Jak správně a pohodlně zaparkovat auto mezi další dvě auta
Podélné parkování mezi dvě vozidla je opakem vyjíždění z parkovacího místa.
**VIDEO YOUTUBE
Pak vytočím volant - kola co nejvíce vpravo a začnu velmi pomalu couvat,
na rovině bez plynu, jen pomocí spojky až auto stočím tak, že jeho podélná
osa procházející středem vozidla, svírá s obrubníkem parkovacího místa 25°.
Zastavím, srovnám kola a začnu couvat, pod výše uvedeným úhlem, k obrubníku.
2.) Každé vozidlo má svůj poloměr otáčení. U osobních automobilů
je to většinou 5,5 metru. Průměr otáčení pak 11 metrů.
Je to kružnice, kterou opíše nejvzdálenější část karoserie při plném
natočení kol. Přitom řízená náprava opisuje vždy větší kružnici.
Pod úhlem 25° couvám okolo vozidla přede mnou k obrubníku.
Když se vozidlo dostane svými částmi na tuto pomyslnou kružnici,
vidím pod pravým bočním zrcátkem střed značky vozidla parkujícího
přede mnou a v levém zrcátku střed vozidla za mnou, nebo jeho pravý
přední světlomet. Pokud vidím jen jeho levý světlomet, tak se do
mezery vlezu jen s obtížemi a pro začátečníka je to problém.
Pokud za mnou žádné vozidlo nestojí, couvám pod úhlem 25° tak,
že pod pravým předním zrcátkem vidím střed SPZ auta přede mnou.
3.) Jakmile se dostanu do předchozí pozice, zastavím,
pak mi již stačí dat plné rejdy vlevo - vytočit kola doleva
na maximum a začít opět couvat, hlídám si předek i zadek vozidla.
5.) Dokončím parkování, můžu kola i srovnat, aby někdo jiný
při parkování o ně nezachytil.
**VIDEO YOUTUBE
Je dobré si vše nacvičit na místě kde je minimální nebo žádný provoz.
Zaparkuji své vozidlo za jiné vozidlo tak daleko, abych mohl kolem něj vyjet, když dám plné rejdy.
Dále natočím kola plným rejdem směrem, kterým chci vyjet.
Pak jen bez plynu popojedu tak, že již lze s vozidlem bezpečně vyjet z řady stojících vozidel.
V této fázi zastavím a vyfotím si pozici vozidla, jak vidím vozidlo před sebou pod pravým zrcátkem, jak vidím vozidlo za sebou v levém zpětném zrcátku řidiče, jak daleko jsem zadním kolem daleko od obrubníku v pravém spolujezdcově zrcátku atd.
Do této základní pozice se snažím dostat při dalším parkování.
Pak již stačí zase natočit plný rejd a zacouvat k obrubníku - viz další obrázky níže.
Couvání na trenažeru parkování viz odkaz:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Parkování je opačný postup vyjíždění z park. místa a to je snazší, proto při vyjíždění z parkovacího místa, si bedlivě všímám jednotlivých fází a následně při parkování se je snažím provádět v opačném pořadí.
Na obrázku jsou vyznačeny dvě soustředné kružnice. Je to průměr otáčení
vozidla. Větší průměr opisuje řízená náprava - nejvzdálenější část karoserie
od středu.
Menší průměr pak neřízená náprava, v našem případě zadní část karoserie.
Pokud se vozidlo na obrázku dostane do správné polohy na této kružnici, je
schopno při plném rejdu zaparkovat couváním z každé pozice na této kružnici
do volného prostoru mezi vozidly.
1.) Přijedu k místu kde chceme zaparkovat, už předem dávám blinkr, i když teprve
hledáme místo, upozorním tím ostatní na zamýšlený manévr.
Volné místo pro parkování by mělo být o 1,5 metru delší než délka mého vozidla.
Dojedu na úroveň auta před mezerou pro parkování "zrcátko na zrcátko" při stejné délce,
nebo zadní části na stejné úrovní při různých délkách vozidel.
Mezera mezi vozidly 60 cm.
Začnu couvat, dokud zadní kolo (jeho osa) není na úrovni zadního nárazníku vozidla vedle mne.
Zaparkuji své vozidlo za jiné vozidlo tak daleko, abych mohl kolem něj vyjet, když dám plné rejdy.
Dále natočím kola plným rejdem směrem, kterým chci vyjet.
Pak jen bez plynu popojedu tak, že již lze s vozidlem bezpečně vyjet z řady stojících vozidel.
V této fázi zastavím a vyfotím si pozici vozidla, jak vidím vozidlo před sebou pod pravým zrcátkem, jak vidím vozidlo za sebou v levém zpětném zrcátku řidiče, jak daleko jsem zadním kolem daleko od obrubníku v pravém spolujezdcově zrcátku atd.
Do této základní pozice se snažím dostat při dalším parkování.
Pak již stačí zase natočit plný rejd a zacouvat k obrubníku - viz další obrázky níže.
