Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Zimní pneu pneumatiky přezouvat nebo nepřezouvat


AD MOB

Zimní pneu

Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.

Na letních pneu polemizovat s policií bude složité

Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a

Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).

Zimní pneu musí mít řádné značení

... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

Hloubka dezénu - vzorku

Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm 'Technicky nezpůsobilé vozidlo", vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).

Značka C15a Povinná zimní výbava

C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.


Date: 09.11.2020 - 12:56

349LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


346

Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití | elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti


Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km

Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)
nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.

Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km

Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)

Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.

Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny

Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.

Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.

Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.

Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.


Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance

Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.

Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

www.televizeseznam.cz/video/test/volkswagen-id-3-1st-pro-performance-64109057
elektromobil-vs-benzinovy-motor-porovnani-spotreby-a-nakladu.jpg

Date: 22.01.2021 - 09:16
300

Fiat Marea | fiat-marea



Fiat Marea

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka 4391 mm sedan
  • Šířka 1740 mm
  • Výška 1420 mm sedan

Fiat Marea - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
231

Volkswagen Passat Variant | volkswagen-passat-variant



Volkswagen Passat Variant cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatvariant.pdf

Technická data:

  • Délka, mm 4771
  • Šířka, mm 1820
  • Výška, mm 1516
  • Rozvor, mm 2712
  • Průměr otáčení, m cca 11,4
  • Objem palivové nádrže, l 70
  • //www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatvariant.pdf

Volkswagen Passat Variant - video

**

73

Jak zabránit rosení oken skel u auta | jak-zabranit-roseni-oken-skel-u-auta-id-841


Jak zabránit, nebo podstatně snížit mlžení - rosení skel u automobilu?
Nepoužívám na čelní sklo! Vzniklý film by možná mohl zhoršit vidění.
Nakapal jsem na papírový ubrousek odmašťovač JAR
a potřel jím místo na suchém skle, kde jsme chtěl zabránit rosení.
Stále roztíral, až místo bylo zcela průhledné - nebulo vidět
šmouhy tekutého JARU. Nevytíral jsem pak suchým ubrouskem, protože
bych JAR zase odstranili.
Místo takto ošetřené se přestalo rosit, zůstalo bez zamlžení zcela.
Pokud po určité době zase dojde k zamlžování místa, znovu jej potřu
JAREM a dokonale rozetřetu do průhledna.
Používám na skla v zadních dveřích a taky na zadní sklo, kde jsem si vytvořil
pole, které se mi nikdy nezarosí a umožní dobrý výhled dozadu, i když je auto ještě
studené a ostatní skla jsou neprůhledně zamlžená.
84

Reflexivní prvky na kolo zvýšení viditelnosti až na 200 m | reflexivni-prvky-na-kolo-zvyseni-viditelnosti-az-na-200-m-id-2275


Reflexivní prvky odrážejí světlo reflektorů a zvyšují tak viditelnost
objektu za snížené viditelnosti.

Na obrázku níže je bicykl používá:
- reflexní trubičky pro větší bezpečnost do výpletu kola
- reflexní samolepky na ráfek kola (ale lepí se na nad ráfek na plášť kola)
- na nosiči je koš, který je opatřený reflexivními pásky pro chodce na rukávy - svinovací (jeho konce se obtočí kolem drátů výpletu koše)
- dále je bicykl osazen předepsanou odrazkou červené barvy, osvětlením, vpředu bílým světlem i bílou odrazkou, vzadu červeným (oranžové odrazky ve vypletu kol výrobce nenamontoval, ale bicykl je ze strany dobře viditelný a lze již zdálky rozpoznat, o co se jedná) ¨
- na šlapátkách jsou odrazky žluté barvy a to jak zepředu, tak i zezadu
- zpětné zrcátko, na bicyklu, zase včas upozorní cyklistu, že se k němu zezadu blíží motorové vozidlo



Editace: 9.11.2020 - 13:44
Počet článků v kategorii: 349
Url:zimni-pneu-pneumatiky-prezouvat-nebo-neprezouvat

AD
11 Share
Share
Tweet