Automobily Auto Moto
Stránky věnované automobilům s popisy a videem - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ford Fiesta cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewFiesta/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Celková délka (mm) 3950
- Celková délka se sadou Sport (mm) 3958
- Ceková šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1973
- Ceková šířka bez zpětných zrcátek (mm) 1722
- Ceková šířka se sklopenými zpětnými zrcátky (mm) 1787
- Celková výška maximální (mm) 1481
- Vnější stopový průměr otáčení (m) 10.2
- Objem zavazadlového prostoru (l)‡
- 5sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 281
- 2sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 965
- Objem palivové nádrže (l)
- Zážehové motory 42
- Vznětové motory 40
- //www.ford.cz/Cars/NewFiesta/TechnicalData
Ford Fiesta - recenze - video
Fiat Scudo
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Scudo - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.
Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.
Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.
**VIDEO YOUTUBEHistorie svodidel
Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.
S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.
Betonová svodidla - bariery
Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.
Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.
Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem
**VIDEO YOUTUBERenault 5
Roky produkce 1972 –1990.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 4
- Nástupce: Renault Clio
- Třída: malý vůz
- Karoserie: 3-dveřový hatchback
- Provedení:
- Motory: 0,8 - 1,7L 26 až 118 kW
- Převodovka:
- Rozvor: mm
- Délka: 3 506 mm
- Šířka: 1 525 mm
- Výška: 1 400 mm
- Hmotnost pohotovostní: 730 kg
- Max.rychlost: 120 až 201 km/h
Renault 5 - video
Editace: 28.7.2011 - 15:14
Počet článků v kategorii: 351
Url:automobily-auto-moto