Google samo sebou řízené vozidlo - revoluce v cestování
Společnost Google pravděpodobně při focení komunikací pro službu Streeview a dalšími navigačními pomůckami napadlo, jak celý proces, co nejvíce automatizovat a co nejlépe následně využít pro snadnější cestování. A protože pro schopné lidi není nic nemožné, pokusili se vytvořit automobil, který by byl řízen pomocí počítače a senzorů (kamer, radaru).
Takový automobil má mnoho výhod. Neustále sleduje 360 stupňů kolem sebe, snižuje nebezpečí nehody, protože je stále ve střehu, šetří náklady na lidské zdroje, snižuje úmrtnost na silnicích, protože například dodávka s nákladem přijede sama na místo uřčení a při srážce s jinou dodávkou bez obsluhy, tak vzniknou jen materiální škody.
Dále je nadějí pro postižené občany, například i slepotou.
Lidé budou mít mnohem více času na jinou činnost, protože zbytečně denně stráví za volantem příliš mnoho času.
Video níž ukazuje, jak si vozidlo bravurně počíná v silničním provozu, vozidlo doveze slepého muže do obchodu a zpět.
**VIDEO YOUTUBE
Takový automobil má mnoho výhod. Neustále sleduje 360 stupňů kolem sebe, snižuje nebezpečí nehody, protože je stále ve střehu, šetří náklady na lidské zdroje, snižuje úmrtnost na silnicích, protože například dodávka s nákladem přijede sama na místo uřčení a při srážce s jinou dodávkou bez obsluhy, tak vzniknou jen materiální škody.
Dále je nadějí pro postižené občany, například i slepotou.
Lidé budou mít mnohem více času na jinou činnost, protože zbytečně denně stráví za volantem příliš mnoho času.
Video níž ukazuje, jak si vozidlo bravurně počíná v silničním provozu, vozidlo doveze slepého muže do obchodu a zpět.
**VIDEO YOUTUBE
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.
Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.
1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování
- Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
- Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
- Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
- Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
- Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
- Zastavit
- Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
- Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
- Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.
Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.
Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa
Přibližný výpočet potřebuje rozměry:
- rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
- poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
- úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Date: 22.07.2020 - 11:46
Škoda Yeti ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/Documents/Catalogue/Yeti/20_Yeti_Pricelist_CZ.pdf
Technické údaje- Délka 4 223 mm
- Šířka 1 793 mm
- Výška 1 691 mm
- Rozvor 2 578 mm
- Rozchod 1541 vpředu , vzadu 1537 mm
- Světlá výška 180 mm
- Objem zavaz. prostoru 416/1580/1760 l
- Objem nádrže 55l-60 l
Škoda Yeti - recense - video
**VIDEO YOUTUBEVolkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
- emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují
- výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním
- automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit
- Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
HTP motor výhody
HTP = High Torque Performance - vysoký kroutící moment (ve větším rozpětí otáček než běžný motor).
HTP motor má delší křivku maximálního kroutícího momentu oproti běžnému motoru, tedy jeho otáčky jsou v těchto hodnotách méně náchylné na zatížení - nepadají a drží, máte více času na přerazení rychlosti.
HTP zkraka je často užívána u tříválcových motorů.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Ford Orion
Technická data:
- Předchůdce Ford Escort(1968-80),Ford Cortina
- Nástupce Ford Escort Saloon (1993)
- Třída Small family car
- Karoserie 4-dveřová
- Engine 1,3 až 1,8 L
- Převodovka 4-5 rychlostí manualní, 3-rychlosti automatic
- Podobné Ford Escort, Ford Verona
Ford Orion - video
Editace: 5.7.2020 - 10:45
Počet článků v kategorii: 351
Url:google-samo-sebou-rizene-vozidlo-revoluce-v-cestovani