Re: Renault Clio II výměna žárovek zadní skupinová svítilna
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou
Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.
U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.
Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.
Materiál klínového řemene
Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.Tvar a průřez řemene
Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.Prasknutí, přetržení klínového řemene
Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.
Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.
Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.
a po čase se utřepe - vytrhne kolem podložky, která jej
zajišťuje.
Oprava není těžká, pokud povolíme matici podložky, tak
podložku vyměníme za větší průměr, kterou si sami vyrobíme
z hliníkového plechu.
Jiný materiál by mohl dělat problémy ve spojení s hliníkem
- elektrochemickou korozi - galvanický článek.
Na obrázku níže si řidič dočasně vypomohl i kouskem drátu,
aby se kryt cestou neutřepal zcela.
Sloupky na parkovišti jsou od sebe vzdáleny 2 metry, takže v zrcátku pro mrtvý úhel
vidíme zhruba 8 metrů do strany, zatímco s klasickým mírně zmenšujícím zrcátkem
zhruba 3 metry viz obrázek níže.
Nastavení bočních zrcátek
Boční zrcátka nastavujeme tak abychom viděli zadní střed automobilu v okraji zrcátka
bližším boku automobilu zhruba ve střední části zrcátka a neměl by bok automobilu,
který vidíme zabírat příliš mnoho místa, maximálně do 20% zrcátka, abychom viděli
i do stran při jízdě v pruzích.
Pokud jezdíme převážně v pruzích a musíme často mezi nimi přejíždět je dobré
na zrcátka nalepit ještě menší zrcátka pro mrtvý úhel.
Zrcátka zpětná mrtvý úhel
I když výrobce na obrázku někdy uvádí i polohu zrcátka pro mrtvý úhel, je
lepší před přilepením zrcátka nesundávat ochrannou folii a vyzkoušet kde bude
malé zrcátko nejméně překážet na základním zrcátku.
Mně se osvědčil horní okraj nejvíce vzdálený od boku vozidla.
Pozor na náklon zrcátka. Některá mají zkosenou základnu tak jsem jej přilepil
aby směřovala od vozidla a zabírala více do stran.
Pozor na náklon zrcátka pro mrtvý úhel pokud má zkosenou základnu,
otočit tak aby bylo vidět co nejvíce do vedlejšího pruhu.
Zrcátka pro kontrolu dítěte jsou umístěna na zadními sedadly a nasměrována
na autosedačku s dítětem.
**VIDEO YOUTUBE
Unikátní video z renovace vozidla Škoda Octavia
Vůz Škoda Octavia byl vyráběn již v roce 1959 z vozu Škoda 445 Spartak. Počet vyrobených Octavií 279 724.
Editace: 1556177335
Počet článků v kategorii: 351
Url:re-renault-clio-ii-vymena-zarovek-zadni-skupinova-svitilna-id-2320