Kdy měnit olej - interval výměny oleje automobil
Dbejte důsledně pokynů výrobce, ale čím má motor více najeto, tím dříve měníme olejovou náplň!
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!
Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.
Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!
Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.
Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Audi Q5
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 2008-now
Technická data:
- Třída kompaktní crossover SUV
- Karoserie 5-dveří kombi
- Koncepce motor vpředu, náhon 4x4
- Platforma MLB/MLP
- Motor 2.0L až 3.2L
- Převodovka 6-rychlosti Manual, 6-rychlosti Tiptronic, 7-rychlosti S Tronic
- Rozvor 2 810 mm
- Délka 4 630 mm
- Šířka 1 880 mm
- Výška 1 650 mm
- Objem zavazadlového prostoru 540 l
Audi Q5 - recenze - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
Street View je služba na mapách od Google, která umožňuje projíždět si jednotlivé komunikace z pohledu, jak tato místa vidí řidič vozidla.
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.
//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
Služba je vynikající, ale z důvodu rozmazávání některých osobních údajů, jako jsou značky SPZ automobilů dochází někdy i k rozmazání údajů na orientačních cedulích což je škoda.
Nicméně tato služba do budoucna nabízí mnoho dalších možností uplatnění.
Jednou z možností je hra "simulátor" jízdy automobilem po cestách naší vlasti.
Hra by jistě našla spoustu nadšených uživatelů a také by zlepšila orientaci řidičů při skutečném provozu, což by mohlo i snížit počet dopravních nehod na silnicích. Prostě byste si projeli trasu na počítači pomocí simulátoru a pak při skutečné jízdě byste již netápali a tím se nestali viníkem dopravní nehody.
Také virtuální projížďka míst kde jste strávili dovolenou doma v teple a pohodě má svoje kouzlo a člověk neriskuje zranění, ani neznečišťuje životní prostředí.
Pro prohlídku míst stačí stáhnout panáčka na mapu do míst, která se zvýrazní modrou barvou. Pak kliknout do někam na vozovku a již můžete cestovat po komunikaci pomocí klávesových šipek.
//maps.google.com/intl/en/help/maps/streetview/
Na obrázku dole je přední světlomet bicyklu s vypínačem.
Problém byl takový, že vypínač šel ztuha a nebylo možno
jej přepnout tlakem palce.
Pomohl kapka oleje vždy na volnou plošku a pak přepnutí
vypínače.
Nejdříve za pomocí šroubováku, nebo hasáku, lehce rozhýbat
a pak již vypínačem šlo naprosto lehce přepínat.
Olej byl vytřen tak, aby ploška pod vypínačem zůstala jen
mastná, ale nestál na ní olej.
Problém byl takový, že vypínač šel ztuha a nebylo možno
jej přepnout tlakem palce.
Pomohl kapka oleje vždy na volnou plošku a pak přepnutí
vypínače.
Nejdříve za pomocí šroubováku, nebo hasáku, lehce rozhýbat
a pak již vypínačem šlo naprosto lehce přepínat.
Olej byl vytřen tak, aby ploška pod vypínačem zůstala jen
mastná, ale nestál na ní olej.
Stále více řidičů je usmrceno při výměně propíchnuté pneumatiky a
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
- - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
- - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
- - obléct reflexní vestu
- - postavit trojúhelník
- - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
- - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
- - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
- - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
- - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
- - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
- - vyšroubovat všechny šrouby - matice
- - sundat kolo
- - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
- - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
- - uvolnit hever a spustit vůz na zem
- - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
- - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
- - zkontrolujeme počet posádky
- - uklidíme výstražný trojúhelník
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
Fiat 600
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1955-1969
- Předchůdce Fiat 500 "Topolino"
- Nástupce Fiat 500
- Třída City car
- Karoserie 2-door sedan
- Koncepce RR
- Motor 633 cm3 až 767 cm3 29 hp / koní
- Délka 3,215 mm
- Šířka 1,380 mm
- Výška 1,405 mm
- Hmotnost pohotovostní 585 kg
- Designer Dante Giacosa
Fiat 600 - renovace - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Editace: 1416907243
Počet článků v kategorii: 351
Url:kdy-menit-olej-interval-vymeny-oleje-automobil-id-785