Couvání na trenažeru parkování viz odkaz:
http://hry.okhelp.cz/simulator/parkovani-simulator.php
Parkování je opačný postup vyjíždění z park. místa a to je snazší, proto při vyjíždění z parkovacího místa, si bedlivě všímám jednotlivých fází a následně při parkování se je snažím provádět v opačném pořadí.
Na obrázku jsou vyznačeny dvě soustředné kružnice. Je to průměr otáčení
vozidla. Větší průměr opisuje řízená náprava - nejvzdálenější část karoserie
od středu.
Menší průměr pak neřízená náprava, v našem případě zadní část karoserie.
Pokud se vozidlo na obrázku dostane do správné polohy na této kružnici, je
schopno při plném rejdu zaparkovat couváním z každé pozice na této kružnici
do volného prostoru mezi vozidly.
1.) Přijedu k místu kde chceme zaparkovat, už předem dávám blinkr, i když teprve
hledáme místo, upozorním tím ostatní na zamýšlený manévr.
Volné místo pro parkování by mělo být o 1,5 metru delší než délka mého vozidla.
Dojedu na úroveň auta před mezerou pro parkování "zrcátko na zrcátko" při stejné délce,
nebo zadní části na stejné úrovní při různých délkách vozidel.
Mezera mezi vozidly 60 cm.
Začnu couvat, dokud zadní kolo (jeho osa) není na úrovni zadního nárazníku vozidla vedle mne.
Pak vytočím volant - kola co nejvíce vpravo a začnu velmi pomalu couvat,
na rovině bez plynu, jen pomocí spojky až auto stočím tak, že jeho podélná
osa procházející středem vozidla, svírá s obrubníkem parkovacího místa 25°.
Zastavím, srovnám kola a začnu couvat, pod výše uvedeným úhlem, k obrubníku.
2.) Každé vozidlo má svůj poloměr otáčení. U osobních automobilů
je to většinou 5,5 metru. Průměr otáčení pak 11 metrů.
Je to kružnice, kterou opíše nejvzdálenější část karoserie při plném
natočení kol. Přitom řízená náprava opisuje vždy větší kružnici.
Pod úhlem 25° couvám okolo vozidla přede mnou k obrubníku.
Když se vozidlo dostane svými částmi na tuto pomyslnou kružnici,
vidím pod pravým bočním zrcátkem střed značky vozidla parkujícího
přede mnou a v levém zrcátku střed vozidla za mnou, nebo jeho pravý
přední světlomet. Pokud vidím jen jeho levý světlomet, tak se do
mezery vlezu jen s obtížemi a pro začátečníka je to problém.
Pokud za mnou žádné vozidlo nestojí, couvám pod úhlem 25° tak,
že pod pravým předním zrcátkem vidím střed SPZ auta přede mnou.
3.) Jakmile se dostanu do předchozí pozice, zastavím,
pak mi již stačí dat plné rejdy vlevo - vytočit kola doleva
na maximum a začít opět couvat, hlídám si předek i zadek vozidla.
5.) Dokončím parkování, můžu kola i srovnat, aby někdo jiný
při parkování o ně nezachytil.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Peugeot 1007 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Výrobce Peugeot
- Roky výroby 2004-2009
- Třída mini MPV
- Karoserie 3-dveřový hatchback
- Koncepce FF (motor i náhon vpředu)
- Motor 1,4 L až 1.6 L
- Délka 3,73 m
- Šířka 1,67 m
- Výška 1,61 m
- Pohotovostní hmotnost 1291 kg
- Podobné Citroën C2, Citroën C3, Peugeot 206
- Designér Pininfarina
Peugeot 1007 - elektronické otvírání dveří dozadu - video
2. Zadní kryt vyjmout, jde to snadno
Volkswagen Jetta cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4664
- Šířka, mm 1778
- Výška, mm 1482
- Rozvor, mm 2651
- Průměr otáčení, m cca. 11,1
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/jetta.pdf
Volkswagen Jetta - recense - video
Volkswagen Corrado
Technická data:
- Předchůdce Volkswagen Scirocco
- Třída kompaktní sportovní
- Karoserie 3-dveřové kupé
- Rozvržení FF
- Platforma hybridní Volkswagen Group A2 platforma a B3 platforma
- Motor 1.8L - 2.9l
- Převodovka 5-stupňová manuální, 4-stupňová automatická
- Rozvor 2469 mm
- Délka 4049 mm
- Šířka 1689 mm
- Výška 1318 mm
- Podobné Volkswagen Golf
Volkswagen Corrado - video
Na tuto otázku můžeme zatím odpovědět tak, že vozidla všech druhů jsou stálé vice doplňována chytrou elektronikou, která zvyšuje bezpečnost ovládání stroje a výrazně snižuje náklady na jeho bezpečný provoz i spotřebu PHM.
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.
**VIDEO YOUTUBE
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1394823091
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-spravne-a-pohodlne-zaparkovat-auto-mezi-dalsi-dve-auta-id-700