Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1995–2002, 2004–2005
- Třída sportovní vůz
- Karoserie Cabriolet
- Koncepce FF
- Motor 1.8L
- Převodovka 5-rychlostí manual
- Rozvor 2,443 mm
- Délka 3,916 mm
- Šířka 1,640 mm
- Výška 1,265 mm
- Hmotnost pohotovostní 1,056 kg
Fiat Barchetta - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
správně měřit její hloubku?
Z videa firmy Continental je patrné, že paní měří hloubku až za rádiusem - zaoblením
pneumatiky směrem ke středu za krajní drážkou a "žlutým" proužkem v pneu,
tedy v místě, kde se již pneumatika dotýká vozovky.
Ale rozhodně nenechávejte pneumatiku sjet až na stanovený limit, nevíte
zda by Vám kontrola přece jen nenašla místo s prokazatelně
menší hloubkou dezénu. Viz obrázek a video níže:
**VIDEO YOUTUBE
Pokud dotahuji jen maličkosti, na kterých příliš nezáleží, udělám si snadno momentový klíč z ráčny a mincíře, viz obrázek níže.
10 Nm je síla, která se přibližně rovná 1 kg závaží na konci metrové tyče.
Protože mám ráčnu - rameno dlouhé 15 cm, tak mincíř zavěsím 10 cm od středu osy šroubu (na obrázku by bylo nutno začátek metru ještě posunout o 1 cm na střed otáčení ráčny).
10 cm od středu šroubu potřebuji již sílu 10 x větší (100cm/10cm=10) 100 Nm což je zhruba 10 kg na mincíři.
Víz výpočet https://fyzika.okhelp.cz/vypocty/momentovy-klic-vypocet-sily-pro-dotazeni.php
Pokud je tedy doporučeno dotažení např. 10Nm, tak nasadím ráčnu a zatáhnu mincířem uchyceným 10 cm od středu otáčení tak, aby na něm bylo 10 kg (ve směru utažení spoje).
Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Reklamní video z roku 2009
Může jezdit auto na vodu?
Je to automobil, který by využíval energii k svému pohybu přímo z vody, nebo vodík a kyslík vyrobený rozkladem molekuly vody.
Zatímco automobil jezdící přímo na vodu je spíše z říše snů, automobil jezdící na kyslík a vodík, či přímo na vodík je cesta reálná.
Proč nelze jezdit přímo na vodu jejím spalováním?
Voda je již produktem hoření, proto jí nelze přímo použít pro spalování do spalovacích motorů.
Na její rozložení na kyslík a vodík je třeba energie a v nejlepším možném případě tuto energii bychom získali zpět,
ale většinou je to jen kolem 10%, které z tohoto cyklu rozklad > sloučení získáme.
Problém - nelze získat více energie sloučením atomů, než co bylo třeba na rozklad molekul vody
Problém je, že na rozklad vody na kyslík a vodík, je třeba více energie, než se pak získá jejich spalováním, nebo na výrobu
elektřiny v palivových článcích.
Voda se rozkládá na kyslík a vodík chemicky, nebo elektolýzou.
Vodík se následně spaluje v motoru klasicky, nebo v palivovém článku k výrobě elektrické energie.
Na rozklad vody chemickou cestou se používají například
hliník, hořčík či tetrahydridoboritan sodný.
Vodík by bylo možno vyrábět v atomových i tepelných elektrárnách mimo odběrovou špičku, kdy je zařízení využito minimálně.
Palivový článek vodíkový
- Palivový článek využívající atomy vodíku a kyslíku pracuje svým způsobem na opaku elektrolýzy.
- V článku jsou elektrody, elektrolyt a mikrosíto - polopropustná membrána.
- Do článku se přivádí k elektrodám jedním vstupem vodík (ANODA) a druhým kyslík (KATODA).
- Atomy vodíku ztratí na anodě elektron který není schopen projít přes síto - polopropustnou membránu, oddělující ANODU a KATODU, a je nucen putovat ke katodě přes anodu a spotřebič (zde vznikne kation vodíku, který již membránou může projít).
- Uvolněné elektrony tedy putují mezi elektrodami, pokud je obvod uzavřený (v obvodu je spotřebič např. motor atd.) a vykonávají práci.
- Atomy kyslíku jsou přiváděny ke katodě. Přibírají volné elektrony a vznikají z nich aniony.
- Atomy vodíku (kationy) zbavené elektronu se již protáhnou membránou a spojí se s atomy kyslíku (aniony).
- Odpadní produktem je voda vznikající na katodě.
Schéma výroba elektřiny z atomů vodíku a kyslíku
Z obrázku by mělo být patrné, že vodíkový článek pracuje podobně jako akumulátor, ve kterém také putují volné elektrony
mezi elektrodami a mohou konat užitečnou práci.
Důležité je aby vodík pro palivové články byl získáván šetrně k životnímu prostředí - tedy ekologicky a ne naopak.
Některá vozidla jež využívají k svému pohonu vodík
- Toyota Mirai
- Honda FCX Clarity
- Hyundai ix35 FCEV
- BMW Hydrogen
Rizika a nevýhody využívání vodíku, jako paliva
- vodík je velmi výbušný
- nádrže na skladování je problém utěsnit
- získávání vodíku nemusí být šetrné k životnímu prostředí - např. využití fosilních paliv na výrobu vodíku dosahuje účinnosti max. 40%
- palivové články mají účinnost 40 až 60%
- pokud při přeměně fosilního paliva -> vodík -> práce využijeme v konečné fázi jen 10% energie vložené do reakce na pohyb vozu, je to spíše ekologická katastrofa než cesta správným směrem
- technologie jsou zatím velmi drahé
Date: 22.07.2020 - 11:46
Editace: 20.2.2020 - 19:42
Počet článků v kategorii: 351
Url:fiat-barchetta