Černý led je velmi zrádný
který se vyskytne na vozovce, i když venkovní teplota je nad 0°C.
Bývá v místech kde je po celý den stín, nebo na otevřených nechráněných
úsecích, kde je komunikace prochladlá,
nebo na mostech přes potoky, čí říčky, kde dochází k rychlému
podchlazení terénu.
Vozovka s černým ledem se jeví, jako by byla mokrá - lesklá a
v tom je její zrádnost.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Volkswagen Passat CC cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passatcc.pdfTechnická data:
- Vyrábí se od roku 2008
- Třída velké rodinné auto
- Karoserie 4-dveřové kupé / Fastback sedan
- Motor vpředu, pohon předních kol / nebo pohon všech kol
- Platforma A5 (PQ46)
- Rozvor 2711 mm
- Délka 4799 mm
- Šířka 1855 mm
- Výška 1417 mm
- Podobné Volkswagen Passat
- Designer Oliver Stefan
Volkswagen Passat CC - recense - video
Proč ještě nejezdíme na vodík?
"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.
Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".
V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Renault 18
Roky produkce 1978 – 1986.
Technická data:
- Délka: 4,390 mm
- Šířka: 1,690 mm
- Výška: 1,400 mm
- Motory: 1.4 až 2.2 L
- Provedení: FF
Renault 18 - video
Jak zajistit závity proti povolení
Nejspolehlivějším způsobem je šroub s korunovou maticí a závlačkou, ale takový spoj nelze vždy použít, navíc spoj se může skládat jen ze šroubu zašroubovaného do díry se závitem.Tam kde dochází k častým vibracím dochází i k častějšímu uvolnění tohoto závitového spoje.
Na špatně přístupných místech je to pak velmi nepříjemné, když musíme rozebrat část zařízení, abychom se ke spoji dostali a šroub dotáhli.
Jak jedno z dobrých řešení se jeví použít u takových spojů zajišťovače závitů.
Jsou to přípravky, které se nanášejí na závit a po ztuhnutí vytvoří rozebiratelný spoj s pružnou výplní.
Podle druhu pojiva je odvislé, jak bude spoj odolný proti povolení.
Jedním z mnoha tmelů na zajištění závitů proti samovolnému povolení je Loctite od fy. Henkel, nebo SONLOK 3242 od Parson Adhesives vysoce odolný vůči vibracím, vodě, plynům, olejům.
Další možností je potřít závit fermeží lněnou, tento způsob s omotáním závitu konopím se využíval při spojování vodovodního potrubí. Nevýhodou je dlouhá doba zasychání fermeže.
U malých šroubků se používalo často zakapání hlavičky šroubku acetonovou barvou, která velmi rychle zaschla a bránila šroubku v povolení. Místo kam barvu chcete kápnout, musí být, ale odmaštěno, jinak se barva uloupne.
Editace: 1359624462
Počet článků v kategorii: 351
Url:cerny-led-je-velmi-zradny-id-502