Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak vybrat elektrokolo kolo na baterky a proč si jej koupit


AD MOB

Elektrokolo - kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.

  • pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění

  • dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích

  • možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola

  • vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie  (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)

  • kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)

  • nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace

  • pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.

  • počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd  maximální

  • nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)

  • kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější

  • baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg,  500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)

  • český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)

  • všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní


336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


43

Nejčastější chyby motorkářů video vhodné pro všechny řidiče | nejcastejsi-chyby-motorkaru-video-vhodne-pro-vsechny-ridice-id-565


Upozornění: ukázky nehod jsou natáčeny při minimální rychlosti motocyklu
- dodržovat předpisy a maximální povolenou rychlost
- sledovat horizont i to, co je těsně před motorkou
- pozor na křižovatky, odbočení, polní cesty, traktory, pomalá vozidla
- jestliže vidíte riziko, nebo jej můžete předvídat tak zpomalte (zatáčka do
které není vidět, - křižovatka, jedete po hlavní , ale máte slunce v zádech
a řidiči vás přehlédnou velmi snadno, protože jsou oslněni)
- svítit je povinností, dále je nutné mít výrazné oblečení, aby jste byli viditelní
a ne maskováni s barvou vozovky a okolí

**
275

Škoda Garde (743), Rapid (743) | skoda-garde-743-rapid-743


Škoda Garde popis - video






**
248

Volkswagen Transporter T3 | volkswagen-transporter-t3



Volkswagen Transporter T3

Technická data:

  • Předchůdce Volkswagen Type 2
  • Nástupce Volkswagen Transporter (T4)
  • Třída Van
  • Uspořádání motor vzadu, pohon zadních kol, nebo pohon na všechny čtyři kola
  • Platforma koncernu Volkswagen T3
  • Motor 1,6 L až 2,6 L
  • Převodovka 3-rychlostní převodovka, 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální
  • Rozvor 2461 mm
  • Délka 4569 mm
  • Šířka 1844 mm
  • Výška 1928 mm

Volkswagen Transporter T3 - valník - video

**

259

Ford Granada | ford-granada



Ford Granada

Technická data:

Ford Granada - video

**

118

Google samo sebou řízené vozidlo - revoluce v cestování | google-samo-sebou-rizene-vozidlo-revoluce-v-cestovani


Společnost Google pravděpodobně při focení komunikací pro službu Streeview a dalšími navigačními pomůckami napadlo, jak celý proces, co nejvíce automatizovat a co nejlépe následně využít pro snadnější cestování. A protože pro schopné lidi není nic nemožné, pokusili se vytvořit automobil, který by byl řízen pomocí počítače a senzorů (kamer, radaru).
Takový automobil má mnoho výhod. Neustále sleduje 360 stupňů kolem sebe, snižuje nebezpečí nehody, protože je stále ve střehu, šetří náklady na lidské zdroje, snižuje úmrtnost na silnicích, protože například dodávka s nákladem přijede sama na místo uřčení a při srážce s jinou dodávkou bez obsluhy, tak vzniknou jen materiální škody.
Dále je nadějí pro postižené občany, například i slepotou.
Lidé budou mít mnohem více času na jinou činnost, protože zbytečně denně stráví za volantem příliš mnoho času.
Video níž ukazuje, jak si vozidlo bravurně počíná v silničním provozu, vozidlo doveze slepého muže do obchodu a zpět.

**


Editace: 2015-09-04 10:40:30
Počet článků v kategorii: 336
Url:jak-vybrat-elektrokolo-kolo-na-baterky-a-proc-si-jej-koupit

AD
11 Share
Share
Tweet