Renault Colorale
AD MOB

Renault Colorale
Roky produkce 1950 – 1957.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Primaquatre
- Nástupce:
- Třída: střední
- Karoserie: 2 dveřové užitkové, 4 sedan
- Provedení: FR
- Motory: 2.0 a 2.4 L
- Převodovka: 3 - manual
- Rozvor: 2680 mm
- Délka: 4270 mm
- Šířka: 1980 mm
- Výška: 1750 mm
- Hmotnost pohotovostní: 1620 kg
- Max.rychlost: 105 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault Colorale - video
350LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Proč LED světla šetří pohonné hmoty a naší peněženku.
Se snižujícími se zásobami ropy a také s důrazem na ekologii i ekonomiku provozu automobilu se výrobci snaží hledat nové cesty, jak snížit spotřebu paliva motorového vozidla a jedna z věcí, které spotřebu paliva snižují jsou LED diody pro denní svícení.
Na to, aby se vlákno klasické žárovky rozžhavilo a svítilo je třeba značné množství energie. Vždyť je směrová světla používají žárovky s příkonem vyšším než 20 W. Dále tu máme koncová světla, světla obrysová, brzdová světla, ale největší příkon mají hlavní světlomety osazené žárovkami s příkonem 60 W a více, tedy na běžné denní svícení spotřebujeme přibližně něco okolo 200 wattů.
Tento údaj se nám nemusí zdát být příliš vysoký, ale energii musíme nejdříve vyrobit pomocí motoru, ke kterému je připojen alternátor a zde již nastává problém. Účinnost spalovacího motoru je zhruba 35%. U alternátoru to nebude o mnoho lepší, takže na výrobu 200 wattů potřebujeme laicky řečeno, aby do alternátoru vstoupilo 600 wattů z motoru a na výrobu 600 watt motorových potřebujeme 1800 watt uvolněných z paliva a to už je dávka, která stojí za úsporu, a protože LED diody mají až 60 krát nižší spotřebu energie, než klasické žárovky, pak nám na výrobu energie pro jejich svícení postačí 1800/60 = 30 wattů získaných spálením paliva. Protože je nižší spotřeba energie vozidla, tak i alternátor pracuje po mnohem kratší dobu a tím se sníží spotřeba paliva zhruba (alternátor vyrábí proud jen pokud poklesne napětí baterie pod stanovenou mez).
Představa, že každý z automobilů, kterých je v ČR registrováno více, jak 5 000 000 by dokázal ušetřit díky LED světlům 1 litr paliva na 100km musí nadchnout srdce nejen ekologa, ale každého rozumného člověka.
Na co si dávat pozor při nákupu LED světel?
LED světla pro denní svícení a další světla musí být homologována - schválena pro montáž a používání na motorovém vozidle a toto osvědčení bude nutné předložit při technické kontrole vozidla a možná jej budete potřebovat i při silniční kontrole, aby jste se vyhnuli nepříjemnostem, nebo finančním sankcím.
LED světla koncová a LED blinkry video
LED světla pro denní svícení - video
Date: 09.07.2011 - 09:11Reflexivní pásy na bocích osobních automobilů | reflexivni-pasy-na-bocich-osobnich-automobilu-id-818
za snížené viditelnosti a tudíž víte, že je to velmi nebezpečné.
Rádi byste si nalepili na boky vozidla reflexivní pás, abyste byli
včas spatřeni ALE víte že?:
Reflexivní pásy u osobních automobilů do 8 míst k sezení + řidič,
nebo přípojných vozidel do celkové hmotnosti 750 kg jsou zatím zakázané (4.února 2015).
Zakázané použití reflexní označovací pásky
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidič
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg
Důvodem je patrně jasné odlišení osobních automobilů od vozidel policie
na křižovatkách, ale i v jiných situacích.
Bedlivě sledujte zákony, zda nedošlo ke změně.

Fiat 131
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Roky produkce 1974–1984Technická data:
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4231 - 4264 mm
- Šířka 1644 - 1651 mm
- Výška 1381 - 1411 mm
- Váha 950 - 1145 kg
Fiat 131 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz

Volkswagen Scirocco
Vozidlo má více generací
Technická data 3 generace:
- rozvor 2451 mm
- délka 3823 mm
- šířka 1664 mm
- výška 1494 mm
- váha 1298 kg
Volkswagen Scirocco - popis v angličtině - video
Ucházející auto ventilek se pozná nasliněním. Sundá se čepička a nasliní se otvor tak, aby tam vznikla blána jako u mýdlové bubliny.
Klidně lze požít i mýdlovou vodu na bublifuk a podobně.
Pokud se podaří vytvořit blánu na ukončení ventilku a blána se nafukuje, vytváří bublinu, tak ventilek uchází.
Jak opravit ucházející ventilek
Zkusil jsem postupně tato řešení, když to pomohlo, tak už jsem další řešení nepoužil
- odfouknout přes ventilek prudce vzduch (někdy je ve ventilku nečistota a ta se vyfoukne)
- dotáhnout po nafouknutí ventilek (některé auto ventilky mají kovovou čepičku s ochranou gumou. Guma se sundá a opačný konec - klíč - čepičky se zasune do horního otvoru ventilku, kde je odpouštěcí jehla - kuželka odborně. Klíč čepičky má uprostřed dírku, kterou pojde jehla aby se vzduch příliš nevypouštěl. Jakmile klíč sedne na těleso jehly, tak stačí dotáhnout doprava, jako běžné matice s pravým závitem. Pak znovu zkusit naslinit, jestli se podařilo zastavit ucházení)
- vyměnit celou kuželku (vyšroubovat vnitřek ventilku a vyměnit za nový)
- zkusit použít kratší kuželky (někdy jsou jehly kuželek tak dlouhé, že zašroubovaná čepička je zatláčí a tím je otvírá kuželku a uniká vzduch z duše, i když se zdá, že je vše v pořádku)
- trochu mléka nalít do duše asi 30 ml a jezdit. Mléko zatáhne menší netěsnosti duše
- zkusit sprej na lepení pneu
- ponořit celou duši do nádoby s vodou a zkontrolovat kde všude uchází
Klíč na povolení kuželky je na kovové čepičce auto ventilku

Editace: 7.8.2011 - 09:59
Počet článků v kategorii: 350
Url:renault-colorale
AD