Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Černý led je velmi zrádný

Černý led je motoristy nazývána tenká vrstvička čirého - průhledného ledu,
který se vyskytne na vozovce, i když venkovní teplota je nad 0°C.
Bývá v místech kde je po celý den stín, nebo na otevřených nechráněných
úsecích, kde je komunikace prochladlá,
nebo na mostech přes potoky, čí říčky, kde dochází k rychlému
podchlazení terénu.
Vozovka s černým ledem se jeví, jako by byla mokrá - lesklá a
v tom je její zrádnost.

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


246

Volkswagen Transporter T1 | volkswagen-transporter-t1



Volkswagen Transporter T1 - Hippie Bus

Technická data:

  • Třída Van, minibus
  • Motor 4 válce – boxer 1131 až 1493 cm3 – 18,4 až 32,3 kW
  • Převodovka 4 rychlosti, manualní
  • Rozvor
  • Délka 4280/4290
  • Šířka 1750/1800
  • Výška 1920 mm
  • Nádrž 40 litrů
  • Rychlost až 110 km/h
  • Hmotnost až 1140 kg

Volkswagen Transporter T1 - video

**

14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**
200

Škoda 742 120 | skoda-742-120



Škoda 742 120 popis - video

Skoda 120 Tunning "SKOTUN"

**

0

Auto roku 2009 | auto-roku-2009


Autem roku 2009 se stala Mazda 6

Mazda6, nebo Mazda 6 v Japonsku Mazda Atenza je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Mazda již od roku 2002.

Předchůdce Mazdy 6 byla Mazda 626. Mazda 6 se vyrábí z typem karoserie, buď jako 4 dveřový sedan, nebo 5 dveřový hatchback.

Auto roku je anketa v České republice a pořádal jí Svaz dovozců automobilů spolu se Sdružení automobilového průmyslu. Anketa Auto roku se u nás pořádá pravidelně od roku 1994.

83

Střed na kole vydává zvuky klepání skřípání jak opravit | stred-na-kole-vydava-zvuky-klepani-skripani-jak-opravit-id-2274


Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.

Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč

Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.

Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.

Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.

Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.






Editace: 1359624462
Počet článků v kategorii: 320
Url:cerny-led-je-velmi-zradny-id-502

AD
Share
Share
Tweet