Zapojení zástrčky tažného zařízení vozík za auto
jsou vyznačeny kolem jednotlivých konektorů.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.
Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.
Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.
Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.
Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.
V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.
Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.
Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
Audi A1
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 2010-now
Technická data:
- Předchůdce Audi 50
- Třída Supermini
- Karoserie 3-door hatchback
- Koncepce FF
- Platforma Volkswagen Group PQ25
- Motor 1.2 L až 1.6 L 77 kW
- Převodovka 5-6 rychlosti manual, 7-rychlosti S tronic, 1- automatika
- Rozvor 2,469 mm
- Délka 3,954 mm
- Šířka 1,740 mm
- Výška 1,416 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 270/920 l se sklopenými sedačkami
- Hmotnost pohotovostní 1040-1140 kg
- Designer Stefan Sielaff
Audi A1 - recenze - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
Volkswagen Transporter T4 ceny ceník
//www.vw-uzitkove.cz/pdf/transporter.pdfTechnická data:
- Třída lehké užitkové vozidlo
- Karoserie 4-dveřový minivan, 3-dveřový minivan, campervan
- Příčné uspořádání motor vpředu , pohon předních kol nebo pohonem všech kol
- Převodovka 4-stupňová automatická, 5-stupňová manuální
- Krátký rozvor (SWB) - 2920 mm
- Dlouhý rozvor (LWB) - 3320 mm
Volkswagen Transporter T4 - video
Editace: 1402828809
Počet článků v kategorii: 351
Url:zapojeni-zastrcky-tazneho-zarizeni-vozik-za-auto-id-722