Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Zimní pneu pneumatiky přezouvat nebo nepřezouvat


AD MOB

Zimní pneu

Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.

Na letních pneu polemizovat s policií bude složité

Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a

Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).

Zimní pneu musí mít řádné značení

... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

Hloubka dezénu - vzorku

Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm 'Technicky nezpůsobilé vozidlo", vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).

Značka C15a Povinná zimní výbava

C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.


Date: 09.11.2020 - 12:56

339LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


305

Fiat Regata | fiat-regata



Fiat Regata

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Délka 4,260 mm až 4,267 mm
  • Šířka 1,651 mm
  • Výška 1,412 mm
  • Hmotnost pohotovostní 890–1,035 kg

Fiat Regata - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
22

Rekuperace | rekuperace


Rekuperace definice

Rekuperace je přeměna kinetické (pohybové), či potencionální (gravitační síly) energie na elektrickou energii.

Rekuperace se tedy nejvíce využívá při brzdění automobilu, nebo při jízdě z kopce.

Moderní automobily k rekuperaci využívají odpojitelný alternátor , který se zapíná speciální spojkou, jen v situacích vhodných pro výrobu energie jinak se zapíná jen při poklesu napětí na svorkách baterie. Tento systém šetří výrazně pohonné hmoty.

Dále se může využívat speciální předimenzovaný startér, jako je tomu u vozítka Smart, který funguje při brzdění, jako alternátor a navíc je vozidlo vybaveno systémem START/STOP, který při dobrzďování vozidla při příjezdu např. na křižovatku automaticky vypíná motor a po uvolnění brzdného pedálu automaticky hned motor nastartuje což má za výsledek také úsporu paliva především v městském provoze, kde často čekáte na křižovatkách řízených semafory.

Mezi vozidla, která již používají metodu rekuperace patří Škoda Fabia Greenline, která s vznětovým (disel, nafťák) motorem dokáže jezdit se spotřebou něco málo přes 3 litry nafty na 100 km a to dokazuje, že rekuperace je správný směr v úspoře paliva nejen u automobilů. Škoda jen, že se zatím nedaří využít obrovské množství tepla, které vzniká při spalování PHM na užitečnou energii.

Úspornou jízdou s Fabií Greenline se dá dosáhnout spotřeby 2,2 l / 100 km

Date: 13.07.2011 - 09:12
180

Renault 16 | renault-16



Renault 16

Roky produkce 1965 – 1979.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 20/30
  • Třída: střední
  • Karoserie: 5 hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 1.4 - 1.5 49kW a 1.6 68kW
  • Převodovka: 4 a 5 manual, 3 automatic
  • Rozvor: mm
  • Délka: 4257 mm
  • Šířka: 1628 mm
  • Výška: 1450 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 16 - video

**

269

Ford Galaxy | ford-galaxy



Ford Galaxy cena ceny ceník

//www.ford.cz/Cars/New-Galaxy/Pricelistsandfinance

Technická data:

  • Celková délka včetně/bez tažného zařízení (mm)
  • 4920/4819
  • Celková šířka včetně/bez zrcátek (mm)
  • 2154/1884
  • Celková výška (nenaloženo) (mm) 1709-1811
  • Vnější obrysový průměr otáčení (m) 11,9
  • Zavazadlový prostor (v litrech)‡
  • 7sedadlové uspořádání (naloženo po kryt zavazadlového prostoru) (min./max.) 308/435
  • 5sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) (běžný/největší) 1130/1260
  • 2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 2325
  • Objem palivové nádrže (v litrech) 70
  • Zdroj:
  • //www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia/cze_en/00f/yyf/cze_en00fyyfdimspc.htm

Ford Galaxy - recense - video

**

17

LED diody šetří PHM | led-diody-setri-phm


Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.

Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.

Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.

Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.

Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?

LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.

LED světla koncová a LED blinkry video

**

LED světla pro denní svícení - video

**

Date: 09.07.2011 - 09:11


Editace: 9.11.2020 - 13:44
Počet článků v kategorii: 339
Url:zimni-pneu-pneumatiky-prezouvat-nebo-neprezouvat

AD
11 Share
Share
Tweet