Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna
AD MOB
5. Panel žárovek po odejmutí krytu - již je možno snadno měnit žárovky.


350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.
Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.
Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
Hliníkový kryt mezi podlahou a výfukem je velmi tenký
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.
Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.

a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.
Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.

Kamery do auta
Jaké parametry by měla mít kvalitní kamera do auta?- rozměry by měly být co nejmenší, aby zabrala málo místa na čelním skle (pokud nechceme přímo sledovat na displeji, co se děje - v noci může kamera vidět lépe, než lidské oko)
- úhel záběru - např. bylo maximum 140° (vývoj jde, ale kupředu a pokud nedochází k přílišnému zkreslení/deformaci okrajů obrázku RYBÍ OKO, může být i větší)
- Karta SD - paměťová karta, velikost se udává v GB giga byte např. 128GB a slouží k záznamu videa a jeho pozdějšímu přehrávání. Čím větší kapacita, tím lépe.
- GPS - pro zdokumentování polohy dané situace - obrázku
- Wi-Fi - nejednou oceníte, když kamera bude bezdrátově spolupracovat s vašim mobilem a pod. pomocí https://cs.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
- 5G Wi-Fi - 5 určuje, jakou rychlostí můžete přenášet soubory z kamery do mobilu, nebo kolik zařízení může být najednou připojeno atd. Např. 2,4G je mnohem pomalejší a obslouží méně zařízení.
- Bluetooth - technologie pro bezdrátový přenos dat (podobná Wi-Fi) a komunikaci mezi blízkými (vzdálenost) zařízeními - kamerou a mobilem, PC, tabletem a pod. ( i více zařízení mezi sebou)
- duální kamera - přední i zadní kamera spolupracuje a můžete si přehrávat synchronizovaný (časově shodný) záznam události
- FPS (frame per second) - počet snímků za sekundu (sn./s) by měl být co nejvyšší pro maximální zpomalení situace při zjišťování podrobností po určitém incidentu (30 fps je opravdu minimum)
- 720p 1080p 1440p - číslo+p značí výšku obrázku/rozlišení v pixelech-bodech např. 1440p viz níže.
- 2K 1440p QHD (quad high definition), nebo WQHD (wide quad high definition) QHD (čtyřnásobně vysoké rozlišení) nebo WQHD (širokoúhlé vysoké rozlišení) a jedná se o rozlišení displeje - počet bodů, ze kterých jsou složeny jednotlivé snímky, které měří 2560 x 1440 pixelů. Toto rozlišení se také běžně označuje jako 2K.
- 4K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 4000 pixelů (bodů)
- 8K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 8000 pixelů (bodů) - čím větší rozlišení, tím více detailů se získá z obrázku při jeho zvětšení
- Emergency SOS většinou placená služba v cizině - upozorní pohotovostní služby na vaši polohu a další podrobnosti, pokud po nehodě nereagujete a nevypnete toto volání o pomoc.
- What3words je jednoduchý vyhledávač polohy (povrch Země je rozdělen na čtverce 3x3m a každý z nich má jedinečné označení složené ze tří slov a toto označení se používá místo souřadnic s mnoha desetinnými místy - tři slova si snáze zapamatujeme).
Můžete vyzkoušet odkaz níže na čtvereček nacházející se v Praze na Václavském náměstí (socha Svatého Václava liver.jaunts.infinite).
https://what3words.com/liver.jaunts.infinite - Kapacitátor (kondenzátor) místo Li-ion baterie - kamera za sklem je na slunci vystavena vysokým teplotám, či nízkým v zimním období - také časté cykly dobíjení/vybíjení, mohou vést k předčasnému zničení baterie. Řešení může být kamera s kapacitátorem místo baterie.
- Kapacitátor (kondenzátor) - má jednu nevýhodu, že přece jen nemá takovou výdrž na jedno dobití, jako Li-ion baterie, ale vývoj jde kupředu, takže důležité jsou údaje výrobce.

Date: 02.01.2021 - 12:13
- obě vozidla musí být řádně osvětlena dle vyhlášky
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
- vlečené vozidlo musí být viditelně vzadu označeno červeným výstražným trojúhelníkem
- vlečené vozidlo musí mít v dobrém (předepsaném) stavu řízení a brzdy
- lano musí být uprostřed označeno červeným praporkem nebo štítkem o rozměrech nejméně 30 x 30 cm
- lano na vlečení je lepší pokud je zakončeno karabinami pro připojení
- lano se připojuje k místům určených k tomu výrobcem
- domluvte si předem signály pro brzdění, zastavení, rozjetí atd.
- při rozjíždění například na rovině potlačte vlastní silou tažné vozidlo až dojde k napnutí lana
- snažte se aby lano bylo stále napnuté (cukáním rozkmitáte soupravu a může dojít k poškození vozidel, nebo jejich srážce)
- z kopce a na rovině brzdí především vlečené vozidlo a tím zajistí napnutí lana (jakoby jste spouštěli kbelík na provaze, pokud se ten někde zachytí a pak náhle uvolní, tak provázek přetrhne atd. )
- mezi taženým a tažným vozidlem musí být v případě tažení lanem vzdálenost nejméně 2,5 metru a nejvíce 6 metrů
- maximální rychlost při tažení vozidla lanem, nebo na tyči nesmí překročit 60 km/hod (pokud není stanoveno jinak)
Novinky o pravidlech silničního provozu čtěte na stránkách ministerstva dopravy:
//etesty.mdcr.cz/
Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.
Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
- zlepšit startování i za silných mrazů
- snížit tvorbu usazenin
- snížit opotřebení sedel ventilů
- snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
- chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
- snížit tření v pracovním prostoru válce
- eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
- snížit kouřivost motoru
- snížit spotřebu (asi do 7%)
- zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
- čistotu vstřikovacích trysek
- snížit opotřebení a poškození součásti
- zvýšit životnost motoru
V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.
Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:
- Castrol TDA do nafty
- Castrol TBE do benzínu
- VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
- VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
- BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo
Editace: 1556177335
Počet článků v kategorii: 350
Url:re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2320
AD