Jak správně a pohodlně zaparkovat auto mezi další dvě auta
Podélné parkování mezi dvě vozidla je opakem vyjíždění z parkovacího místa.
**VIDEO YOUTUBE
Pak vytočím volant - kola co nejvíce vpravo a začnu velmi pomalu couvat,
na rovině bez plynu, jen pomocí spojky až auto stočím tak, že jeho podélná
osa procházející středem vozidla, svírá s obrubníkem parkovacího místa 25°.
Zastavím, srovnám kola a začnu couvat, pod výše uvedeným úhlem, k obrubníku.
2.) Každé vozidlo má svůj poloměr otáčení. U osobních automobilů
je to většinou 5,5 metru. Průměr otáčení pak 11 metrů.
Je to kružnice, kterou opíše nejvzdálenější část karoserie při plném
natočení kol. Přitom řízená náprava opisuje vždy větší kružnici.
Pod úhlem 25° couvám okolo vozidla přede mnou k obrubníku.
Když se vozidlo dostane svými částmi na tuto pomyslnou kružnici,
vidím pod pravým bočním zrcátkem střed značky vozidla parkujícího
přede mnou a v levém zrcátku střed vozidla za mnou, nebo jeho pravý
přední světlomet. Pokud vidím jen jeho levý světlomet, tak se do
mezery vlezu jen s obtížemi a pro začátečníka je to problém.
Pokud za mnou žádné vozidlo nestojí, couvám pod úhlem 25° tak,
že pod pravým předním zrcátkem vidím střed SPZ auta přede mnou.
3.) Jakmile se dostanu do předchozí pozice, zastavím,
pak mi již stačí dat plné rejdy vlevo - vytočit kola doleva
na maximum a začít opět couvat, hlídám si předek i zadek vozidla.
5.) Dokončím parkování, můžu kola i srovnat, aby někdo jiný
při parkování o ně nezachytil.
**VIDEO YOUTUBE
Je dobré si vše nacvičit na místě kde je minimální nebo žádný provoz.
Zaparkuji své vozidlo za jiné vozidlo tak daleko, abych mohl kolem něj vyjet, když dám plné rejdy.
Dále natočím kola plným rejdem směrem, kterým chci vyjet.
Pak jen bez plynu popojedu tak, že již lze s vozidlem bezpečně vyjet z řady stojících vozidel.
V této fázi zastavím a vyfotím si pozici vozidla, jak vidím vozidlo před sebou pod pravým zrcátkem, jak vidím vozidlo za sebou v levém zpětném zrcátku řidiče, jak daleko jsem zadním kolem daleko od obrubníku v pravém spolujezdcově zrcátku atd.
Do této základní pozice se snažím dostat při dalším parkování.
Pak již stačí zase natočit plný rejd a zacouvat k obrubníku - viz další obrázky níže.
Couvání na trenažeru parkování viz odkaz:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Parkování je opačný postup vyjíždění z park. místa a to je snazší, proto při vyjíždění z parkovacího místa, si bedlivě všímám jednotlivých fází a následně při parkování se je snažím provádět v opačném pořadí.
Na obrázku jsou vyznačeny dvě soustředné kružnice. Je to průměr otáčení
vozidla. Větší průměr opisuje řízená náprava - nejvzdálenější část karoserie
od středu.
Menší průměr pak neřízená náprava, v našem případě zadní část karoserie.
Pokud se vozidlo na obrázku dostane do správné polohy na této kružnici, je
schopno při plném rejdu zaparkovat couváním z každé pozice na této kružnici
do volného prostoru mezi vozidly.
1.) Přijedu k místu kde chceme zaparkovat, už předem dávám blinkr, i když teprve
hledáme místo, upozorním tím ostatní na zamýšlený manévr.
Volné místo pro parkování by mělo být o 1,5 metru delší než délka mého vozidla.
Dojedu na úroveň auta před mezerou pro parkování "zrcátko na zrcátko" při stejné délce,
nebo zadní části na stejné úrovní při různých délkách vozidel.
Mezera mezi vozidly 60 cm.
Začnu couvat, dokud zadní kolo (jeho osa) není na úrovni zadního nárazníku vozidla vedle mne.
Zaparkuji své vozidlo za jiné vozidlo tak daleko, abych mohl kolem něj vyjet, když dám plné rejdy.
Dále natočím kola plným rejdem směrem, kterým chci vyjet.
Pak jen bez plynu popojedu tak, že již lze s vozidlem bezpečně vyjet z řady stojících vozidel.
V této fázi zastavím a vyfotím si pozici vozidla, jak vidím vozidlo před sebou pod pravým zrcátkem, jak vidím vozidlo za sebou v levém zpětném zrcátku řidiče, jak daleko jsem zadním kolem daleko od obrubníku v pravém spolujezdcově zrcátku atd.
Do této základní pozice se snažím dostat při dalším parkování.
Pak již stačí zase natočit plný rejd a zacouvat k obrubníku - viz další obrázky níže.
Couvání na trenažeru parkování viz odkaz:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Parkování je opačný postup vyjíždění z park. místa a to je snazší, proto při vyjíždění z parkovacího místa, si bedlivě všímám jednotlivých fází a následně při parkování se je snažím provádět v opačném pořadí.
Na obrázku jsou vyznačeny dvě soustředné kružnice. Je to průměr otáčení
vozidla. Větší průměr opisuje řízená náprava - nejvzdálenější část karoserie
od středu.
Menší průměr pak neřízená náprava, v našem případě zadní část karoserie.
Pokud se vozidlo na obrázku dostane do správné polohy na této kružnici, je
schopno při plném rejdu zaparkovat couváním z každé pozice na této kružnici
do volného prostoru mezi vozidly.
