Tlumená světla potkávací kontrolní stěna
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
- Philips
- Osram
- Dela
- Tungsram
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.

351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).

Volkswagen Scirocco
Vozidlo má více generací
Technická data 3 generace:
- rozvor 2451 mm
- délka 3823 mm
- šířka 1664 mm
- výška 1494 mm
- váha 1298 kg
Volkswagen Scirocco - popis v angličtině - video

Ford S-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Šířka 1.884 mm
- Výška 1.655 mm
- Délka 4.770 mm
- Karoserie MPV
- Designér David Hilton
Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video

Volkswagen Touran cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touran.pdfTechnická data:
- Třída kompaktní MPV
- Karoserie MPV 5-dveřový
- Provedení FF
- Platforma koncernu Volkswagen A5
- Motor 1.4L - 2.0L
- Rozvor 2680 mm
- Délka 4405 mm
- Šířka 1795 mm
- Výška 1635 mm
- Podobné Audi A3 Mk2
Volkswagen Touran - popisné video - anglicky

Volkswagen Lupo
Technická data:
- Vyráběn v letech 1998-2005
- Nástupce Volkswagen Fox (2005)
- Třída malé městské auto
- Platforma koncernu Volkswagen A00
- Motor 1.0L až 1,7L
- Převodovka 5 / 6 stupňovou manuální
- Rozvor 2318 mm
- Délka 3524 mm
- Šířka 1640 mm
- Výška 1457 mm
- Pohotovostní hmotnost 975 kg
Volkswagen Lupo - popisné video v anglickém jazyce - video
Editace: 1542183845
Počet článků v kategorii: 351
Url:tlumena-svetla-potkavaci-kontrolni-stena-id-2305