Smart car bezpečný městský automobil
AD MOB
Smart je automobilová značka společnosti Daimler AG.
Pod touto značkou se ukrývá mini automobil vyznačující se nejen nízkou spotřebou asi 5 l/100km benzínu, nebo 3 l/100km u dieselu, ale i schopností odrazit se od překážky.
Tuto schopnost odrazit se od překážky umožňuje nízká hmotnost vozu, ale také nárazníková zóna automobilu.
Video vozidla Smart kde je zaznamenán čelní i boční náraz.
Automobil Smart se doslova odrazí od překážky a řidič i posádka má vysokou šanci vyváznout z tohoto střetu se zdravou kůží. Boční náraz pak způsobil to, že Smart byl odsunut stranou a boční airbag pak zabrání přímému střetu řidiče s výplní a oknem dveří.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 11:42
Výhody vozítka Smart
- vysoká bezpečnost vozidla při srážce s překážkou viz video
- snadnější parkování v přeplněných městech
- snadnější průjezd přecpanými městy
- nízká spotřeba hlavně u dieselové varianty 3,1 l/100 km
- snímatelná střecha (jen u některých variant)
- vyrábí se i elektromobily Smart
Smart cena - kolik stojí automobil Smart
V roce 2011 se cena základní varianty vozu pohybovala okolo 239 000 KCZ.350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Renault 14
Roky produkce 1976 – 1979.
Technická data:
- Předchůdce: Renault 8
- Následovník: Renault 11
- Třída: Small family car
- Karoserie: 4-door hatchback
- Provedení: FF
- Motory: 1.2 L 43 kW až 1.4 L 51 kW
- Rozvor: 2,530 mm
- Délka: 4,025 mm
- Šířka: 1,624 mm
- Výška: 1,405 mm
- Hmotnost pohotovostní: 855 kg
Renault 14 - video

Peugeot 306 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data: Výrobce Peugeot
- Roky výroby 1993-2002
- Předchůdce Peugeot 309
- Nástupce Peugeot 307
- Třída malý rodinný vůz
- Karoserie hatchback 3 až 5 dveří, 2-dveřový cabriolet
- Koncepce FF
- Převodovka 4-stupňová automatická, 5 až 6 stupňová manuální
- Podobné Citroën Xsara
Peugeot 306 - video
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti!

Peugeot 309 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Výroba v letech 1985-1993
- Předchůdce Peugeot 305
- Nástupce Peugeot 306
- Třída střední rodinný vůz
- Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback
- Koncepce FF rozvržení
- Převodovka 4-5-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
- Rozvor 2469 mm
- Délka 4050 mm
- Šířka 1628 mm
- Výška 1380 mm
Peugeot 309 - video
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
Editace: 9.7.2011 - 08:36
Počet článků v kategorii: 350
Url:smart-car-bezpecny-automobil
AD