Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Google samo sebou řízené vozidlo - revoluce v cestování


AD MOB

Společnost Google pravděpodobně při focení komunikací pro službu Streeview a dalšími navigačními pomůckami napadlo, jak celý proces, co nejvíce automatizovat a co nejlépe následně využít pro snadnější cestování. A protože pro schopné lidi není nic nemožné, pokusili se vytvořit automobil, který by byl řízen pomocí počítače a senzorů (kamer, radaru).
Takový automobil má mnoho výhod. Neustále sleduje 360 stupňů kolem sebe, snižuje nebezpečí nehody, protože je stále ve střehu, šetří náklady na lidské zdroje, snižuje úmrtnost na silnicích, protože například dodávka s nákladem přijede sama na místo uřčení a při srážce s jinou dodávkou bez obsluhy, tak vzniknou jen materiální škody.
Dále je nadějí pro postižené občany, například i slepotou.
Lidé budou mít mnohem více času na jinou činnost, protože zbytečně denně stráví za volantem příliš mnoho času.
Video níž ukazuje, jak si vozidlo bravurně počíná v silničním provozu, vozidlo doveze slepého muže do obchodu a zpět.

**

336LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


27

Osvětlení chodců | osvetleni-chodcu-id-419


Všichni účastníci silničního provozu musí za snížené viditelnosti
nejen dobře vidět, ale musí být dobře viděni.
Stále se však setkáváme na vozovkách zejména mezi obcemi
v nočních hodinách s chodci i cyklisty, kteří nemají reflexivní
oblečení a nejsou řádně osvětleni čímž se snadno stanou objetí
nehody většinou s těmi nejtěžšími zraněními často končící smrtí.
A přitom by stačilo mít na oblečení reflexivní pruhy a na bicyklu
mít předepsané osvětlení, či v případě chodce mít v ruce baterku.
Řidič vozidla musí ztlumit světla, aby chodci dal najevo, že
o něm ví, bere jej na vědomí a neoslňoval jej. Pokud neztlumí
světla, chodec kývne baterkou, čehož by si měl
řidič již všimnout. V každém případě by měl chodec ustoupit
více k okraji vozovky.

Viditelnost chodce v různé barvě obleční v metrech - tabulka:
Barva oblečení Viditelnost na vzdálenost (m)
Modrá a černá17 metrů
Červená 27
Bílá 55
Reflexivní pruhy, vesta 200 metrů
Baterka v ruce 1500 metrů

Graf viditelnosti chodce v závislosti na oblečení a osvětlení.

Z tabulky je zřejmé, že pokud v rychlosti 80 km zahlédneme chodce
maskovaného do černého oblečení na 15 metrů, který přechází silnici,
budeme mít velmi málo času na reakci.
Nejvíce usmrcených chodců bývá v měsíci listopadu, kdy k zhoršení
viditelnosti přispívají mlhy a kluzká vozovka.
Naopak, nejlépe budou viditelní chodci v reflexivní vestě s baterkou
v ruce.


Závěrem: I když budete řádně osvětleni ještě to neznamená, že se vám
nic, jako chodci nestane, ale snížíte tím riziko, že budete přehlédnuti a usmrceni.
Každou noční cestu po komunikaci zvažte, jestli je nezbytně nutná.
Tam kde je to možné, používejte pro chůzi chodníky a nebo cyklostezky.
Nezapomínejte, že tramvaj má na přechodu pro chodce bez semaforů přednost,
protože jí nelze zastavit na krátkou vzdálenost.
316

Fiat Ulysse | fiat-ulysse



Fiat Ulysse - Eurovan

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

Fiat Ulysse - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
328

Přísavka držák navigace nedrží na skle návod | prisavka-naviga-nedrzi-na-skle-navod


Přísavka nedrží na skle, co dělat?

  • zkontrolovat přísavku zda má správný tvar misky, aby z ní bylo možno vytlačit co nejvíce vzduchu (u přísavky navigace s páčkou na vytláčení vzduchu, pokud je přísavka rovná, zkusit zatlačit páčku a tím prohnout přísavku na 24 hodin, jestli se natvaruje)
  • zkontrolovat přísavku zda není prasklá, popukaná, poškrábaná, nevhodnou vyřadit (nebo zkusit přilepit)
  • 100% odmastit povrch přísavky i skla a zbavit prachu - nečistot
  • nepřisávat na sklo v jeho prohnutém místě - tvaru
  • pokud znovu nedrží zkusit jemně naslinit okraje přísavky
  • pokud opět nedrží zkusit použít nějaké lepidlo na přísavky k tomu určené (pozor na poleptání komponent)
  • lepidlo např. BISON

Tvar přísavky má být prohnutý, aby se vymáčklo, přitisknutím na hladký povrch, co nejvíce vzduchu

Tlak okolního vzduchu pak zajistí, že přísavka drží (po dobu, pokud se pod ní opět nedostane okolní vzduch).

