Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

WD-40 na závity Nanoprotech Konkor PTFE Silikon sprej na gumu rady nápady


AD MOB

Pozor! pokud tedy WD-40 obsahuje ropné látky, není vhodný na ošetření gumového těsnění. Při dlouhodobém působení může u některých typů gumy (pryže) způsobit bobtnání.
Na ošetření gumy glycerin, ricinový olej, či silikonový sprej (zabrání, či zpomaluje oxidaci pryže).

Nevysychavé oleje, či glycerin vytvoří dlouhodobě lepkavý povrch, na který se lepí prach, tudíž není vhodný tam, kde by bylo nebezpečí vytvoření brusné pasty (panty dveří, ložiska, kluzné plochy).


WD-40

Použití:
  • původně na odpuzování vody, nebo její vytlačení, ochrana před korozí, vytvoření ochranného filmu
  • WD-40 je mazivo, které má schopnost prolínat do těsných spár obsahující ropné produkty / uhlovodíky
  • uvolňování a konzervace rezivých závitů
  • mazivo na pevné a pohyblivé mechanické klouby
  • vyleštění plastu světlometů aut (nastříká se trochu spreje a rozetře jemným hadříkem - krátkodobý účinek)
  • čistění mastných šmouh od šmíru, či oleje na karoserii
  • předčistění rukou zamazaných při opravě vozidla (černá směs oleje, špíny, vazelíny)
  • čistění ráfků kol
  • čistění plastových části v motorové sekci (plast se pak leskne, vypadá jako nový, ale zase se brzy zapráší a je na to lépe použít přípravek určený k čistění plastů)
  • postříkání šroubů kol, před výměnou kola (např. než se jede přezout, zmírní se nebezpečí utržení / zalomení šroubu)
  • konzervování nářadí před zimním obdobím (sekačka: vnitřek bubnu i s nožem, rýče, motyky a pod.)
  • ochrana kontaktů před oxidací (ale lépe je použít přípravek na to přímo určený)
  • mazání, prostříkání vrzajících pantů


Nanoprotech tekuté stěrače

využívá nanočástice, které po aplikaci dokonale vyhladí povrch skla a zaplní na něm i ty nejmenší trhliny a póry. Ošetřený povrch skla se tak zarovná a vytvoří se na něm neproniknutelná nanobariéra, která aktivně odpuzuje vodu, výrazně omezuje namrzání a ulpívání nečistot na skle. Ochranná vrstva si zachovává své vlastnosti po dobu 3 měsíců
https://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech-super-antirain/

Konkor

KONKOR 101 je určen k ochraně výrobků ze železných kovů proti atmosférické korozi. Používá se ke konzervaci a mazání zbraní, přístrojů, jemných mechanismů, náhradních dílů. Svou kompaktabilitou s palivy a velice tenkým konzervačním filmem je určen také pro konzervaci motorů a vstřikovacích čerpadel. Nedoporučuje se používat ke konzervaci alkalicky černěných povrchů a barevných kovů. Použití v kombinaci s obalem z PVC není vhodný.

Silikon olej sprej

silikonový olej nízké viskozity pro běžné účely, používaný pro mazání kovových i nekovových povrchů jako jsou například vodítka, dopravníky, stříhací nože a plastové součásti.
Řidiči používají pro zabránění, či zmírnění přimrzání gumového těsnění dveří.

Coyote PTFE-SPRAY

Teflonové mazivo, které se hodí pro ošetření kontaktů, kterým kromě mazání zajistí i náležitou ochranu. Zajisté ho využijete k promazávání zámků, pantů. Po odpaření, či vyschnutí oleje, zajišťuje teflon nouzové mazání a tím prodlouží dobu účinnosti maziva. Protože neobsahuje silikony, neváže na sebe další nečistoty.

