Ford Probe
Ford Probe
Technická data:
- Koncepce FF
- Více generací vozidla
Ford Probe - test jízdních vlastností - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ne že by oslnit nedokázala, ale elektronika a čidla vyhodnotí umístění vozidla před Vámi, či jedoucího proti Vám a tu výseč osvětlí, jakoby to byla světla potkávací.
Viz video.
https://youtu.be/-dvPZ3H1Vm4
Viz video.
https://youtu.be/-dvPZ3H1Vm4
Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
- snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly
- snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími
- snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky
- snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Pokud má automobil zaoblenou přední za zadní část a rohy tak, že délka uhlopříčky vozidla je kratší, než délka vozidla, může zaparkovat téměř na prostoru, který je jen nepatrně delší, než on sám.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.
Pokud má vozidlo hranaté rohy (starší modely automobilů), bude třeba větší prostor pro zaparkování.
Nácvik parkování na odkaze níže:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Viz obrázky níže dokazují, že zaoblené rohy i příď a záď automobilu, výrazně zkrátí uhlopříčku vozidla až pod samotnou délku vozidla a tím usnadní parkování na malém prostoru.
PAMATUJ:
Kam chci dostat předek vozu (řízené nápravy), tam při jízdě vpřed stáčím kola - tam točím volantem (horní částí) .
Pokud je obrubník vpravo - tak vpravo.
Při jízdě vzad pak vždy vytočím volant opačným směrem (pin-pong mezi vozidly ) dokud předek vozidla nedostanu na určené místo.
Přední část vozidla se tak bude pohybovat po obvodu pomyslné kružnici jejímž středem bude zadní kolo, které je blíž k obrubníku.
Parkování podélné při jízdě vpravo a na pravé straně vozovky
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.
2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.
3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.
4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.
Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.
1.) Couvám těsně kolem auta přede mnou, svým zadním levým rohem na levý roh (světlomet) vozidla za mnou a co možná nejblíže k vozidlu za mnou a pravým zadním kolem co nejblíže k obrubníku.
2.) Pak dám vždy plný pravý rejd a popojedu co nejblíže k vozidlu přede mnou.
3.) Pak zase couvnu k zadnímu vozidlu vždy s plným levým rejdem - volant vytočím co nejvíce doleva - opačně než při jízdě vpřed.
4.) Pojetí VPŘED a VZAD (se patřičně natočenými koly) opakuji dokud vozidlo není řádně zaparkované - dokud přední část vozidla nedostanu k uspokojivé vzdálenosti od obrubníku.
Samozřejmě musím vždy správně natočit kola, tak jak je popsáno v bodu 2 a 3.
Na videu níže si mohl řidič při prvním couvání na parkovací místo ještě více couvnout k obrubníku - pokud tam nebyla stěna, nebo zábradlí.
Vše je třeba řádně nacvičit na místě mimo provoz, protože záleží i na délce vozidla.
**VIDEO YOUTUBE
Nutno předem upozornit, že plastové poklice po 5 letech
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.
B - skupina do 3500 kg
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.
B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.
Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.
Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.
Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.
Dle evropské směrnice celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy auto + vozík, nesmí překročit 3500 kg.
B + E skupina
celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy přívěsný vozík i s autem, nesmí překročit 4250 kg.
Váhové limity pro přívěsný vozík (kolik můžeme na něj naložit) a pro osobní automobil (jak těžký náklad můžeme za
ním táhnout) uvádí výrobce a nesmíme tyto hodnoty překročit.
Co když táhnu prázdný přívěsný vozík a tedy hmotnost soupravy nepřekročí zákonem povolenou hodnotu?
Musím mít příslušné oprávnění, jako bych táhl za autem plně naložený vozík a pak bych již překročil tuto hranici?
Na nákladní automobil musíte mít příslušnou skupinu řidičského oprávnění i když
nepovezete žádný náklad, proto počítejte s tím, že musíte mít oprávnění k maximální
možné hmotnosti plně naložené soupravy a neriskujte.
Bedlivě sledujte novelizace zákonů, pokuty za jejich porušení jsou velmi vysoké.
Editace: 6.8.2011 - 12:46
Počet článků v kategorii: 351
Url:ford-probe