Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak vypočítat rozměr pneu, ráfku rozteče děr


AD MOB

Příklad výpočtu průměru ráfku disku kola automobilu

Mějme pneumatiku 175/65R14.
Průměr ráfku disku zde představuje poslední číslici a tou je číslo 14.
Průměr je udáván v jednotkách palce.
1 palec = 25,4 mm
14 palců bude tedy 14 * 25,4 = 355,6 mm
Průměr 14 palcového ráfku je 355,6 mm tedy 35,56 cm.

Jak vypočítat šířku pneu - pneumatiky

V označení pneu 175/65R14 je šířka první číslo tedy 175 a to v milimetrech.

Jak vypočítat výšku pneumatiky (od okraje ráfku) - výpočet

Výšku pneu v čísle 175/65R14 označuje číslo 65 to je 65% šířky pneu.

Nezaměňujte výšku pneu s jejím průměrem.

Příklad:
65% z 175 = 0,65 * 175
65% z 175 = 113.75 mm


Průměr ráfku - disku změříme tak, že změříme jeho největší průměr (ne průměr vnitřního osazení pro vystředění pneumatiky).
Výška pneumatiky je pak měřena od tohoto okraje ráfku disku (ne od středícího osazení pneumatiky).
rozmery pneu pneumatiky a rafku

Jak změřit velikost rozteče šroubů disku kola u automobilu

Velikost rozteče se udává v milimetrech. 4x100 značí 4 šrouby se vzdáleností středů děr 100.
Disky jsou většinou s otvory pro 4 nebo 5 šroubů.
U 4 otvorů se roztečí rozumí vzdálenost protilehlých děr.
U 5 otvorů se roztečí rozumí průměr kružnice protínající středy děr viz obrázek.
roztece-sroubu-disku-kol

347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


1

Proč nejezdíme na vodík? | proc-nejezdime-na-vodik


Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.

14

Svodidla | svodidla


Svodidlo je schválené a testované zařízení, které má usměrnit a zabránit vozidlu vyjetí mimo vozovku.

Svodidla jsou většinou jen na úsecích komunikací, kde nejvíce hrozí nebezpečí sjetí vozidla ze srázu, nebo náraz do překážky. Proto se s nimi nejčastěji setkáme na mostech, v kopcovitém terénu, v nebezpečných zatáčkách. Svodidla chrání i chodce a na silnicích vyšších tříd se můžeme setkat s dlouhými úseky chráněnými svodidly.

Na níže uvedeném videu můžeme vidět, jak svodidla fungují ve zkutečnosti. Autobus najíždí do svodidla rychlostí 70 km/h pod úhlem 20°. Svodidla bezpečně navedou autobus zpět na vozovku.

**

Historie svodidel

Svodidla mají svůj původ patrně v dřevěných, či kamenných zábradlích kolem mostů a nejrůznějších kamenných barierách kolem cest.

S rozvojem motorismu nastala nutnost lépe chránit nebezpečné úseky komunikací. V období do II. světové války a těsně po ní byly v oblibě betonové patníky a svodidla tvořená betonovými sloupky asi 70 cm čnícími nad okraj vozovky, které byly v horní části opatřeny otvorem na provlečení ocelového lana. Toto řešení se však se zvyšující rychlostí vozidel a přibývajícím počtem autonehod ukázalo, jako velmi nebezpečné zvláště pro motocyklisty, kteří po nárazu do sloupku utrpěli těžká zranění často končící úmrtím. Ani střet s ocelovým lanem pro motocyklistu málokdy dopadl šťastně a proto byla vynalezena svodidla celoplošná z kovového profilu, po kterých vozidlo doslova sklouzne (do určitého nájezdového úhlu) a následky jsou daleko méně tragické, jako při nárazu do betonového sloupku - patníku.

Betonová svodidla - bariery

Tam kde je třeba chránit lidské životy, nebo i zdroje pitné maximálním způsobem se používají betonová svodidla. Kolem našich vozovek se asi nejčastěji setkáte s betonovými svodidly typu Jersey.

