Renault 25

Renault 25
Technická data:
Roky produkce 1984 – 1992.
- Následovník: Renault Safrane
- Třída: vyšší střední
- Karoserie: 5-door liftback
- Provedení: FF
- Motory: zážehové i dieselové od 2.0 do 2.8 litru
Renault 25 crash test při rychlosti do 60km/h - video
Uvidíme, jak jsou důležité airbagy, které při testu nejsou použity a figurína narazí hlavou do volantu.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Volkswagen Passat cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passat.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4769
- Šířka, mm 1820
- Výška, mm 1470
- Rozvor, mm 2712
- Průměr otáčení, m cca 11,4
- Objem palivové nádrže, l cca 70
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/passat.pdf
Volkswagen Passat - recense - video

Fiat Panda
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3538 mm
- Šířka 1578 mm
- Výška 1578 mm
Fiat Panda - recense - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km
Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.
Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km
Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)
Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny
Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.
Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.
Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.
Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.
Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance
Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.
Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.

Date: 22.01.2021 - 09:16
Zimní pneu
Pokud vozidlo bude v zimním období jezdit, určitě přezout. I kdyby jen jednou bylo nutno vyjet, tak zákon schválnosti funguje až zlomyslně dokonale.
Na letních pneu polemizovat s policií bude složité
Zákon č. 361/2000 Sb. § 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí).
Zimní pneu musí mít řádné značení
... na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.
Hloubka dezénu - vzorku
Zimní pneu musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm (vozidlo do 3500 kg viz výše).
Nejmenší hloubka 1,6 mm je povolena v letním období.
Pod 1,6 mm Technicky nezpůsobilé vozidlo
, vysoká pokuta, zákaz řízení vozidla na dobu stanovenou zákonem (6 měsíců a více).
Značka C15a Povinná zimní výbava
C15a Povinná zimní výbava vyžaduje mít vždy zimní pneumatiky (nebo nasazené sněhové řetězy) bez ohledu na počasí a roční období. Její platnost může být upravena dodatkovou tabulkou např. vyznačením od kdy do kdy - měsíce.
Date: 09.11.2020 - 12:56

Fiat Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
Fiat Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 7.8.2011 - 09:53
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-25