Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/tiguan.pdfTechnická data:
- Délka, mm Trend, Sport: 4427,
- Track: 4457
- Šířka, mm 1809
- Výška, mm 1686
- Rozvor, mm 2604
- Průměr otáčení, m 12
- Objem palivové nádrže, l 64
- Objem zavazadlového prostoru, l * s lepicí sadou: 470/1510
Volkswagen Tiguan - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
- obě vozidla musí být řádně osvětlena dle vyhlášky
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/

Volkswagen Jetta cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4664
- Šířka, mm 1778
- Výška, mm 1482
- Rozvor, mm 2651
- Průměr otáčení, m cca. 11,1
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdf
Volkswagen Jetta - recense - video
Průměr otáčení je kružnice, kterou automobil opíše vnější částí karoserie, při maximálním natočení kol viz obrázek.
Výpočet úhlu natočení kola řízené nápravy při určitém průměru otáčení vozidla.
Kalkulačka je předvyplněná pro lepší pochopení zadávaných hodnot. Musíte zadat vždy ostatní hodnoty a kliknout na tlačítko u hodnoty, kterou chcete vypočítat.
V metrech průměr kruhu, který vykreslí (opíše) vnější kolo, při maximálním rejdu - vytočení. (U osobních automobilů je zhruba o 2 metry menší než PRŮMĚR OTÁČENÍ, tedy než kruh který opíše přesah karoserie)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor kol automobilu
je vzdálenost mezi středem předního a zadního kola vozidla, když kola směřují přímo vpřed.
Poloměr otáčení je polovinou průměru otáčení
Počítá se poloměr, který opíší kola (např. mezi chodníky může okraj karoserie přesahovat), nebo kruh, který opíše karoserie. Kola zadní nápravy opisují vždy menší kružnici. Kola řízené nápravy musí opisovat kružnici se společným středem, proto budou mít různý úhel zatočení. Vnitřní - blíže ke středu společných kružníc musí být natočeno více, než vnější, jinak by se pláště velmi rychle opotřebovaly v jizdě v zatáčkách.
Geometrie kol vozidla
Při správně seřízené geometrii kol budou všechna kola i v zatáčkách opisovat kružnice s jedním společným bodem a tím pádem nebudou pneumatiky nadměrně opotřebovávány, sníží se spotřeba paliva a zlepší se celkově jízdní vlastnosti vozidla. Na obrázku je dobře vidět, že průměr otáčení, který vytvoří karoserie, je větší, než kruh, který vytvoří kola.Všimněte si také, že zadní část vozidla, i když přesahuje svou nápravu mnohem více, než přední část přední nápravu, tak při otáčení se v kruhu, ČASTO nepřesahuje největší průměr kružnice - stopy - vytvořené koly řízené - přední nápravy.
Rozchod kol vozidla
Vzdálenost podélných os kol nápravy.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Každé brýle, vyjma dioptrických, sníží průchod světla, ale to neznamená, že vždy vidíme hůře! Naopak oslnění nám vidění zhorší, nebo znemožní zcela.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a za snížené viditelnosti
Po setmění
- snižují oslnění nejen dálkovými, ale i potkávacími světly
- snižují oslnění dopravními značkami, tabulemi, návěstími
- snižují oslnění odrazem světla od mokré, či zasněžené vozovky
- snižují oslnění odrazu světla od mlhy, či rozptylu světla v mlze od protijedoucího vozidla
ALE chce vše vyzkoušet třeba jen při procházce po chodníku vedle komunikace po setmění a pokud se Vám jeví, že bez těchto brýlí vidíte lépe, tak je nepoužívejte.
Dojezd elektro-kol - výpočet:
- pokud mám např. baterii 36V a 11Ah (36x11 = 396Wh), kapacita 396Wh / výrobce uvede zaokrouhleně na 400Wh.
- po rovině je spotřeba 3-7 Wh/km /dle hmotnosti cyklisty a stupně přípomoci
- v pahorkatině při stoupání nad 5% (5 metrů výšky na 100 metrů délky) bude spotřeba 5-15Wh/km a více.
