Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Parkovací senzory problém s umístěním stále pípá


AD MOB

Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.

Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.




Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.

Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


155

Peugeot 405 | peugeot-405



Peugeot 405 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Předchůdce Peugeot 305
  • Nástupce Peugeot 406
  • Třída velký rodinný vůz
  • Karoserie 4-dveřový sedan, 5-dveřový wagon
  • Koncepce FF nebo 4x4
  • Rozvor 2670 mm
  • Délka 4.410 mm
  • Šířka 1.690 mm
  • Výška 1.390 mm
  • Pohotovostní hmotnost 1.020 kg
  • Podobné Citroën BX
  • Designer Pininfarina

Peugeot 405 - video

**

330

Parkování podélné - jak odhadnout boční vzdálenost od obrubníku | parkovani-jak-odhadnout-vzdalenost-od-obrubniku


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.

Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

  1. Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
  2. Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
  3. Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
  4. Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
  5. Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
  6. Zastavit
  7. Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
  8. Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
  9. Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.

Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.

parkovani-podelne-vzdalenost-praveho-zadniho-kola-od-obrubniku-pri-uhlu-45-stupnu

Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa

Přibližný výpočet potřebuje rozměry:

  1. rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
  2. poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
  3. úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Vytvoří se několik pravoúhlých trojúhelníku a postupným výpočtem délky jejich stran se dojde výsledku.

parkovani-podelne-vypocet-vzdalenosti-zadniho-kola-od-obrubniku
Date: 22.07.2020 - 11:46
98

Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna | re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2318


3. Vytlačit zadní skupinovou svítilnu směrem zevnitř ven z vozidla - mělo by to jít lehce

321

Stěrače skla automobilu špatně stírají oprava | guma-sterace-spatne-stira


Stěrače nestírají

Ještě než koupíte nové gumičky do stěrače, prohlédněte ty stávající.

Výměna je nutná, pokud již gumičky ztratily vláčnost, pružnost, jsou potrhané, nebo chybí jejich části.
Dále pokud nedoléhají celou plochou na povrch skla.
Zkontrolujte zda Vám někdo neohnul ocelový držák stěrací gumy.

Pokud je stěrací guma v pořádku, tak jí zkuste důkladně, ale opatrně, umýt ve vlažné vodě se saponátem.
Setřít její hranu, na které bývá přilepen asfaltový prach tak, aby jste necítili žádné zadrhnutí, pokud přejíždíte po hraně gumičky, či po jejich činných bočních plochách prstem.

Jakmile jste tedy gumičky očistili a necítíte na nich žádné nečistoty, postříkejte sklo vodou z rozprašovače, či ostřikovače a zapněte stěrač, stačí jen jednotlivé stírání.
Pokud je sklo důkladně setřeno bez toho, aby na něm zůstaly vodní šmouhy, tak jste si ušetřili něco nervů a starostí.

Kontrola ploch gumičky stěrače

Zkontrolujte nejen čelní plošku (břit), ale i boční stěny, zda na nich nejsou nalepeny kamínky a prach.

sterac-guma-cisteni-od-prachu-asfaltu.jpg
Date: 22.07.2020 - 11:46
23

Klínové řemeny | klinove-remeny


Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou

Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.

U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.

Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.

Materiál klínového řemene

Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.

Tvar a průřez řemene

Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.

Prasknutí, přetržení klínového řemene

Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.

Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.

Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.



Editace: 1532425991
Počet článků v kategorii: 348
Url:parkovaci-senzory-problem-s-umistenim-stale-pipa-id-2285

AD
11 Share
Share
Tweet