Tlumená světla potkávací kontrolní stěna
Za snížené viditelnosti se stane přibližně 4x více tragických nehod než za denního světla,
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.

proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
- Philips
- Osram
- Dela
- Tungsram
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.

351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Volkswagen LT
Technická data:
- Nástupce Volkswagen Crafter
- Třída lehký užitkový vůz
- Karoserie Van (nákladní/ osobní), pickup, minibus, valník
Volkswagen LT - jako obytný vůz - video

Fiat Punto
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data (více generací vozidla):
- Délka 3,800 mm
- Šířka 1,660 mm
- Výška 1,480 mm
- Hmotnost pohotovostní 860–1050 kg
Fiat Punto - recenze - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Renault 25
Technická data:
Roky produkce 1984 – 1992.
- Následovník: Renault Safrane
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door liftback
- Provedení: FF
- Motory: zážehové i dieselové od 2.0 do 2.8 litru
Renault 25 crash test při rychlosti do 60km/h - video
Uvidíme, jak jsou důležité airbagy, které při testu nejsou použity a figurína narazí hlavou do volantu.

Renault 9
Roky produkce 1982 – 1988.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 14
- Následovník: Renault 19
- Třída: Small family car
- Karoserie: 3 až 5 dveřová
- Provedení: FF (Front-engine, front-wheel drive)
- Designer: Robert Opron
Renault 9 - video
Otázka: Měl by být motorový olej, po ujetí předepsaných kilometrů, černý?
Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).
Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.
U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
Určitě bude tmavší než na počátku. Tmavá až černá barva signalizuje,
že olej rozpustil mnoho usazenin a je čas jej vyměnit, pokud
neobsahuje látky, které způsobují jeho zčernání (molyka).
Příliš světlý olej, na konci intervalu výměny oleje, může
znamenat, že olej se nedostává, v dostatečné míře, tam
kam má. Nebezpečí hrozí zejména u samo-nastavitelných
ventilů - samoštely - kde nedostatečné mazání se projeví
poškozením jak ventilů, tak protilehlých sedel.
Dále hrozí nadměrné poškozování součástí i poškození motoru.
U naftových a benzínových motorů pracujících s tímto palivem
pak bude olej tmavší, než u motorů jezdících na plyn LPG.
Editace: 1542183845
Počet článků v kategorii: 351
Url:tlumena-svetla-potkavaci-kontrolni-stena-id-2305