Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Automobily Auto Moto


AD MOB

Stránky věnované automobilům s popisy a videem - video


348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


308

Fiat Sedici | fiat-sedici



Fiat Sedici

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Rozvor 2 500 mm
  • Délka 4 115 mm
  • Šířka 1 775 mm
  • Výška 1 605 mm

Fiat Sedici - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
217

Škoda 1000 MB | skoda-1000-mb



Škoda 1000 MB přestavěná na rally a ukázky z historie vozidla - video

Škoda 1000 MB byl vyráběný československou automobilkou AZNP v letech 1964-1969. Vůz měl, jako první sériově vyráběný automobil Škoda samonosnou karosérií. Motor i poháněná náprava byly uloženy v zadní části vozidla. Motory měly objem 988 cm3 a 1107 cm3. Bylo vyrobeno 419 540.

Rozhodnutí o umístění motoru vzadu a pohon zadní nápravy bylo již v té době krokem zpět, protože neumožňovalo vyrábět varianty pic-up a combi, ale v této koncepci bylo nutno pokračovat dalších 24 let (příkaz totalitního systému) až do spuštění výroby modelu Škoda Favorit.

**

189

Renault Caravelle | renault-caravelle



Renault Caravelle

Roky produkce 1959 – 1968.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce:
  • Třída: kabriolet
  • Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
  • Provedení: RR
  • Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
  • Převodovka: 4 rychlosti synchron
  • Rozvor: 2265 mm
  • Délka: 4265 mm
  • Šířka: 1575 mm
  • Výška: 1320 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 845 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů: 34 165

Renault Caravelle - video

**

120

Li-Ion baterie životnost a počet nabíjecích cyklů | li-ion-baterie-zivotnost-a-pocet-nabijecich-cyklu


Li-Ion baterie
Baterie Li-Ion nemají "paměťový efekt", není je nutno vybíjet po prvním nabití do nulové kapacity.
Horko baterii škodí! Nenechávat na přímém slunci.
Nenechávejte baterii zcela vybít.
Nabíjejte častěji a ne na plnou kapacitu (při skladování na chladném místě na 40%).
Časté nabíjení baterii neubližuje.
1 nabíjecí cyklus se počítá z 0 na 100% s tím, že procenta se sčítají, takže když každý den nabijete baterii o 25% její kapacity, tak plný jeden cyklus 100% dovršíte za 4 dny.
Prudké vybití baterii škodí!
Lépe je nabíjet Li-Ion baterie odpojené od spotřebiče, výjimkou jsou zařízení, která mají kontrolu nabíjení (notebook, laptop atd.).
Používejte předepsané nabíječky pro konkrétní typ baterie s automatickým vypnutím při plném nabití baterie.
Při nabíjení se baterie nesmí zahřívat, nebo jen neznatelně, nesmí z ní nic vytékat atd.
Nenabíjet při teplotě pod bodem mrazu a nad +50°C.
Skladovat baterii v suchu a na chladném místě (+0°C "tesně nad nulou" ideální s nabitím na 40% kapacity = nejmenší ztráta kapacity baterie), co 3 měsíce kontrolovat a případně dobít.


Výrobci uvádějí, že baterie Li-Ion mají životnost 1000 až 1500 nabíjecích cyklů.  Po 1000 cyklech by měla kapacita plně nabité baterie klesnout za 20 hodin na ještě slušných 60%. Po 1500 cyklech baterie za 20 hodin samovybíjení má již jen 30% kapacity z plně nabitého stavu.

Do 800 nabíjecích cyklů však baterie vykazují velmi dobré hodnoty. Z úplného nabíti po 20 hodinách mívají ještě 70% procent "nabití" - kapacity při samovybíjení (tedy nebyly zatíženy).

Li-Ion baterie mají široké uplatnění. V poslední době se montují do elektrokol, kde i přes zdánlivě vysokou cenu mají nejlepší poměr "životnost + hmotnost / cena".

V záručních listech se někdy můžete dočíst, že pokud kapacita Li-Ion baterie klesne za dva roky o 39%, není tato hodnota důvodem k uznání reklamace.

Životnost Li-Ion baterie v rocích
Pokud bychom Li-Ion baterii dobíjeli každý den z vybitého stavu na plnou kapacitu, pak by její životnost měla být v rozmezí od 2 až do 4 let.

Jen pro zajímavost příklad s baterií v elektrokole
Pokud byste Li-ion baterii používali v elektrokole 4 roky, denně ujeli 25 km, baterie by stála 10 000 korun, 3 koruny denně by stálo nabití baterie
36 500 km byste ujeli za tu dobu
4 380 korun zaplatili byste za elektřinu nutnou k dobíjení akumulátoru
10 000 korun cena baterie
Náklady na jeden kilometr by pak byly 0,39 haléřů.
Celkové náklady 14 380 korun
zato v automobilu za
36 500 km ujetých byste zaplatili 109 500 korun.
192

Renault Floride | renault-floride



Renault Floride

Roky produkce 1959 – 1962.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce:
  • Třída: kabriolet
  • Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
  • Provedení: RR
  • Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
  • Převodovka: 4 rychlosti synchron
  • Rozvor: 2265 mm
  • Délka: 4265 mm
  • Šířka: 1575 mm
  • Výška: 1320 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 845 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů: 82.874

Renault Floride - video

**



Editace: 28.7.2011 - 15:14
Počet článků v kategorii: 348
Url:automobily-auto-moto

AD
11 Share
Share
Tweet