Zimní pneu pneumatiky přezouvat nebo nepřezouvat
Zimní pneu
Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.
Na letních pneu polemizovat s policií bude složité
Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).
Zimní pneu musí mít řádné značení
... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.
Hloubka dezénu - vzorku
Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm Technicky nezpůsobilé vozidlo
, vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).
Značka C15a Povinná zimní výbava
C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.
Date: 09.11.2020 - 12:56
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km
Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.
Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km
Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)
Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny
Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.
Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.
Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.
Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.
Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance
Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.
Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.
Date: 22.01.2021 - 09:16
Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**VIDEO YOUTUBEDate: 09.07.2011 - 12:43
Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.
Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.
Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.
Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.
Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?
LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.
LED světla koncová a LED blinkry video
LED světla pro denní svícení - video
Date: 09.07.2011 - 09:11Halogenové žárovky s UV filtrem
Měníte halogenové žárovky H1, H7? Důkladně si ověřte, zda jsou pro Vaše světlomety nutné žárovky s UV filtrem.
Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla.
Totiž pokud byste je vyměnili za běžené halogenky bez UF filtru, zničili byste světlomety což není vůbec levná záležitost. UV záření má bělící účinek a protože mnoho součástí světlometu je v současnosti vyráběno z plastu, tak by rychle došlo k změně barevného odstínu či průhlednosti jednotlivých částí. Možná jste si již všimli téměř mléčných předních plastových "skel" světlometů u starších vozidel, které byly právě poškozeny nevhodnými halogenovými žárovkami.
Princip žárovky s UV filtrem
Zušlechtěné sklo žárovky filtruje ultrafialové záření a pouze jen viditelné světlo opouští žárovku, tedy sklo baňky obsahuje substance absorbující UV záření
Jak poznám žárovku s UV filtrem?
Všechny halogenové žárovky firmy OSRAM jsou vybaveny UV filtrem (s výjímkou HALOLINE).
Dále se můžeme setkat s označením žárovky H7U, kde U značí právě tento UV filtr s nápisem UV FILTER.
Doporučené halogenové žárovky s UV filtrem
Žárovky OSRAM jsou vybaveny UV filtrem a jedná se o velmi solidní značku. Date: 13.07.2011 - 09:12Ford Galaxy cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/New-Galaxy/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Celková délka včetně/bez tažného zařízení (mm)
- 4920/4819
- Celková šířka včetně/bez zrcátek (mm)
- 2154/1884
- Celková výška (nenaloženo) (mm) 1709-1811
- Vnější obrysový průměr otáčení (m) 11,9
- Zavazadlový prostor (v litrech)‡
- 7sedadlové uspořádání (naloženo po kryt zavazadlového prostoru) (min./max.) 308/435
- 5sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) (běžný/největší) 1130/1260
- 2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 2325
- Objem palivové nádrže (v litrech) 70
- Zdroj:
- //www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia/cze_en/00f/yyf/cze_en00fyyfdimspc.htm
Ford Galaxy - recense - video
Editace: 9.11.2020 - 13:44
Počet článků v kategorii: 351
Url:zimni-pneu-pneumatiky-prezouvat-nebo-neprezouvat