Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Bezpečnostní pásy automobilu se špatně navíjí zpět pomalé navíjení pásů řešení


AD MOB

Bezpečnostní pásy se špatně navíjí zpět - řešení problému

Zkusit jednu, nebo více možností
  1. poškozené pásy, které již drhnou, je třeba vyměnit
  2. pročistit, promazat pás např. sprayem Cockpit Cleaner, určeným k čistění palubní desky
  3. pás očistit JARem. JARem pak pomazat místa pásu, kde nebude v kontaktu s připoutanou osobou pro zvýšení kluznosti pásu
  4. pro zvýšení kluznosti pásu, průchodem oky, lze v nouzi použít tekuté mýdlo, holící pěnu
  5. pás pomalu vytahovat a čistit jej například vlhčeným ubrouskem určeným pro dětské zadečky, který obsahuje přísady pro ochranu kůže, takže pás mírně promaže, pak zkusit navinout zpět, zda došlo ke zlepšení
  6. pás vytáhnout na maximum a použít spray na čistění palubní desky, na jeho očištění a zkusit navinout zpět
  7. postříkat mírně pás, který nebude v kontaktu s osobou po připoutání (aby se neumastila), postříkat silikonovým sprayem
  8. odmontovat kryt sloupku a vyčistit všechna místa, kde je pás provlékán různými oky a plochami - promazat navíjecí zařízení
  9. pokud nepomohlo vyčištění a promazání všech třecích ploch, pak bude asi nutno vyměnit pružinu v navíjecím mechanizmu
Date: 26.11.2020 - 10:56

350LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


190

Renault Colorale | renault-colorale



Renault Colorale

Roky produkce 1950 – 1957.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault Primaquatre
  • Nástupce:
  • Třída: střední
  • Karoserie: 2 dveřové užitkové, 4 sedan
  • Provedení: FR
  • Motory: 2.0 a 2.4 L
  • Převodovka: 3 - manual
  • Rozvor: 2680 mm
  • Délka: 4270 mm
  • Šířka: 1980 mm
  • Výška: 1750 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1620 kg
  • Max.rychlost: 105 km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault Colorale - video

**


**

226

Volkswagen Golf Plus | volkswagen-golf-plus



Volkswagen Golf Plus cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdf

Technická data:

  • Délka, mm 4204
  • Šířka, mm 1759
  • Výška, mm 1583 / 1621
  • Rozvor, mm 2578
  • Průměr otáčení, m cca. 10,8
  • Objem palivové nádrže, l cca. 55
Zavazadlový prostor
  • Délka, sedadlo postavené/sklopené, mm 828/1621
  • Maximální šířka, mm 1008
  • Šířka mezi podběhy kol, mm 1008
  • Objem zavazadlového prostoru, l * 395 - 505/1450 (s variabilní podlahou: 305 - 443/1360)
  • //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfplus.pdf

Volkswagen Golf Plus - interier a dojem - video

**

**

208

Škoda Octavia I | skoda-octavia-i



Škoda Octavia I popis - video

Skoda Octavia Crash Test čelní i boční

**
349

Vozidla odbočující vlevo se vyhýbají vlevo, tedy jejich vozidla se míjejí pravými boky | vozidla-odbocujici-vlevo-se-vyhybaji-vlevo-tedy-jejich-vozidla-se-mijeji-pravymi-boky


Vyhýbání se vlevo

Dát si pozor, zda protijedoucí vozidlo chce opravdu odbočit, nebo mu zůstal zapnutý blinkr z posledního odbočování, neví o tom a pak pokračuje rovně. To je velmi časté u motocyklů, protože tam se blinkr nevypne sám po dokončení odbočení a vyrovnání směru jízdy.
Proto je třeba být velmi obezřetný a počkat si, kam protijedoucí skutečně odbočí.
Je třeba si najet, co nejblíže k levému okraji mého pruhu a také zvážit, jestli protijedoucí vozidlo není příliš dlouhé (souprava, návěs, traktor s vlekem) a nebude nuceno si nadjet za střed křižovatky. V takovém případě je lépe mu ukázat, že mu dávám přednost, aby projel křižovatku jako první.

Pokud je dostatek místa pro vyhýbání (vejdou se na křižovatku bezpečně obě odbočující vozidla, pak se mohou vyhnout vlevo, tedy se míjejí pravými boky vozidel. Pokud to dopravní situace dovolí, mohou takto pokračovat v odbočování vlevo další protijedoucí automobily, aniž by si navzájem křížily směr jízdy.
krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-vyhybaji-se-vlevo-jejich-vozidla-se-mijeji-pravymi-boky.png




Na obrázku níže je patrné, že i delší vozidla si vyhnou a nezaklíní se do sebe.

krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-vyhybaji-se-vlevo-spravne.png




Nesprávný způsob, delší vozidla se snaží objet a zaklíní do sebe, ale i menší vozidla by si křížila takto směr jízdy.

