Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kdy měnit olej - interval výměny oleje automobil

Dbejte důsledně pokynů výrobce, ale čím má motor více najeto, tím dříve měníme olejovou náplň!
Starší typy motorů vyžadovali mnohem kratší interval výměny oleje než současné!

Také je doporučeno měnit olej na jaře a na podzim. V zimě studené starty i mráz mohou výrazně
zhorší kvalitu oleje.
Také ten kdo rád vytáčí motor na maximální otáčky by měl měnit olej výrazně dříve.

Příklad: Motor nejmenovaného výrobce má předepsán olej SAE 5W-40
Z grafu můžeme odečíst, že tento motor do 60 tisíc najetých km
vyžaduje výměnu oleje nejpozději po ujetí 12 000 km,
ale po 80 tisících najetých km už se interval zkracuje na 10 000 km
a toto zkracování intervalu se stále snižuje až k hranici 5 000 km na jednu výměnu
pokud má motor najeto 200 tisíc km a více.


320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


10

Aditiva do paliv | aditiva-do-paliv


Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo

241

Volkswagen Bora | volkswagen-bora



Volkswagen Bora

Technická data:

  • Rozvržení motor v předu, pohon předních kol / čtyř kol
  • Platforma koncernu Volkswagen A4 (PQ34)
  • Motory s benzinovými motory: 1.4L - 2.8L 150 kW
  • s dieselovými motory: 1.9L 110 kW
  • Převodovka 5-6 stupňová manuální, 4-5 stupňová automatická
  • Rozvor 2520 mm
  • Délka 4410 mm
  • Šířka 1730 mm
  • Výška 1490 mm
  • Podobné Volkswagen Golf Mk4

Volkswagen Bora - video

**

164

Renault Spider | renault-spider



Renault Spider cena ceny ceník

//www.renault.cz/ceniky/

Roky produkce 1995 – 1997.

Technická data:

  • Třída Roadster
  • Uspořádání RMR
  • Motor 1998 cc straight-4, 16v, 150 PS (110 kW; 148 hp)
  • Převodovka 5-speed manual
  • Délka 3795 mm (149.4 in.)
  • Šířka 1830 mm (72 in.)
  • Výška 1250 mm (49.2 in.)
  • Hmotnost s výbavou 930 kg (2050 lb)

Renault Spider - video

**


115

Elektrokola elektrokoloběžky | elektrokola-elektrokolobezky-id-2337


Dojezd elektro-kol - výpočet:

- pokud mám např. baterii 36V a 11Ah (36x11 = 396Wh), kapacita 396Wh / výrobce uvede zaokrouhleně na 400Wh.
- po rovině je spotřeba 3-7 Wh/km /dle hmotnosti cyklisty a stupně přípomoci
- v pahorkatině při stoupání nad 5% (5 metrů výšky na 100 metrů délky) bude spotřeba 5-15Wh/km a více.
- procenta stoupání si vypočítám na mapy.cz s tím že daný úsek označím záložce PLÁNOVÁNÍ: START - CÍL a kliknu na ZOBRAZIT VÝŠKOVÝ PROFIL TRASY
- výškový rozdíl (stoupání) pak dělím kilometry (lépe stovkami metrů) např. stoupání 100 metrů na vzdálenost 2 km
2 km je 20 stometrových úseků, tak 100 dělím 20 a vyjde mi 5(%)
- kdybych měl baterii 400Wh, tak 400/10 = 40km
- tedy, do svahu 5% by mohl ujet maximálně 40km při plném nabití baterie a jejím výborném stavu
- mám vyzkoušeno, že spotřeba do 6% svahu je v mém případě asi 35až40Wh/km

- vyjitím nejprudších kopců pěšky, kdy mám přepnuto na CHŮZI, takže kolo jen vedu a nemusím tlačit, zvýším dojezd až o 50%
Příčina je v tom, že spotřeba roste exponenciálně s procentem stoupání.
Příklad:
- při stoupání 3% bude spotřeba 6Wh/km, ale při stoupání 6% už to bude 36Wh/km (první údaj se zvětšil 2x ale druhý už 6x, tedy 6x6)

Jak odhadnu stoupání kopce?
- fotbalové hřiště je 100 metrů dlouhé, branka je vysoká 2,44 metru ( to je stoupání 2,44%)
- když to bude výška dvoupodlažní budovy (7 metrů ze vzdálenosti 100 metrů) bude to stoupání 7%
- větší stoupání již záleží na zvážení, jestli raději nevyjít pěšky s přípomocí CHŮZE
- např. 3 patrová budova i s podsklepením zhruba 10 metrů, to je na 100 metrů vzdálenosti 10% stoupání, pokud bych chtěl vyjet na její střechu, a to už dostane baterie řádně zabrat



Elektrokoloběžka
https://malls.seeuper.com/products/11-inch-off-road-electric-scooter-adult?variant=17995201577011
114

Reflexní vesta se světelnou signalizací | reflexni-vesta-se-svetelnou-signalizaci-id-2336


Reflexní vesta se světelnou signalizací

Na té vestě, na předu i vzadu jsou diody, které znázorňují šipku.
Při odbočování cyklista jen zmáčkne na řidítkách spínač, kterým
směrem chce pokračovat a na zádech mu začne blikat šipka vpravo
či vlevo.

Video je na facebooku:
https://www.facebook.com/120509568640821/videos/2351677648423869/


Editace: 1416907243
Počet článků v kategorii: 320
Url:kdy-menit-olej-interval-vymeny-oleje-automobil-id-785

AD
Share
Share
Tweet