Nastavení doskoku mezery mezi elektrodami svíčky
Průměrná hodnota je 0,6 mm, jinak je nutné použít hodnotu uváděnou výrobcem.
Velká mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
U dvoutaktních motorů často vznikal šušeň - nečistota, karbon mezi
elektrodami a proto mnozí zkoušeli zvětšit mezeru mezi elektrodami
na větší vzdálenost.
Problém je v tom že nad 1 mm si již jiskra hledá cestu jinudy, než
mezi elektrodami a tím se zvětšuje spotřeba i možnost proražení izolátoru svíčky.
Malá mezera mezi elektrodami zapalovací svíčky
Pod vzdálenost menší než 0,5 mm může docházet k nepravidelnému zážehu
směsi.
Mezera by neměla být menší než 0,25 mm.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Spotřeba osobní elektromobil vs automobil mající benzínový motor a cena na 100 km
Elektromobil 15 až 21 kWh / 100 km (tento údaj se uvádí nejčastěji)nebo 30 kWh na 100 mil to je 160 km ( to už je 18,5 kWh / 100 km)
Budeme uvažovat 20 kWh / 100 km a cenu za kWh 8 KCZ.
20 * 8 = 160 KCZ.
Automobil s benzínovým motorem 5 litrů / 100 km (nezapočítává se vytápění vozu)
1 litr benzínu = 35 KCZ
5 * 35 = 175 KCZ
350 KCZ při spotřebě 10 l/100 km
Skutečná spotřeba energie elektromobil vs benzínový motor (elektřina bude vyrobena pomocí parní turbíny v daleké elektrárně)
Budeme uvažovat horší variantu, kdy slunce přes mraky neprosvítí a vítr nefouká - musíme vyrobit elektřinu klasicky v jaderných, či uhelných elektrárnách.Elektromobil
- parní turbína max účinnost 50% (//home.zcu.cz/~hoznedl/motory2.pdf)
- ztráty v přenosové soustavě 5%
- efektivita nabíjení 82,5 %
- ze 100 kWh dodaných do elektrárny se do baterie, v nejlepším případě, dostane přibližně 40% tedy 40 kWh
- na 100 km spotřebuje elektromobil 20 kWh, tedy 50 kWh na vstupu do elektrárny
Benzínový motor
1 litr benzínu = cca 32 MJ/l tedy 8,89 kWh/l
5 litrů benzínu = 5 * 8,89 kWh = 45 kWh (44,45)
10 l = 2 * 45 = 90 kWh.
Výsledky:
Elektromobil, který získal elektřinu z klasické elektrárny, potřebuje na 100 km přibližně 50 kWh energie spotřebované na výrobu, distribuci a nabíjení.
Benzínový motor při spotřebě 5 l/100 km potřebuje na 100 km přibližně 45 kWh na vstupu.
Při spotřebě 10 l / 100 km, je to zhruba dvojnásobek, tedy 90 kWh na vstupu.
Ve výsledcích není zohledněno využití odpadního tepla v elektrárnách na vytápění bytů, ani u benzínového motoru na vytápění interieru v chladném počasí.
Video Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance
Ve videu jezdec testuje elektromobil v zimních podmínkách na horách - jako by si vyjel na lyžování.
Jede sám, možná s kameramanem.
Chválí si, že nemusí startovat, nabíjet zdarma u euro nabíječek, nízký hluk v interieru, velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný vzhled.
Na sněhu se mu jeví zadní náhon kol, jako velmi dobrý, navíc rozjezdy do kopce automobil, díky elektronice, zvládá dobře.
Z kopce využije rekuperaci - dobíjení z kopce.
Obavy má ze zpáteční cesty, protože v baterii mu již zbývá zásoba jen na 27 km.
Přes silnici mu padne strom a musí čekat na jeho odstranění.
Topení nelze spustit, protože baterie je již příliš vybitá. Říká, že to dělají všechny moderní vozy, že nelze spustit klimatizaci, když je palivo již na hodnotě "rezerva".
Hmotnost automobilu 1790 kg.
Zklamala jej spotřeba elektromobilu i v rovinatém terénu - průměr 23 kWh, výrobce uvádí 15,5 kWh.
Dojezd odhaduje na 300 km na jedno nabití.
Zamrzly mu skla, špatný výhled.
Najít funkční nabíječku byl problém, dvě byly zapáskované.
Date: 22.01.2021 - 09:16
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
potlačeno u moderních vozů snímačem detonačního hoření.
Na videu uvidíme umístění tohoto snímače na motoru ŠKODA Octavia 1,
6L - kód motoru AKL .
Video ukazuje i schéma zapojení a také monitoring měření
činnosti snímače.
**VIDEO YOUTUBE
Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu
- snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí
- někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz
- nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování
- motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)
Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu
Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně,
ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo
na dotykovém displeji.
Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie,
automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.
H7 výměna u Renault Clio a Thalia.
H7 je pro potkávací světlomet, který je zcela vpravo a žárovka musí mít sklo s UV filtrem.- Otevřeme přední kapotu.
- Sundáme gumový kryt za žárovkou.
- Pootočíme křídlem patice konektoru doleva, jako když povolujeme klasický pravý závit.
- Opatrně vysuneme konektor i s žárovkou mimo světlomet. Je to vše těsné, tak opatrně.
- Vysuneme žárovku z konektoru. Podíváme se kde směřuje jazýček žárovky a stejně musí směrovat i u nové žárovky.
- Vložíme novou žárovku s UV filtrem a zasuneme do konektoru. Pozor nedotýkejte se skla žárovky pokožkou, jinak se žárovka brzy poškodí.
- Zasuneme do otvoru pro žárovku ve světlometu.
- Zatlačíme na konektor a křídlem konektoru pootočíme doprava.
- Kontrolujeme zda žárovka je dobře upevněna a zda nejsme mino zajišťovací jazýčky.
- Nasuneme gumový kryt na otvor pro výměnu žárovky.
- Velmi krátce vyzkoušíme zda žárovka svítí.
Gumový kryt otvoru žárovky sundáme a nakonec montáže znovu nasadíme.
Křídlem konektoru pootáčíme doleva pro uvolnění a doprava pro přitažení žárovky.
Detail vysunuté H7 z otvoru zadního krytu světlometu i s konektorem.
Konektor žárovky H7 Renault Clio a Thalia.
Editace: 1409076946
Počet článků v kategorii: 351
Url:nastaveni-doskoku-mezery-mezi-elektrodami-svicky-id-741