Ford Cougar
Ford Cougar
Technická data:
- Předchůdce Ford Probe
- Karoserie 3 dvéřový – hatchback
- Třída Kupé
Ford Cougar - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.
Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.
Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
Peugeot 206 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Produkce 1998-2010
- Předchůdce Peugeot 205
- Nástupce Peugeot 207
- Třída malý vůz
- Karoserie 3 - a 5-dveřový hatchback 4-dveřový sedan 2-dveřové kupé, kabriolet 5-dveřové kombi
- Koncepce FF
- Motory 1,0 L až 2.0 L
- Délka 3.835 mm až 4028 mm
- Šířka 1652 mm
- Výška 1460 mm
- Pohotovostní hmotnost 1,025 až 1,145 kg
- Podobné Citroën C2
Peugeot 206 - video
Za snížené viditelnosti se stane přibližně 4x více tragických nehod než za denního světla,
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
- Philips
- Osram
- Dela
- Tungsram
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.
Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:
- kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
- porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
- posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
- vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
- styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
- při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
- méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
- uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
- místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit
Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi
- železo <-> měď,
- železo <-> zinek
- hliník <-> měď
- zinek <-> hliník,
- měď <-> zinek
- měď <-> pozink,
- měď <-> titanzinek,
- měď <-> hliník
- železo <-> zinek a slitiny,
- železo-chrom <-> zinek a slitiny
- měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
- měď <-> hliník a slitiny,
- měď <-> zinek a slitiny
- hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
- hliník <-> zinek a slitiny
- zlato <-> hliník a slitiny,
- zlato <-> zinek a slitiny
Korozi zpomaluje nebo zastavuje
- vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
- sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
- včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
- používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
- inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor
Posypová sůl
Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou koroziZajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď
Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46Fiat Palio
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data (více generací vozů):
Fiat Palio - recenze - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 6.8.2011 - 12:04
Počet článků v kategorii: 351
Url:ford-cougar