.6.2011 - 12:28
Počet článků v kategorii: 351
Url:zajistovani-zavitu-proti-povoleni