Renault 25

Renault 25
Technická data:
Roky produkce 1984 – 1992.
- Následovník: Renault Safrane
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door liftback
- Provedení: FF
- Motory: zážehové i dieselové od 2.0 do 2.8 litru
Renault 25 crash test při rychlosti do 60km/h - video
Uvidíme, jak jsou důležité airbagy, které při testu nejsou použity a figurína narazí hlavou do volantu.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Xenonové žárovky mají zhruba o 60% až 70% větší svítivost, jak halogenové žárovky, ale výměna za halogenovou žárovku není většinou přípustná a je nutno vyměnit celý světlomet.
Mohu automobil, který je osazen halogenovými žárovkami vybavit xenonovými výbojkami a vyplatí se mi to?
- poraďte se s odborníkem zda vaše vozidlo je vhodné pro přestavbu na xenonová světla
- xenonová světla musí být vybavena ostřikovači nečistot a je třeba je používat, protože by jinak docházelo k rozptylu světla po znečištění skla xenonového světlometu
- xenonová světla musí být homologována, jinak neprojdete přes STK
- při přestavbě vozidla na xenon musí být použita celá xenonová sada, určená pro daný typ vozu
- xenonové světlomety jsou drahé 10 až 80 tisíc KCZ
- vozy s xenonovými světly musí být vybaveny automatickým naklápěním světel dle zatížení vozidla, proti oslnění protijedoucích vozidel
- kutilské přestavby homologovaných halogenových světlometů na xenonové jsou nepřípustné
- modré halogenové žárovky s xenonovým efektem nelze používat v běžném silničním provozu, jsou určeny pro rallye
Fabia s xenonovými světly - video
**VIDEO YOUTUBEDate: 09.07.2011 - 12:43
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti!

Škoda Fabia ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newfabia/pricelist/Pages/newpricelist-newfabia.aspx
2 006 km ujeto na jedno natankování Škoda Fabia GreenLine z Rakouska do Dánska
Spotřeba Fabie GreenLine v tomto testu 2,2 litru / 100 kmŠkoda Fabia GreenLine je auto, které umí šetřit nejen Vaši peníze, ale i životní prostředí.

Škoda Octavia II popis - video
Vnější rozměry- Délka (mm): 4569
- Šířka (mm): 1769
- Výška (mm): 1462
- Světlá výška (mm): 140
- Rozvor náprav (mm): 2578
Video je namluveno v polštině, ale je srozumitelné.

Unikátní video z renovace vozidla Škoda Octavia
Vůz Škoda Octavia byl vyráběn již v roce 1959 z vozu Škoda 445 Spartak. Počet vyrobených Octavií 279 724.
Editace: 7.8.2011 - 09:53
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-25