- procenta stoupání si vypočítám na mapy.cz s tím že daný úsek označím záložce PLÁNOVÁNÍ: START - CÍL a kliknu na ZOBRAZIT VÝŠKOVÝ PROFIL TRASY
- výškový rozdíl (stoupání) pak dělím kilometry (lépe stovkami metrů) např. stoupání 100 metrů na vzdálenost 2 km
2 km je 20 stometrových úseků, tak 100 dělím 20 a vyjde mi 5(%)
- kdybych měl baterii 400Wh, tak 400/10 = 40km
- tedy, do svahu 5% by mohl ujet maximálně 40km při plném nabití baterie a jejím výborném stavu
- mám vyzkoušeno, že spotřeba do 6% svahu je v mém případě asi 35až40Wh/km
- vyjitím nejprudších kopců pěšky, kdy mám přepnuto na CHŮZI, takže kolo jen vedu a nemusím tlačit, zvýším dojezd až o 50%
Příčina je v tom, že spotřeba roste exponenciálně s procentem stoupání.
Příklad:
- při stoupání 3% bude spotřeba 6Wh/km, ale při stoupání 6% už to bude 36Wh/km (první údaj se zvětšil 2x ale druhý už 6x, tedy 6x6)
Jak odhadnu stoupání kopce?
- fotbalové hřiště je 100 metrů dlouhé, branka je vysoká 2,44 metru ( to je stoupání 2,44%)
- když to bude výška dvoupodlažní budovy (7 metrů ze vzdálenosti 100 metrů) bude to stoupání 7%
- větší stoupání již záleží na zvážení, jestli raději nevyjít pěšky s přípomocí CHŮZE
- např. 3 patrová budova i s podsklepením zhruba 10 metrů, to je na 100 metrů vzdálenosti 10% stoupání, pokud bych chtěl vyjet na její střechu, a to už dostane baterie řádně zabrat
Elektrokoloběžka
https://malls.seeuper.com/products/11-inch-off-road-electric-scooter-adult?variant=17995201577011
- pokud mám např. baterii 36V a 11Ah (36x11 = 396Wh), kapacita 396Wh / výrobce uvede zaokrouhleně na 400Wh.
- po rovině je spotřeba 3-7 Wh/km /dle hmotnosti cyklisty a stupně přípomoci
- v pahorkatině při stoupání nad 5% (5 metrů výšky na 100 metrů délky) bude spotřeba 5-15Wh/km a více.
- procenta stoupání si vypočítám na mapy.cz s tím že daný úsek označím záložce PLÁNOVÁNÍ: START - CÍL a kliknu na ZOBRAZIT VÝŠKOVÝ PROFIL TRASY
- výškový rozdíl (stoupání) pak dělím kilometry (lépe stovkami metrů) např. stoupání 100 metrů na vzdálenost 2 km
2 km je 20 stometrových úseků, tak 100 dělím 20 a vyjde mi 5(%)
- kdybych měl baterii 400Wh, tak 400/10 = 40km
- tedy, do svahu 5% by mohl ujet maximálně 40km při plném nabití baterie a jejím výborném stavu
- mám vyzkoušeno, že spotřeba do 6% svahu je v mém případě asi 35až40Wh/km
- vyjitím nejprudších kopců pěšky, kdy mám přepnuto na CHŮZI, takže kolo jen vedu a nemusím tlačit, zvýším dojezd až o 50%
Příčina je v tom, že spotřeba roste exponenciálně s procentem stoupání.
Příklad:
- při stoupání 3% bude spotřeba 6Wh/km, ale při stoupání 6% už to bude 36Wh/km (první údaj se zvětšil 2x ale druhý už 6x, tedy 6x6)
Jak odhadnu stoupání kopce?
- fotbalové hřiště je 100 metrů dlouhé, branka je vysoká 2,44 metru ( to je stoupání 2,44%)
- když to bude výška dvoupodlažní budovy (7 metrů ze vzdálenosti 100 metrů) bude to stoupání 7%
- větší stoupání již záleží na zvážení, jestli raději nevyjít pěšky s přípomocí CHŮZE
- např. 3 patrová budova i s podsklepením zhruba 10 metrů, to je na 100 metrů vzdálenosti 10% stoupání, pokud bych chtěl vyjet na její střechu, a to už dostane baterie řádně zabrat
Elektrokoloběžka
https://malls.seeuper.com/products/11-inch-off-road-electric-scooter-adult?variant=17995201577011
Editace: 4.8.2011 - 13:12
Počet článků v kategorii: 351
Url:volkswagen-tiguan