Renault Koleos
Renault Koleos cena ceník ceny
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce .
Technická data:
- Karoserie SUV
- Platforma Nissan C
- Designér Patrick le Quément
- Technické údaje
- Délka 3 715 mm
- Šířka 1 680 mm
- Výška 1 590 mm
Renault Koleos - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
měli bychom uslyšet zabzučení čerpadla paliva.
Pokud čerpadlo nezabzučelo, startér točí, ale motor nenaskočí,
nemusí být závada hned přímo v palivovém čerpadle, ale může být
jen vysunuté relátko, které se nám podařilo uvolnit při výměně žárovky.
Relátka se nacházejí pod krytem vedle baterie a kdo má silnější ruku, tak
kryt uvolní, aby mohl žárovku snáze vyměnit. Pak stačí jen do krytu více zatlačit
a dojde k vyklopení regulátoru a motor již nenaskočí i když startér točí.
Ještě než tedy necháte vozidlo odtáhnout do servisu, zkuste vizuálně zkontrolovat,
zda jsou všechna relátka zasunuta až na základnu.
Klínové řemeny se používají pro přenos kroutícího momentu z hřídele hnací na hnanou
Hřídele jsou opatřeny řemenicemi. Další důležitou součástí převodu je napínací kladka.
U motoru se klínový řemen používá pro pohon (vnějších) pomocných agregátů, jako alternátor, dynamo, vodní čerpadlo, servomotory, kompresory atd.
Rozvodový řemen se používá pro pohon rozvodových mechanismů, někdy i zároveň pro pohon vodního čerpadla.
Materiál klínového řemene
Odolná guma s jádrem ze speciálního tkaniva jenž zabraňuje protahování řemene do délky. Materiál řemene musí navíc snášet vyšší teploty způsobené třením a také být odolný proti chemickému znečištění zejména motorovým olejem. Dále musí snášet rázy motoru.Tvar a průřez řemene
Dříve se používaly řemeny klínového průřezu, ale ty měly velké tření na stěnách řemenic a dříve se unavily - popraskaly, protáhly se. V současnosti se používají řemeny ploché s vroubkováním na vnitřní straně.Prasknutí, přetržení klínového řemene
Klínové řemeny musíme pravidelně kontrolovat dle návodu výrobce, zda nejsou příliš volné, nebo se na nich nevytvářejí drobné pukliny.
Řemen nesmí být ani příliš napnutý. To by vedlo k jeho rychlému protažení a následnému přetržení. Pokud si nejste jisti, vše svěřte odborníkovi.
Poškozený řemen ihned vyměňte, předejdete tím případnému poškození motoru.
Zvláště prasknutí rozvodového řemene mívá nepříjemné následky s velmi drahou opravou poškozeného motoru (mohou se potkat ventily s pístem, protože vačkový hřídel se přestane otáčet) mnohonásobně převyšující cenu výměny řemene.
Škoda Fabia ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newfabia/pricelist/Pages/newpricelist-newfabia.aspx
Škoda Fabia II popis - video
Vnější rozměry- Délka (mm): 4000
- Šířka (mm): 1642
- Výška (mm): 1498
- Světlá výška (mm): 134
- Rozvor náprav (mm): 2451
Podzim a zvláště v roce 2010 je nevhodnějším obdobím pro nákup automobilu.
Prvním důvodem proč nakupovat (ojetý) automobil na podzim je ten, že lidé nejvíce prodávají vozidla po skončení letní sezóny a tudíž vozidel je značný přebytek a jsou tedy většinou i levnější než na jaře, kdy sezóna začíná.
Dalším důvodem je ten, že v letošním roce 2010 se automobilky předhánějí v nabídkách zlevněných automobilů a pod 200 000 korun se již dostala celá řada modelů například nejlevnější je Dacia Logan (130 000KCZ) a tudiž stojí za úvahu zda kupovat ojetý, nebo raději koupit nový automobil s veškerými záručními výhodami a servisem.
Common rail princip vstřikování význam
Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.
Výhody common rail:
- stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
- palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
- palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
- motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
- motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
- spalování je ekologičtější
- systém lze využít i u zážehových motorů
Nevýhody common rail:
- vysoká cena jednotlivých komponent
Date: 22.07.2020 - 11:46
Editace: 7.8.2011 - 10:02
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-koleos