Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Osvětlení chodců


AD MOB

Všichni účastníci silničního provozu musí za snížené viditelnosti
nejen dobře vidět, ale musí být dobře viděni.
Stále se však setkáváme na vozovkách zejména mezi obcemi
v nočních hodinách s chodci i cyklisty, kteří nemají reflexivní
oblečení a nejsou řádně osvětleni čímž se snadno stanou objetí
nehody většinou s těmi nejtěžšími zraněními často končící smrtí.
A přitom by stačilo mít na oblečení reflexivní pruhy a na bicyklu
mít předepsané osvětlení, či v případě chodce mít v ruce baterku.
Řidič vozidla musí ztlumit světla, aby chodci dal najevo, že
o něm ví, bere jej na vědomí a neoslňoval jej. Pokud neztlumí
světla, chodec kývne baterkou, čehož by si měl
řidič již všimnout. V každém případě by měl chodec ustoupit
více k okraji vozovky.

Viditelnost chodce v různé barvě obleční v metrech - tabulka:
Barva oblečení Viditelnost na vzdálenost (m)
Modrá a černá17 metrů
Červená 27
Bílá 55
Reflexivní pruhy, vesta 200 metrů
Baterka v ruce 1500 metrů

Graf viditelnosti chodce v závislosti na oblečení a osvětlení.

Z tabulky je zřejmé, že pokud v rychlosti 80 km zahlédneme chodce
maskovaného do černého oblečení na 15 metrů, který přechází silnici,
budeme mít velmi málo času na reakci.
Nejvíce usmrcených chodců bývá v měsíci listopadu, kdy k zhoršení
viditelnosti přispívají mlhy a kluzká vozovka.
Naopak, nejlépe budou viditelní chodci v reflexivní vestě s baterkou
v ruce.


Závěrem: I když budete řádně osvětleni ještě to neznamená, že se vám
nic, jako chodci nestane, ale snížíte tím riziko, že budete přehlédnuti a usmrceni.
Každou noční cestu po komunikaci zvažte, jestli je nezbytně nutná.
Tam kde je to možné, používejte pro chůzi chodníky a nebo cyklostezky.
Nezapomínejte, že tramvaj má na přechodu pro chodce bez semaforů přednost,
protože jí nelze zastavit na krátkou vzdálenost.

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


263

Ford Cougar | ford-cougar



Ford Cougar

Technická data:

  • Předchůdce Ford Probe
  • Karoserie 3 dvéřový – hatchback
  • Třída Kupé

Ford Cougar - video

**

235

Volkswagen Sharan | volkswagen-sharan



Volkswagen Sharan cena

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/sharan.pdf

Technická data:

  • Třída víceúčelový vůz MPV
  • Karoserie MPV 5-dveřový
  • Rozvržení FF / 4x4
  • Délka 4634 mm
  • Šířka 1810 mm
  • Výška 1759 mm

Volkswagen Sharan - recense - video

**

325

Kroutící moment, točivý moment | kroutici-moment


Vysvětlení - kroutící moment

1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.

Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta, a kroutící moment prudce klesá, ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.

Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.

Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.

kroutici-moment-newtonmetr
Date: 22.07.2020 - 11:46
168

Renault Koleos | renault-koleos



Renault Koleos cena ceník ceny

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce .

Technická data:

  • Karoserie SUV
  • Platforma Nissan C
  • Designér Patrick le Quément
  • Technické údaje
  • Délka 3 715 mm
  • Šířka 1 680 mm
  • Výška 1 590 mm

Renault Koleos - video

**

123

Volkswagen emise | volkswagen-emise


Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.

Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.

  1. emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují

  2. výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním

  3. automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit

  4. Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji



Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.


Editace: 1357594503
Počet článků v kategorii: 337
Url:osvetleni-chodcu-id-419

AD
11 Share
Share
Tweet