Parkovací senzory problém s umístěním stále pípá
Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.
Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.

Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Fiat Punto
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data (více generací vozidla):
- Délka 3,800 mm
- Šířka 1,660 mm
- Výška 1,480 mm
- Hmotnost pohotovostní 860–1050 kg
Fiat Punto - recenze - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Peugeot 504 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Délka 4 486 mm
- Šířka 1 690 mm
- Výška 1 460 mm
Peugeot 504 - video
- obě vozidla musí být řádně osvětlena dle vyhlášky
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.

Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.
Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...
Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.
Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.
Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky
Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.
Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.


Fiat Croma
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data (více generací vozidla):
- Rozvor 2,660 mm
- Délka 4,495 mm
- Šířka 1,755 mm
- Výška 1,425 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,095 kg
Fiat Croma - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 1532425991
Počet článků v kategorii: 351
Url:parkovaci-senzory-problem-s-umistenim-stale-pipa-id-2285