Na obrázku níže se delší vozidla zaklíní do sebe a zablokují křižovatku.

krizovatka-vozidla-odbocujici-vlevo-chybne-vyhybani-nehoda-ucpani-krizovatky.png




Dvě jednosměrné silnice s dělícím pásem a místem pro možné otočení - změny směru jízdy, tedy přejetí na jednosměrku za dělícím pásem

Pokud jsou dvě jednosměrné silnice odděleny dělícím pásem a je zde místo pro otočení směru jízdy, dbá řidič zvýšené opatrnosti a pokud místo pro odbočení není rozděleno ostrůvkem, tak si najíždí tak, aby se zase nekřížil s protijedoucím vozidlem, které má také v úmyslu odbočit do protisměru.
Pozor! Toto řešení je nebezpečné tím, že mnoho řidičů ze zvyku si najede na pravou stranu a srazí se s protijedoucím řidičem. Proto se tyto situace někdy řeší ostrůvkem a příkazovými značkami.

vyhybani-se-vlevo-jednosmerna-silnice-odboceni-na-jinou-jednosmernou-silnici-otoceni.png

Obdobný případ jako předchozí, ale místo pro možné odbočení (změny směru jízdy) je rozděleno ostrůvkem a označeno značkou Přikázaný směr jízdy

Je třeba být velmi obezřetný, sledovat dopravní značení a úpravu místa pro možnost změny směru jízdy.

vyhybani-se-vlevo-jednosmerna-silnice-odboceni-na-jinou-jednosmernou-silnici-otoceni-s-ostruvkem-a-prikazovou-znackou.png Date: 20.08.2021 - 15:29
88

Kulový čep klepe jak poznat, klepání, klepot | kulovy-cep-klepe-jak-poznat-id-2295


Klepání kulových čepů - kulového čepu, lze poznat již při jízdě po dlážděné vozovce z žulových kostek - kostkovici.
Je třeba odlišit gumové dunění pneumatik od klepavého zvuku čepu.
Někdy se ozývá drnčení z přední části vozu připomínající uvolněnou část výfuku
a to při určité rychlosti, i když je vyřazena rychlost a motor běží na volnoběžné otáčky.
Při snížení rychlosti zvuk zaniká. Patrně způsobeno vibracemi nápravy / kol.

Pokud tedy slyším tento zvuk a vyloučil jsem možnosti : uvolněného výfuku,
poškozená ložiska v nábojích kol,
poškozený převod - skříň řízení,
klepající brzdové destičky,
poškozené vytlučené silenbloky (gumová pouzdra) motoru,
nebo stabilizační tyče atd. ,
či uvolněné části částí vozidla, dveří, kapot ...

Někdy stačí jen zakmitat / pootočit volantem vpravo, vlevo rychle, do poloh
kdy už volant klade odpor a pokud neruší hluk okolí, tak se ozve klepnutí vadného čepu.
Dále:
Vytočím kola tak, abych viděl na čep a někdo jiný mi pootáčí (kmitá) volantem,
tam a zpět. Vadný čep viditelně hrká / pohybuje se, i když kolo ještě stojí - nenatáčí se, nemění směr.
Pak zkusím protilehlé kolo vytočit a kontroluji jeho čep při pootáčení volantu tam a zpět.

Dále:
Kleknu ke kolu a uchopím jej oběma rukama za horní okraj pneumatiky,
kývám kolem - přitahuji k sobě a hned oddaluji od sebe a zase rychle k sobě.
Pokud se ozývá klepání, nebo cítím, že čep hrká, má vůli a je třeba jej vyměnit.

Kontrola u zvednutého kola, které se nedotýká vozovky

Je třeba kolo zvednout tak, aby viselo volně ve vzduchu.
Tak jako když v servise zvednou automobil pod karoserií a kola visí volně.
Pak s kolem zkouším viklat na všechny strany až uslyším cvakání.
Někdy si pomohu i pákou, kterou zapřu o kolo které je jen 5 cm nad betonem.
Pod něj vložím tuto páku a zkouším kolo nadzvednout - klepání opět odhalí vůli v čepu.
Jestli vůli čepu neodhalím a na kostkové silnici přesto slyším kovové klepání z oblasti přední nápravy, zavezu auto do servisu, kde na odhalení vůle čepů mají zařízení a nechám vadný čep - čepy vyměnit.

Kostková silnice - kočičí hlavy - prověří kulové čepy okamžitě
Klepání z oblasti přední nápravy při jízdě po žulových kostkách indikuje vůli jednoho či více kulových čepů, vymačkaných gumových silenbloků, či uvolněných součástí.


Editace: 27.11.2020 - 11:37
Počet článků v kategorii: 350
Url:bezpecnostni-pasy-automobilu-se-spatne-naviji-zpet-pomale-navijeni-pasu

AD
11 Share
Share
Tweet