Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Výpočet průměru otočení automobilu a úhlu natočení kol řízené nápravy


AD MOB

Průměr otáčení je kružnice, kterou automobil opíše vnější částí karoserie, při maximálním natočení kol viz obrázek.

Výpočet úhlu natočení kola řízené nápravy při určitém průměru otáčení vozidla.

Kalkulačka je předvyplněná pro lepší pochopení zadávaných hodnot. Musíte zadat vždy ostatní hodnoty a kliknout na tlačítko u hodnoty, kterou chcete vypočítat.

V metrech průměr kruhu, který vykreslí (opíše) vnější kolo, při maximálním rejdu - vytočení. (U osobních automobilů je zhruba o 2 metry menší než PRŮMĚR OTÁČENÍ, tedy než kruh který opíše přesah karoserie)


Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):


Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)





Rozvor kol automobilu

je vzdálenost mezi středem předního a zadního kola vozidla, když kola směřují přímo vpřed.

automobil-rozvor-kol-vzdalenost-mezi-predni-a-zadni-osou-napravy.png


Poloměr otáčení je polovinou průměru otáčení

Počítá se poloměr, který opíší kola (např. mezi chodníky může okraj karoserie přesahovat), nebo kruh, který opíše karoserie. Kola zadní nápravy opisují vždy menší kružnici. Kola řízené nápravy musí opisovat kružnici se společným středem, proto budou mít různý úhel zatočení. Vnitřní - blíže ke středu společných kružníc musí být natočeno více, než vnější, jinak by se pláště velmi rychle opotřebovaly v jizdě v zatáčkách.

automobil-polomer-otaceni.png


Geometrie kol vozidla

Při správně seřízené geometrii kol budou všechna kola i v zatáčkách opisovat kružnice s jedním společným bodem a tím pádem nebudou pneumatiky nadměrně opotřebovávány, sníží se spotřeba paliva a zlepší se celkově jízdní vlastnosti vozidla. Na obrázku je dobře vidět, že průměr otáčení, který vytvoří karoserie, je větší, než kruh, který vytvoří kola.
Všimněte si také, že zadní část vozidla, i když přesahuje svou nápravu mnohem více, než přední část přední nápravu, tak při otáčení se v kruhu, ČASTO nepřesahuje největší průměr kružnice - stopy - vytvořené koly řízené - přední nápravy.

automobil-geometrie-sbihavost-schema-princip-polomer-otaceni.png


Rozchod kol vozidla

Vzdálenost podélných os kol nápravy.

automobil-rozchod-kol-vzdalenost-podelnych-os-kol-jedne-napravy.png




Date: 22.07.2020 - 11:46

337LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


Renault Ondine
Zimní výbava vozidla, co s sebou vozit v zimě
Žluté brýle pro řidiče do mlhy a snížené viditelnosti - recenze
Přísavka držák navigace nedrží na skle návod
Škoda Garde (743), Rapid (743)
Fiat Panda
Ucházející ventilek auto ventilek
Peugeot 206
Volkswagen Golf Plus
Audi A1
Fiat Stilo
Ford Scorpio
Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna
Renault Clio II Thalia výměna žárovky H1 použití dálková světla a W5W parkovací žárovky
Elektrokola elektrokoloběžky
Zkratky používané u tachometrů bicyklu
Volkswagen Jetta
Fiat Tipo
Stěrače skla automobilu špatně stírají oprava
Re: Jak správně a pohodlně zaparkovat auto mezi další dvě au
Nahradí počítač řidiče kamionů
Škoda 100 a 110
Škoda Forman (785) (136 L), Pick-up, Praktik(781), Van Plus
Re: Renault Clio II poškozené brzdové kotouče
Renault Twingo
Peugeot 106


Editace: 22.7.2020 - 20:58
Počet článků v kategorii: 337
Url:vypocet-nejmensi-prumer-otoceni-automobilu
11 Share
Share
Tweet