Výpočet průměru otočení automobilu a úhlu natočení kol řízené nápravy
Průměr otáčení je kružnice, kterou automobil opíše vnější částí karoserie, při maximálním natočení kol viz obrázek.
Výpočet úhlu natočení kola řízené nápravy při určitém průměru otáčení vozidla.
Kalkulačka je předvyplněná pro lepší pochopení zadávaných hodnot. Musíte zadat vždy ostatní hodnoty a kliknout na tlačítko u hodnoty, kterou chcete vypočítat.
V metrech průměr kruhu, který vykreslí (opíše) vnější kolo, při maximálním rejdu - vytočení. (U osobních automobilů je zhruba o 2 metry menší než PRŮMĚR OTÁČENÍ, tedy než kruh který opíše přesah karoserie)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor v milimetrech (vzdálenost mezi osou přední a zadní nápravy):
Natočení vnějšího kola ve stupních: (stačí zadat celé stupně, desetiny jsou zde jen pro názornost)
Rozvor kol automobilu
je vzdálenost mezi středem předního a zadního kola vozidla, když kola směřují přímo vpřed.
Poloměr otáčení je polovinou průměru otáčení
Počítá se poloměr, který opíší kola (např. mezi chodníky může okraj karoserie přesahovat), nebo kruh, který opíše karoserie. Kola zadní nápravy opisují vždy menší kružnici. Kola řízené nápravy musí opisovat kružnici se společným středem, proto budou mít různý úhel zatočení. Vnitřní - blíže ke středu společných kružníc musí být natočeno více, než vnější, jinak by se pláště velmi rychle opotřebovaly v jizdě v zatáčkách.
Geometrie kol vozidla
Při správně seřízené geometrii kol budou všechna kola i v zatáčkách opisovat kružnice s jedním společným bodem a tím pádem nebudou pneumatiky nadměrně opotřebovávány, sníží se spotřeba paliva a zlepší se celkově jízdní vlastnosti vozidla. Na obrázku je dobře vidět, že průměr otáčení, který vytvoří karoserie, je větší, než kruh, který vytvoří kola.Všimněte si také, že zadní část vozidla, i když přesahuje svou nápravu mnohem více, než přední část přední nápravu, tak při otáčení se v kruhu, ČASTO nepřesahuje největší průměr kružnice - stopy - vytvořené koly řízené - přední nápravy.
Rozchod kol vozidla
Vzdálenost podélných os kol nápravy.
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Optimální otáčky motoru
Škoda 440 Spartak
Volkswagen emise
Renault Clio pojistky
Fiat 126
Poklice kryty na kola zajistit aby neuletěly
Ford Sierra
Škoda Superb
Cukání motoru časté příčiny
Fiat Idea
Volkswagen New Beetle
Brzdové špalky gumičky botky na kola bike životnost
Nejlepší barva ochrana podvozku nejen automobilu bitumen asfalt
Škoda Octavia
Tachometr Crivit neukazuje číslice hodnoty řešení
Světlo na kolo nelze přepínat vypínač jde ztuha
Renault Torino
Pláště na kolo opotřebení pumpa hustilka píst koncovka hadička manometr tlakoměr oprava rady nápady
Fiat 124
Renault Scenic
Parkování podélné - jak odhadnout boční vzdálenost od obrubníku
Peugeot 306
Peugeot 206
Fiat Cinquecento
Fiat Tempra
Ověření motoru zda má problematický software - emise
Editace: 22.7.2020 - 20:58
Počet článků v kategorii: 351
Url:vypocet-nejmensi-prumer-otoceni-automobilu