Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Zimní pneu pneumatiky přezouvat nebo nepřezouvat


AD MOB

Zimní pneu

Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.

Na letních pneu polemizovat s policií bude složité

Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a

Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).

Zimní pneu musí mít řádné značení

... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

Hloubka dezénu - vzorku

Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm 'Technicky nezpůsobilé vozidlo", vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).

Značka C15a Povinná zimní výbava

C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.


Date: 09.11.2020 - 12:56

349LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


280

Škoda Fabia II, Praktik | skoda-fabia-ii-praktik


Škoda Fabia II - video




**
177

Renault 12 | renault-12



Renault 12 u nás známá jako Dacia 1300 (vyráběná v Rumunsku)

Roky produkce 1969 – 1980.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 18
  • Třída: střední
  • Karoserie: sedan a kombi
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.3 a 1.6 L
  • Převodovka:
  • Rozvor: 2 440 mm
  • Délka: 4345 sedan, 441 kombi mm
  • Šířka: 1 616 mm
  • Výška: 1400 a 1445 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 950 až 980 kg
  • Max.rychlost: 150 km/h
  • Počet vyrobených kusů: asi 2 miliony

Renault 12 - video rekonstrukce vozu

**

43

Nejčastější chyby motorkářů video vhodné pro všechny řidiče | nejcastejsi-chyby-motorkaru-video-vhodne-pro-vsechny-ridice-id-565


Upozornění: ukázky nehod jsou natáčeny při minimální rychlosti motocyklu
- dodržovat předpisy a maximální povolenou rychlost
- sledovat horizont i to, co je těsně před motorkou
- pozor na křižovatky, odbočení, polní cesty, traktory, pomalá vozidla
- jestliže vidíte riziko, nebo jej můžete předvídat tak zpomalte (zatáčka do
které není vidět, - křižovatka, jedete po hlavní , ale máte slunce v zádech
a řidiči vás přehlédnou velmi snadno, protože jsou oslněni)
- svítit je povinností, dále je nutné mít výrazné oblečení, aby jste byli viditelní
a ne maskováni s barvou vozovky a okolí

**
333

Parkování podélné obrázkový tutoriál | parkovani-podelne-tutorial-navod


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.

Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.

parkovani-podelne-tutorial-1-vyber-mista-zastaveni-vedle-vozidla-zrcatka-na-zrcatka.png

2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla

Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.

parkovani-podelne-tutorial-2-couvani-na-uroven-zadku-sousedniho-vozidla.png

3. Zastavit a plné rejdy vpravo

Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.

parkovani-podelne-tutorial-3-plne-natoceni-kol-vpravo.png

4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla

Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.

parkovani-podelne-tutorial-4-couvani-na-uhel-45-na-pravy-roh-zadniho-vozidla.png

5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa

Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.

parkovani-podelne-tutorial-5-maximalni-leve-rejdy.png

6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.

Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.

parkovani-podelne-tutorial-6-nacouvani-k-zadnimu-vozidlu.png

7. Vystředění vozidla na parkovacím místě

Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.

8. Závěrem

Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.


Date: 22.07.2020 - 11:46
334

Kalkulačka ceny auta online cena automobilu a stáří | kalkulacka-ceny-auta-online



Pokud bude cena nového vozu v euro, bude i výsledek v euro.
Pokud v korunách bude rovněže i výsledek ve měně, kterou jste zadali.
Cenu nového vozu můžete zadat také jen v tisících a pak výsledek bude také jen v tisících.
U starších vozidel se max cena odvijí od unikátnosti-jedinečnosti vozidla.
Cenu z dob socialismu převést na dnešní kurz - např. x 10.
Kalkulačka: auto běžně opotřebené
Cena nového vozu: KCZ/EU
Výsledek:




Date: 22.07.2020 - 11:46


Editace: 9.11.2020 - 13:44
Počet článků v kategorii: 349
Url:zimni-pneu-pneumatiky-prezouvat-nebo-neprezouvat

AD
11 Share
Share
Tweet