Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Zapojení zástrčky tažného zařízení vozík za auto


AD MOB

Připojení auto zásuvky tažného zařízení automobilu - schéma, obrázek, popisky, barvy
jsou vyznačeny kolem jednotlivých konektorů.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


7

Renault Thalia 1,4 8V | renault-thalia-1-4-8v


Renault Thalia 1,4 8V benzin natural 95 recenze r.v. 2005. přezdívka u českých řidičů - Natálka
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km

Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).

Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.

Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.

Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.

Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.

Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.

Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.

Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.

Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.

Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia

Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4


Automatické zhasínání a rozžíhání světel

Renault

Renault

Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.



340

Hučení z motoru vadné poškozené ložisko náboje kola jak poznat | huceni-z-motoru-vadne-lozisko-naboje-kola-jak-poznat


Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola

V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.
Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.

Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.

Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?

Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.
Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

proc-jsou-kola-na-prave-strane-vozidla-vice-namahana-a-drive-se-poskodi.png Date: 06.12.2020 - 08:10
290

Fiat 600 | fiat-600



Fiat 600

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1955-1969
  • Předchůdce Fiat 500 "Topolino"
  • Nástupce Fiat 500
  • Třída City car
  • Karoserie 2-door sedan
  • Koncepce RR
  • Motor 633 cm3 až 767 cm3 29 hp / koní
  • Délka 3,215 mm
  • Šířka 1,380 mm
  • Výška 1,405 mm
  • Hmotnost pohotovostní 585 kg
  • Designer Dante Giacosa

Fiat 600 - renovace - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
175

Renault 9 | renault-9



Renault 9

Roky produkce 1982 – 1988.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 14
  • Následovník: Renault 19
  • Třída: Small family car
  • Karoserie: 3 až 5 dveřová
  • Provedení: FF (Front-engine, front-wheel drive)
  • Designer: Robert Opron

Renault 9 - video

**

346

Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití | elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti


Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km

Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)
nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.

Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km

Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)

Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.

Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny

Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.

Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.

Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.

Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.


Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance

Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.

Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

www.televizeseznam.cz/video/test/volkswagen-id-3-1st-pro-performance-64109057
elektromobil-vs-benzinovy-motor-porovnani-spotreby-a-nakladu.jpg

Date: 22.01.2021 - 09:16


Editace: 1402828809
Počet článků v kategorii: 348
Url:zapojeni-zastrcky-tazneho-zarizeni-vozik-za-auto-id-722

AD
11 Share
Share
Tweet