1.) Přijedu k místu kde chceme zaparkovat, už předem dávám blinkr, i když teprve
hledáme místo, upozorním tím ostatní na zamýšlený manévr.
Volné místo pro parkování by mělo být o 1,5 metru delší než délka mého vozidla.
Dojedu na úroveň auta před mezerou pro parkování "zrcátko na zrcátko" při stejné délce,
nebo zadní části na stejné úrovní při různých délkách vozidel.
Mezera mezi vozidly 60 cm.
Začnu couvat, dokud zadní kolo (jeho osa) není na úrovni zadního nárazníku vozidla vedle mne.
Pak vytočím volant - kola co nejvíce vpravo a začnu velmi pomalu couvat,
na rovině bez plynu, jen pomocí spojky až auto stočím tak, že jeho podélná
osa procházející středem vozidla, svírá s obrubníkem parkovacího místa 25°.
Zastavím, srovnám kola a začnu couvat, pod výše uvedeným úhlem, k obrubníku.
2.) Každé vozidlo má svůj poloměr otáčení. U osobních automobilů
je to většinou 5,5 metru. Průměr otáčení pak 11 metrů.
Je to kružnice, kterou opíše nejvzdálenější část karoserie při plném
natočení kol. Přitom řízená náprava opisuje vždy větší kružnici.
Pod úhlem 25° couvám okolo vozidla přede mnou k obrubníku.
Když se vozidlo dostane svými částmi na tuto pomyslnou kružnici,
vidím pod pravým bočním zrcátkem střed značky vozidla parkujícího
přede mnou a v levém zrcátku střed vozidla za mnou, nebo jeho pravý
přední světlomet. Pokud vidím jen jeho levý světlomet, tak se do
mezery vlezu jen s obtížemi a pro začátečníka je to problém.
Pokud za mnou žádné vozidlo nestojí, couvám pod úhlem 25° tak,
že pod pravým předním zrcátkem vidím střed SPZ auta přede mnou.
3.) Jakmile se dostanu do předchozí pozice, zastavím,
pak mi již stačí dat plné rejdy vlevo - vytočit kola doleva
na maximum a začít opět couvat, hlídám si předek i zadek vozidla.
5.) Dokončím parkování, můžu kola i srovnat, aby někdo jiný
při parkování o ně nezachytil.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Fiat 126
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1972-2000
- Předchůdce Fiat 500
- Nástupce Fiat Cinquecento
- Třída city car
- Karoserie 2-door fastback
- Koncepce RR
- Motor 594 cc 704 cc
- Rozvor 1,840 mm
- Délka 3,054 mm
- Šířka 1,378 mm
- Výška 1,302 mm
- Hmotnost pohotovostní 580–619 kg
Fiat 126 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Pro Vaši zajímavost ceny modelů vozů Škoda Auto - 4. srpen 2011
YetiYeti od 362 900 Kč
Yeti GreenLine od 460 900 Kč
Yeti Fresh od 428 900 Kč
Fabia
Fabia od 199 900 Kč
Fabia Monte Carlo od 329 900 Kč
Fabia GreenLine od 351 900 Kč
Fabia Magic od 194 900 Kč
Fabia Combi
Fabia Combi od 237 900 Kč
Fabia Combi GreenLine od 366 900 Kč
Fabia Combi Magic od 234 900 Kč
Octavia
Octavia od 332 900 Kč
Octavia Edition CZ od 334 900 Kč
Octavia GreenLine od 503 900 Kč
Octavia "GreenLine Edition" CZ od 450 900 Kč
Octavia TSI Drive od 344 900 Kč
Octavia Combi
Octavia Combi od 372 900 Kč
Octavia Combi Edition CZ od 364 900 Kč
Octavia Combi GreenLine od 545 900 Kč
Octavia Combi GreenLine Edition CZ od 480 900 Kč
Octavia Combi TSI Drive od 374 900 Kč
Octavia Tour
Octavia Tour od 269 900 Kč
Octavia Tour Trumf od 254 900 Kč
Octavia Combi Tour
Octavia Combi Tour od 299 900 Kč
Octavia Combi Tour Trumf od 284 900 Kč
Roomster
Roomster od 269 900 Kč
Roomster GreenLine od 390 900 Kč
Roomster MAGIC od 239 900 Kč
Superb
Superb od 574 900 Kč
Superb GreenLine od 612 900 Kč
Superb Combi
Superb Combi od 604 900 Kč
Superb Combi GreenLine od 641 900 Kč
Praktik
Praktik od 237 881 Kč
Zdroj: //cc.skoda-auto.com/cze/pages/step1.aspx?carlinecode=68112
Ford Fiesta cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewFiesta/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Celková délka (mm) 3950
- Celková délka se sadou Sport (mm) 3958
- Ceková šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1973
- Ceková šířka bez zpětných zrcátek (mm) 1722
- Ceková šířka se sklopenými zpětnými zrcátky (mm) 1787
- Celková výška maximální (mm) 1481
- Vnější stopový průměr otáčení (m) 10.2
- Objem zavazadlového prostoru (l)‡
- 5sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 281
- 2sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 965
- Objem palivové nádrže (l)
- Zážehové motory 42
- Vznětové motory 40
- //www.ford.cz/Cars/NewFiesta/TechnicalData
Ford Fiesta - recenze - video
Ford Cougar
Technická data:
- Předchůdce Ford Probe
- Karoserie 3 dvéřový – hatchback
- Třída Kupé
Ford Cougar - video
Editace: 1394823091
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-spravne-a-pohodlne-zaparkovat-auto-mezi-dalsi-dve-auta-id-700