prisavka-navigace-pred-prisatim-musi-mit-tvar-misky
Date: 22.07.2020 - 11:46
187

Renault 30 | renault-30



Renault 30

Roky produkce 1976 – 1984.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 16
  • Následovník: Renault 25
  • Třída: vyšší střední
  • Karoserie: 5-door hatchback
  • Provedení: FF
  • Motor: 1.6 L až 2.7 L
  • Převodovka: 4-speed
  • Délka: 4,521 mm
  • Šířka: 1,727 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1,320 kg

Renault 30 TS - video

**

82

Seřízení přehazovačky přesmykače bicykl kolo Shimano | serizeni-prehazovacky-presmykace-bicykl-kolo-shimano-id-2273


Předem si vždy počítejte, o kolik jste pootočili kterým šroubem a
zapisujte si to. Můžete se pak vrátit do výchozí polohy před seřizováním.
Pokud je přehazovačka ohnutá, není ve svislé ose s kolečky z pohledu zezadu,
tak se pokusím jí narovnat, aby řetěz šel kolmo dolů z daného kolečka
a ne do strany.

Šroub C použiji v případě, že již nelze seřídit mezní nastavení
pomocí šroubů L - H a bowden nepustí přehazovačku do mezních
hodnot.

Jestli již dělá problém jen jedna strana pětikolečka pak provedu seřízení
následovně:


Šrouby H a L jsou dorazové šrouby a zabraňují padání řetězu mimo
pětikolečko (více-kolečko).

Pokud mi nepřehodí jen na malé kolečko, či padá z malého kolečka do mezery
mezi vidlici, seřídím toto šroubkem H. (H z angličtiny HEIGHT - VYSOKÝ -
tedy vysoké otáčky - malé kolečko).
Přehodím řetěz na největší talíř a nejmenší kolečko - přepínač volby na
řidítkách musí být - ukazovat, že bylo zvoleno nejmenší kolečko vzadu
- zpravidla nejvyšší číslo přepínače.
Někdy i v tomto případě musím použít šroub C a uvolnit pnutí bowdenu,
protože mi napustí přehazovačku až na dorazový šroub H.

Pokud mám problém s přehazováním pouze na velké kolečko, seřizuji to
šroubem L. (L z angličtiny LOW - NÍZKÝ - nízké otáčky kola - velké kolečko).
Zde ve středu zvolím nejmenší převod - talíř a přehodím na něj řetěz.
Vzadu zvolím největší kolečko, na přepínači zpravidla číslo 1 a provedu
seřízení přehazovačky dorazovým šroubem L.

Vždy si řádně počítám, o kolik jsem pootočil jednotlivým šroubem, abych se
mohl vždy vrátit do původního nastavení v případě, že nedošlo k nápravě.

Pokud si na seřízení netroufám, zavezu kolo do servisu.




Řetěz musí jít do přehazovačky svisle dolů
Soukolí vodících kladek musí být kolmo se středovou oso vícekolečka



Seřízení přehazovačky dle indexu - čísla na voliči převodu
Toto seřizování je natolik choulostivá záležitost, že je lepší zavézt
bicykl do cykloservisu.


Volič slouží k posuvu přehazovačky a volby přijatelného převodu pro
daný terén. Čím menší číslo zvolíme, tím prudší kopec vyjedeme -
snadněji se šlape, ale urazíme na jedno šlápnutí menší vzdálenost.

Pokud mám více talířů na středu (tam kde jsou šlapátka), přehodím
si na střední talíř a vzadu, na zadním kole si přehodím na nejmenší
kolečko - tedy zvolím maximální index - číslo, na voliči převodu (otočné
zařízení většinou na řidítkách, při otáčení se objevují čísla shodná s kolečkem
na které by se měl řetěz přesunout).
Pokud mi nepřehodí na nejmenší kolečko, seřídím šroubem H - viz výše.

Pak snížím index o jeden - pootočím voličem na menší číslo o jedno cvaknutí.

Zatočím pedály - zašlápnu - aby řetěz přeskočil na sousední -
větší kolečko.
Pokud nechce přeskočit, pootočím šroubem C na bowdenu, abych lanko více
napjal - tedy, vyšroubuji o půl otáčky a zkouším jestli přeskočí na větší kolečko.
Opakuji tak dlouhou, až se mi podaří přeřadit na sousední kolečko (na zadním kole).

Pokud mi přeskočí o víc, jak jedno kolečko, přesto že jsem zvolil sousední
index, tak zkusím lanko povolit - šroub C zašroubovat.
Pokud je však šroub C zcela zašroubovaný, tak bude třeba lanko mírně
povolit na zajšťovacím šroubu.
Pokud si na to netroufnu, tak vezu kolo do servisu, většinou je to na počkání.


Editace: 5.7.2020 - 10:45
Počet článků v kategorii: 336
Url:google-samo-sebou-rizene-vozidlo-revoluce-v-cestovani

AD
11 Share
Share
Tweet