Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Váha vzduchu princip - motor - karburátor


AD MOB

Váha vzduchu může pracovat na rychlosti ochlazování teplotneh čidla proudícím vzduchem.
Pokud je senzor znečistěn, dochází u vznětových motorů k cukání zejména
u studeného motoru při rozjezdu a akceleraci, nepravidelnému chodu, nebo dokonce není možné motor
nastartovat vůbec.
Je to dáno tím, že znečištěný, zanesený topný element čidla se přehřívá a udává nesprávný signál,
jakoby kolem něj proudilo jen malé množství vzduchu a tím dojde k nesprávnému nižšímu dávkování paliva (chudobná směs),
což se právě projevuje cukáním motoru.

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


83

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit | stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274


Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.




39

Automobil se spotřebou 1 litr paliva na 100 km Volkswagen | automobil-se-spotrebou-1-litr-paliva-na-100-km-volkswagen-id-525


Automobil, který se chlubí touto spotřebou se nazývá Volkswagen XL1.
Volkswagen XL1 je dvoumístný vůz, který spotřebuje 1 litr nafty na 100 km.
Volkswagen XL1 je vyroben s lehkých materiálů s dokonalým aerodynamickým tvarem, bez zpětných zrcátek venkovních.
Namísto zpětných zrcátek vůz používá senzory a kamery.
Volkswagen XL1 má kombinovaný zdroj pohonu, buď naftový motor, nebo elektromotor, či oba pracují paralelně.
Na baterie ujede Volkswagen XL1 50 km.
Volkswagen XL1 se má začít sériově vyrábět koncem roku 2013.
Maximální rychlost se uvádí 160 km/h.
Zrychlení na 100 km/h 12,7 sekundy
Hmotnost: 795 kg

Motor - naftový
Objem: 800 cc
Výkon: 35 kW (47 hp) - 121 Nm kroutící moment
Spotřeba: 2 litry nafty na 100 km (pokud jede jen na naftový motor)

Motor - elektrický
Výkon: 20 kW (27 hp) - 100 Nm kroutící moment
Pracuje buď paralelně s naftovým motorem, nebo samostatně.

Hnaná náprava: na zadní kola
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková .
Součinitel odporu vzduchu: 0,189


Obrázek Volkswagen XL1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Volkswagen_XL1.jpg
177

Renault 12 | renault-12



Renault 12 u nás známá jako Dacia 1300 (vyráběná v Rumunsku)

Roky produkce 1969 – 1980.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 18
  • Třída: střední
  • Karoserie: sedan a kombi
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.3 a 1.6 L
  • Převodovka:
  • Rozvor: 2 440 mm
  • Délka: 4345 sedan, 441 kombi mm
  • Šířka: 1 616 mm
  • Výška: 1400 a 1445 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 950 až 980 kg
  • Max.rychlost: 150 km/h
  • Počet vyrobených kusů: asi 2 miliony

Renault 12 - video rekonstrukce vozu

**

165

Renault Thalia | renault-thalia



Renault Thalia cena ceny ceník

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce 1990 -.

Další možné názvy či verze Renault Thalia:

  • Nissan Platina (Mexiko)
  • Renault Clio Classic
  • Renault Clio Campus
  • Renault Clio Grande
  • Renault Clio Storia (Slovinsko)
  • Renault Thalia
  • Renault Lutecia (Japonko)
  • Renault Clio New Basic (Dánsko)
  • Renault Symbol

Technická data:

  • Rozvor: 2,472 mm
  • Délka: Hatchback: 3,811 mm Sedan: 4,171 mm
  • Šířka: 1,639 mm
  • Výška: Hatchback: 1,417 mm Sedan: 1,437 mm

Renault Thalia - video

**

Renault Clio crash test čelní i boční - video

**

87

Automobil rozvody rozvodový řemen jak často měnit | automobil-rozvody-rozvodovy-remen-jak-casto-menit-id-2288


Interval výměny rozvodů automobilu
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.

Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.


Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.

Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.

Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.

V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.


Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.


Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.


Editace: 1408444873
Počet článků v kategorii: 346
Url:vaha-vzduchu-princip-motor-karburator-id-736

AD
11 Share
Share
Tweet