Fiat 125
Fiat 125
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1967-1972
- Předchůdce Fiat 1500
- Nástupce Fiat 132
- Třída Large family car
- Karoserie 4-door Sedan, 5-door Estate car
- Převodovka 4-5 rychlosti manual, 3 automatich
- Rozvor 2,505 mm
- Délka 4,232 mm
- Šířka 1,625 mm
- Výška 1,440 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,150 kg
Fiat 125 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nutno předem upozornit, že plastové poklice po 5 letech
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.
už jsou velmi křehké - přepálené sluncem a mají většinou
po 50 000 km ulámané zajišťovací háčky a je lépe koupit
novou sadu a poklice vyměnit.
Poklice na kola aby neuletěly, nevypadly se zajišťují vázacímy
stahovacími elektrikářskými pásky.
Jsou to ty pásky, co například stahují kabely v automobilu.
Na každou poklici je třeba dát dva pásky proti sobě a provléci
dírou v disku, pak druhou zpět, obtočit kol paprsku kola a dotáhnout.
Proč dva stahovací pásky?
Pokud by puklice vyjela na jedné straně, tak pásek než se přetrhne,
může být jak na praku a létající puklice může poškodit blatník,
či po vymrštění někoho vážně zranit.
Pokud poklice špatně drží zkuste roztáhnout drát poklice v místě
pod ventilkem. V opačném případě je možné průhyb drátu zvětšit
a tím poklice jde lépe nasadit.
Obrázek míst kde poklici přichytíme stahovacími pásky a
drát, který při malém napružení je nutno více napružit, aby
poklice neuletěla.
Značná část vozidel je již vybavena ABS antiblokovacím zařízením kol při
brzdění vozidla. Kola nejsou pak nikdy zcela zablokována při brzdění a tím
významně pomáhají k zlepšení ovladatelnosti vozidla. Problém je ale v
špatném chápání tohoto systému u některých řidičů, jako "anděla strážného",
který za mne vyřeší všechny problémy. Právě tento zkreslený pohled vede
k mnoha vážným a především zbytečným nehodám, které by nemusely nastat
pokud by řidič měl dostatek zkušeností a věděl, že i s ABS je nutno na zmrzlém
či zasněženém povrchu určitě snížit rychlost tak, abychom nedostali smyk,
protože ten dokážou zvládnout většinou jen zkušení řidiči. A smyk může
dostat i vozidlo vybavené ABS. Nezapomínejme ani na zimní pneumatiky, aby měly
předepsanou hloubku vzorku, protože při malé hloubce vzorku pneumatika
ztrácí samočistící schopnosti - vyhazovat sníh z vzorku.
Domácí video ukazuje, že s ABS může být brzdná dráha i o něco delší, než
bez jeho použití. To může být způsobeno tím, že při plném zablokování
kol, se před pne hrnou drobné kamínky, které zlepší brzdění, zatímco ABS
tyto kamínky přejede. Na suchém povrchu pak ABS jednoznačné vítězí v
délce brzdné dráhy.
**VIDEO YOUTUBE
brzdění vozidla. Kola nejsou pak nikdy zcela zablokována při brzdění a tím
významně pomáhají k zlepšení ovladatelnosti vozidla. Problém je ale v
špatném chápání tohoto systému u některých řidičů, jako "anděla strážného",
který za mne vyřeší všechny problémy. Právě tento zkreslený pohled vede
k mnoha vážným a především zbytečným nehodám, které by nemusely nastat
pokud by řidič měl dostatek zkušeností a věděl, že i s ABS je nutno na zmrzlém
či zasněženém povrchu určitě snížit rychlost tak, abychom nedostali smyk,
protože ten dokážou zvládnout většinou jen zkušení řidiči. A smyk může
dostat i vozidlo vybavené ABS. Nezapomínejme ani na zimní pneumatiky, aby měly
předepsanou hloubku vzorku, protože při malé hloubce vzorku pneumatika
ztrácí samočistící schopnosti - vyhazovat sníh z vzorku.
Domácí video ukazuje, že s ABS může být brzdná dráha i o něco delší, než
bez jeho použití. To může být způsobeno tím, že při plném zablokování
kol, se před pne hrnou drobné kamínky, které zlepší brzdění, zatímco ABS
tyto kamínky přejede. Na suchém povrchu pak ABS jednoznačné vítězí v
délce brzdné dráhy.
**VIDEO YOUTUBE
Dle mnohých nejúspěšnější nákladní automobil a nejlepší terénní nákladní vozidlo své doby - videa. Vétřiesky nám slouží již od roku 1953.
Průjezd Pragy V3S řekou v zimě.
**VIDEO YOUTUBE
Pomalý výjezd Pragy V3S do stoupání 42° na mokrém terénu.
**VIDEO YOUTUBE
Snad nejvíce se Praga V3S osvědčila v tvrdých podmínkách ruské sibiře.
**VIDEO YOUTUBE
Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
- - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
- - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
- - obléct reflexní vestu
- - postavit trojúhelník
- - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
- - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
- - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
- - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
- - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
- - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
- - vyšroubovat všechny šrouby - matice
- - sundat kolo
- - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
- - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
- - uvolnit hever a spustit vůz na zem
- - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
- - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
- - zkontrolujeme počet posádky
- - uklidíme výstražný trojúhelník
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
Editace: 23.2.2020 - 10:48
Počet článků v kategorii: 351
Url:fiat-125