Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak vybrat elektrokolo kolo na baterky a proč si jej koupit


AD MOB

Elektrokolo - kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.

  • pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění

  • dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích

  • možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola

  • vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie  (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)

  • kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)

  • nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace

  • pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.

  • počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd  maximální

  • nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)

  • kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější

  • baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg,  500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)

  • český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)

  • všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní


346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


126

Kolik váží litr lpg | kolik-vazi-litr-lpg


1 kg LPG je zhruba 1,82 litru LPG

1 litr LPG přibližně váží 0,55 kg

LPG je směs propanu a butanu.

Když automobil spotřebuje 6 litrů LPG na 100 km, spotřebuje 6 * 0,55 = 3,3 kg LPG.

Když automobil spotřebuje 2,9 kg LPG na 100 km  2,9 * 1,82 = 5,3 litru LPG.
288

Fiat 131 | fiat-131



Fiat 131

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Roky produkce 1974–1984

Technická data:

  • Rozvor 2490 mm
  • Délka 4231 - 4264 mm
  • Šířka 1644 - 1651 mm
  • Výška 1381 - 1411 mm
  • Váha 950 - 1145 kg

Fiat 131 - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
312

Fiat Strada | fiat-strada



Fiat Strada

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

Fiat Strada - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
87

Automobil rozvody rozvodový řemen jak často měnit | automobil-rozvody-rozvodovy-remen-jak-casto-menit-id-2288


Interval výměny rozvodů automobilu
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.

Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.


Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.

Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.

Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.

V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.


Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.


Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
81

Drnčící výfuk auta silenblok | drncici-vyfuk-auta-silenblok-id-2266


Za jízdy se z prostoru tlumiče výfuku začal ozývat
drnčivý zvuk. Zdálo se že to může být i něco špatně
uložené v kufru, ale při zatlačení na konec trubky
výfuku tento zvuk zmizel.
Po prohlídce spodní části automobilu, byla nalezena
příčina drnčení a to zničený silemblok háku tlumiče.




Nouzová oprava - řidič omotal kulatinu držáku izolačkou
a přidrátoval k objímce silenbloku.


Editace: 2015-09-04 10:40:30
Počet článků v kategorii: 346
Url:jak-vybrat-elektrokolo-kolo-na-baterky-a-proc-si-jej-koupit

AD
11 Share
Share
Tweet