Kdy měnit olej - interval výměny oleje automobil
Dbejte důsledně pokynů výrobce, ale čím má motor více najeto, tím dříve měníme olejovou náplň!
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!
Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.
Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!
Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.
Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ford Fusion ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/Fusion/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Třída Mini SUV
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4020 mm
- Šířka 1710 mm
- Výška 1500 mm
Ford Fusion evropská verze prohlídka vozu - video
Ford Fusion prodávaný v USA - silniční test - video
Renault 14
Roky produkce 1976 – 1979.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 8
- Následovník: Renault 11
- Třída: Small family car
- Karoserie: 4-door hatchback
- Provedení: FF
- Motory: 1.2 L 43 kW až 1.4 L 51 kW
- Rozvor: 2,530 mm
- Délka: 4,025 mm
- Šířka: 1,624 mm
- Výška: 1,405 mm
- Hmotnost pohotovostní: 855 kg
Renault 14 - video
Volkswagen Polo cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/polo.pdfVolkswagen Polo se vyrábí již od roku 1975 ve více generacích, jak je již v současnosti pravidlem u zavedených značek, protože zákazník například po skončení záruční doby si jde pro vůz nové generace, ale v mnohém je tento vůz podobný tomu, který doposud řídil.
Technická data:
- Motor 1,2 až 1,7 L benzín i diesel
- Převodovka 5-7 stupňová
- Délka, mm 3970 - 3987 dle verze
- Šířka, mm 1682 - 1698
- Výška, mm 1462 - 1505
- Rozvor, mm 2468 - 2470
- Průměr otáčení, m cca 10,6
- Objem palivové nádrže, l cca 45
- Objem zavazadlového prostoru, l * 280 - 952 GTI: 204/88
- Další údaje viz ceník
Volkswagen Polo - recense - video
Volkswagen přiznal, že používal software a tím upravoval emise motorů tak, aby prošly náročnými testy. Po testech program automaticky přepnul na jiný režim.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Po částečném opadnutí vlny hněvu by bylo dobré se zamyslet nad příčinami.
- emisní limity jsou již téměř za hranici možností správné funkčnosti motoru, ale přesto se stále zpřísňují
- výrobci automobilů jsou pod obrovským tlakem, nejen konkurenčním
- automobilky zaměstnávají statisíce lidí, kteří jsou přímo závislí na prodeji, neúspěch si nemohou dovolit
- Volkswagen nemusí být jediný, kdo se snažil přežít v nelítostném boji
Závěrem
Zákony by měly být tak nastavené, aby je většina společnosti byla schopna dodržovat.
Emisní limity by měli stanovovat vývojáři motorů, aby byly reálné a nenutili výrobce k různým zoufalým trikům.
Řešení
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.
Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
Než jsem vyvrtal díry do nárazníky pro senzory, tak jsem je nejdříve
připojil ke zpátečce - světlu zpátečky a zkoušel v jaké poloze budou
vykazovat nejlepší výsledky.
Při poloze 1.) my vadil převis nárazníku pod SPZ, takže senzor bral
tento převis jako překážku.
Poloha 3.) byla taky nepřijatelná, protože znovu senzor pípal neustále,
bral totiž vozovku jako překážku.
Nakonec byla nejvhodnější pozice 2.) kdy senzor nesnímal ani vozovku,
ani žádný díl automobilu (například hák tažného zařízení může taky
dělat problémy).
Proto jsem si umístění nejdříve vyzkoušel a až pak vrtal díry.
Jako překážka - pokud již senzor nepískal, mi posloužila popelnice,
kterou jsem pomalu posouval k zadní části vozidla.
Na obrázku je pohled z boku - bokorys - řez. Senzory sbírají data za
vozidlem, při zařazeném zpětném chodu.
Jablotron vs Sencor parkovací senzory
Použil jsem parkovací senzory Jablotron.
Mám pár výrobků od firmy Sencor, ale je to kus od kusu.
Například vysavač se pokazil do po třetím vysávání.
Parkovací kamery
Pokud řidič nehledí na nějakou tu korunu, tak parkovací kamery
jsou mnohem lepší, než senzory.
Z nouze ctnost může posloužit i chytrý telefon, upevněný na zadní sklo
pomocí držáku na telefon.
Telefon tam vložím jen když couvám a je to nebezpečné.
Editace: 1416907243
Počet článků v kategorii: 351
Url:kdy-menit-olej-interval-vymeny-oleje-automobil-id-785