Jak vybrat elektrokolo kolo na baterky a proč si jej koupit
Elektrokolo - kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.
- pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění
- dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích
- možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola
- vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)
- kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)
- nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace
- pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.
- počítejte s polovičním dojezdem (komfortním - jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd maximální
- nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)
- kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější
- baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg, 500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně - 300 cyklů nabíjecích)
- český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox - České Budějovice)
- všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Auto žárovky s vláknem - základní typy - značení - obrázek popis
Pamatuj!
U párových svítilen, se
žárovky mění v párech a to, stejné hodnoty-typu od stejného výrobce nejlépe stejné šarže (koupeny ve stejný den
ze stejného držáku zboží), aby byla
zaručena stejná svítivost u obou svítilen - světlometů.
Ber žárovku jen za patici. Použij jednorázové rukavice.
Mastnota na skle z rukou by bránila odvodu tepla
z žárovky a ta by se zničila.
- H1 dálková světla (většinou dálková, protože nemá postříbřenou - shora černou - špičku)
patice: P14,5s - H3 mlhová světla (halogen)
patice: PK22s - H4 potkávací světla, ale i dálková světla
patice: P43t - H7 halogen - potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: PX26d - HB4 potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: P22d
- P21W přední i zadní směrová světla (blinkry), couvací světla, brzdová světla, koncová světla, zadní mlhová světla)
patice: BaU15s - PY21W obarvená (oranžová), směrová světla (blinkry)
patice: BaU15s - WY5W boční směrová světla (oranžová)
patice: W2,1x9,5d
POZOR na záměnu s: - WY21W boční směrová světla (oranžová), která má 21 watt
patice: W3x16d - W5W parkovací světla, osvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení přístrojové a palubní desky patice: W2,1x9,5d
- T5 osvětlení palubní desky atd.
patice: W2x4,6d - T4W osvětlení palubní desky, interiéru atd.
patice: BA 9 s
- R5W parkovací světla,osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: Ba15s - C5Wosvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: SV 8,5 - C10W interiér atd. patice: SV8,5-8
- R10W interiér atd.
patice: BA15s - P21/5W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d - P21/4W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d
Problém u STK - žárovka má poškozený barevný povrch
Date: 27.07.2020 - 09:59
Fiat Uno
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/Technická data:
- Produkce od roku 1983
- Předchůdce Fiat 127
- Nástupce Fiat Punto
- Třída Supermini
- Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback, 3-dveřový van
- Koncepce FF
- Převodovka 4 a 5-stupňová manuální
- Rozvor 2362 mm
- Délka 3,645-3,689 mm
- Šířka 1,549-1,562 mm
- Výška 1,405-1,422 mm
- Pohotovostní hmotnost 711-910 kg
- Designer Giorgetto Giugiaro
Fiat Uno - generální oprava vozidla - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Fiat Marea
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 4391 mm sedan
- Šířka 1740 mm
- Výška 1420 mm sedan
Fiat Marea - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Skládací elektrická tříkolka:
Váha 29 kg,
snadno se složí a je připravena k jízdě
https://supermalls.seeuper.com/collections/new-arrival/products/2019-the-lightweight-scooters **VIDEO YOUTUBE
Váha 29 kg,
snadno se složí a je připravena k jízdě
https://supermalls.seeuper.com/collections/new-arrival/products/2019-the-lightweight-scooters **VIDEO YOUTUBE
Editace: 2015-09-04 10:40:30
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-vybrat-elektrokolo-kolo-na-baterky-a-proc-si-jej-koupit