Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kdy měnit olej - interval výměny oleje automobil


AD MOB

Dbejte důsledně pokynů výrobce, ale čím má motor více najeto, tím dříve měníme olejovou náplň!
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!

Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.

Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.


348LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


304

Fiat Punto | fiat-punto



Fiat Punto

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data (více generací vozidla):

  • Délka 3,800 mm
  • Šířka 1,660 mm
  • Výška 1,480 mm
  • Hmotnost pohotovostní 860–1050 kg

Fiat Punto - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
216

Škoda Octavia 1963 | skoda-octavia-1963



Unikátní video z renovace vozidla Škoda Octavia

Vůz Škoda Octavia byl vyráběn již v roce 1959 z vozu Škoda 445 Spartak. Počet vyrobených Octavií 279 724.

**

**

168

Renault Koleos | renault-koleos



Renault Koleos cena ceník ceny

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce .

Technická data:

  • Karoserie SUV
  • Platforma Nissan C
  • Designér Patrick le Quément
  • Technické údaje
  • Délka 3 715 mm
  • Šířka 1 680 mm
  • Výška 1 590 mm

Renault Koleos - video

**

333

Parkování podélné obrázkový tutoriál | parkovani-podelne-tutorial-navod


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.

Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.

parkovani-podelne-tutorial-1-vyber-mista-zastaveni-vedle-vozidla-zrcatka-na-zrcatka.png

2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla

Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.

parkovani-podelne-tutorial-2-couvani-na-uroven-zadku-sousedniho-vozidla.png

3. Zastavit a plné rejdy vpravo

Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.

parkovani-podelne-tutorial-3-plne-natoceni-kol-vpravo.png

4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla

Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.

parkovani-podelne-tutorial-4-couvani-na-uhel-45-na-pravy-roh-zadniho-vozidla.png

5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa

Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.

parkovani-podelne-tutorial-5-maximalni-leve-rejdy.png

6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.

Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.

parkovani-podelne-tutorial-6-nacouvani-k-zadnimu-vozidlu.png

7. Vystředění vozidla na parkovacím místě

Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.

8. Závěrem

Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.


Date: 22.07.2020 - 11:46
218

Škoda 100 a 110 | skoda-100-a-110



Škoda 110L - detailní video vozidla

Škoda 100 a Škoda 110 jsou velmi podobné. Hlavní rozdíl je v objemu válců. Automobily se vyráběly v AZNP v letech 1969 až 1977. Předchůdcem byla Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB. Počet vyrobených kusů 1 079 708.

  • Motor spotřeba 8,5 l/100 km
  • Motor i hnaná náprava byly vzadu.
  • Motory měly objem 998 a 1 107 cm3.
  • Motor byl zážehový s rozvodem OHV čtyřválec.
  • Výkony motorů 32 až 46 kW.
  • Karoserie měla 4 dveře.
  • Kufr byl umístěn vpředu.

Technické údaje

  • Délka 4 155 mm
  • Šířka 1 620 mm
  • Výška 1 380 mm
  • Rozvor 2 400 mm
  • Pohotovostní hmotnost 820 kg

**



Editace: 1416907243
Počet článků v kategorii: 348
Url:kdy-menit-olej-interval-vymeny-oleje-automobil-id-785

AD
11 Share
Share
Tweet