Jak vyrobit vlastní penetraci na uvolnění závitů

Použít kapaliny s vysokou penetrací. Například kapka petroleje ne rezavém plechu se bude rozšiřovat daleko rychleji, než kapka vody.
  • dříve červená brzdová kapalina se nechala působit na závit přes noc, nebo i déle (brzdová kapalina Syntol 205 červená)
  • petrolej (pokapat spoj)
  • nafta také velmi dobře vzlíná
  • syntetická ředidla s troškou oleje, samotné ředidlo by se zcela odpařilo a spoj by nebyl promazán

wd-40-spray.jpg


Date: 28.12.2020 - 10:32

348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


346

Elektromobil vs benzínový nebo naftový motor spotřeba cena nabití | elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti


Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km

Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)
nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.

Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km

Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)

Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.

Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny

Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.

Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.

Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.

Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.


Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance

Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.

Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

www.televizeseznam.cz/video/test/volkswagen-id-3-1st-pro-performance-64109057
elektromobil-vs-benzinovy-motor-porovnani-spotreby-a-nakladu.jpg

Date: 22.01.2021 - 09:16
275

Škoda Garde (743), Rapid (743) | skoda-garde-743-rapid-743


Škoda Garde popis - video






**
17

LED diody šetří PHM | led-diody-setri-phm


Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.

Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.

Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.

Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.

Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?

LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.

LED světla koncová a LED blinkry video

**

LED světla pro denní svícení - video

**

Date: 09.07.2011 - 09:11
218

Škoda 100 a 110 | skoda-100-a-110



Škoda 110L - detailní video vozidla

Škoda 100 a Škoda 110 jsou velmi podobné. Hlavní rozdíl je v objemu válců. Automobily se vyráběly v AZNP v letech 1969 až 1977. Předchůdcem byla Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB. Počet vyrobených kusů 1 079 708.

  • Motor spotřeba 8,5 l/100 km
  • Motor i hnaná náprava byly vzadu.
  • Motory měly objem 998 a 1 107 cm3.
  • Motor byl zážehový s rozvodem OHV čtyřválec.
  • Výkony motorů 32 až 46 kW.
  • Karoserie měla 4 dveře.
  • Kufr byl umístěn vpředu.

Technické údaje

  • Délka 4 155 mm
  • Šířka 1 620 mm
  • Výška 1 380 mm
  • Rozvor 2 400 mm
  • Pohotovostní hmotnost 820 kg

**

28

Zimní výbava vozidla, co s sebou vozit v zimě | zimni-vybava-vozidla-co-s-sebou-vozit-v-zime-id-420


Co je dobré, ale mnohdy i nutné vozit s sebou nejen v zimním období ( od 1. listopadu do 31. března).

  • - samozřejmostí jsou zimní pneumatiky na vozidle s hloubkou dezénu nejméně 4 mm (u vozidel do 3 500 kg) a povinná výbava vozidla dle vyhlášky
  • - sněhové řetězy
  • - krabici - pytlík s posypovým materiálem (5 kg - či dle vlastní zkušenosti )
  • - skládací lopatka
  • - škrabka na sníh a led na sklech (oblíbená je i škrabka s rukavicí)
  • - sprej na rozmrazování zámku atd. (dejte si jej do kapsy, když opouštíte vozidlo)
  • - trojúhelník výstražný
  • - výstražná svítilna
  • - kapesní led svítilna (každý člen posátky)
  • - čelovka led svítilna pro noční montáž sněhových řetězů, či výměnu kola
  • - vesty reflexivní pro všechny členy posádky
  • - deku - deky - teplé oblečení pro případné přečkání mrazivé noci ve vozidle
  • - termoska s horkým čajem
  • - energetické jídlo (oplatky, piškoty - dle zdravotního stavu)
  • - kanystr s rezervou paliva
  • - vlečné lano je lepší zakončené karabinami pro snadné připojení
  • - kabely startovací - propojovací k baterii pro startování druhým vozidlem za třeskutých mrazů


Před zimním obdobím kontrolujeme stav chladící kapaliny a její bod tuhnutí, popřípadě přidáme nemrznoucí kapalinu.
Do ostřikovačů skel dáme nemrznoucí směs.
Zkontrolujeme stav nabití akumulátoru.
Stav pneumatik.

Zimní výbava - ministerstvo dopravy
//www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Zimni+vybava.htm


Editace: 7.3.2021 - 11:37
Počet článků v kategorii: 348
Url:wd-40-penetracni-mazivo-na-zavity-pouziti-rady-navody-napady

AD
11 Share
Share
Tweet