Zatímco svodidla z ocelového profilu mají určitou pružnost a schopnost pohltit část kinetické energie, náraz do betonových svodidel je pro posádku vozidla mnohem nebezpečnější, protože betonová svodidla musí co nejvíce zabránit vozidlu překonání této bariéry.

Crash test - střet dodávkového automobilu s betonovým svodidlem

**
256

Ford Sierra | ford-sierra



Ford Sierra

Technická data:

  • Předchůdce Ford Cortina, Ford Taunus
  • Nástupce Ford Mondeo
  • Třída střední auto
  • Karoserie 2 až 5 dveří
  • Koncepce motor vpředu, pohon zadních kol nebo všech čtyř kol
  • Motor 1,3 l - 5,0 L benzin, 1,8 L - 2,3 l nafty
  • Převodovka 3-4-stupňová automatická, 4-5-stupňová manuální
  • Násupce Ford Scorpio

Ford Sierra - video

**

16

Smart car bezpečný městský automobil | smart-car-bezpecny-automobil


Smart je automobilová značka společnosti Daimler AG.

Pod touto značkou se ukrývá mini automobil vyznačující se nejen nízkou spotřebou asi 5 l/100km benzínu, nebo 3 l/100km u dieselu, ale i schopností odrazit se od překážky.
Tuto schopnost odrazit se od překážky umožňuje nízká hmotnost vozu, ale také nárazníková zóna automobilu.

Video vozidla Smart kde je zaznamenán čelní i boční náraz.

Automobil Smart se doslova odrazí od překážky a řidič i posádka má vysokou šanci vyváznout z tohoto střetu se zdravou kůží. Boční náraz pak způsobil to, že Smart byl odsunut stranou a boční airbag pak zabrání přímému střetu řidiče s výplní a oknem dveří.

**
Date: 08.07.2011 - 11:42

Výhody vozítka Smart

  • vysoká bezpečnost vozidla při srážce s překážkou viz video
  • snadnější parkování v přeplněných městech
  • snadnější průjezd přecpanými městy
  • nízká spotřeba hlavně u dieselové varianty 3,1 l/100 km
  • snímatelná střecha (jen u některých variant)
  • vyrábí se i elektromobily Smart

Smart cena - kolik stojí automobil Smart

V roce 2011 se cena základní varianty vozu pohybovala okolo 239 000 KCZ.
89

Ucházející ventilek auto ventilek | uchazejici-ventilek-auto-ventilek-id-2296


Jak poznat ucházení vzduchu auto ventilkem
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.

Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil

  • odfouknout přes ventilek prudce vzduch (někdy je ve ventilku nečistota a ta se vyfoukne)
  • dotáhnout po nafouknutí ventilek (některé auto ventilky mají kovovou čepičku s ochranou gumou. Guma se sundá a opačný konec - klíč - čepičky se zasune do horního otvoru ventilku, kde je odpouštěcí jehla - kuželka odborně. Klíč čepičky má uprostřed dírku, kterou pojde jehla aby se vzduch příliš nevypouštěl. Jakmile klíč sedne na těleso jehly, tak stačí dotáhnout doprava, jako běžné matice s pravým závitem. Pak znovu zkusit naslinit, jestli se podařilo zastavit ucházení)
  • vyměnit celou kuželku (vyšroubovat vnitřek ventilku a vyměnit za nový)
  • zkusit použít kratší kuželky (někdy jsou jehly kuželek tak dlouhé, že zašroubovaná čepička je zatláčí a tím je otvírá kuželku a uniká vzduch z duše, i když se zdá, že je vše v pořádku)
  • trochu mléka nalít do duše asi 30 ml a jezdit. Mléko zatáhne menší netěsnosti duše
  • zkusit sprej na lepení pneu
  • ponořit celou duši do nádoby s vodou a zkontrolovat kde všude uchází


Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku


Editace: 30.6.2011 - 10:33
Počet článků v kategorii: 347
Url:jak-vypocitat-prumer-rafku-kola

AD
11 Share
Share
Tweet