Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Bezpečnostní pásy automobilu se špatně navíjí zpět pomalé navíjení pásů řešení


AD MOB

Bezpečnostní pásy se špatně navíjí zpět - řešení problému

Zkusit jednu, nebo více možností
  1. poškozené pásy, které již drhnou, je třeba vyměnit
  2. pročistit, promazat pás např. sprayem Cockpit Cleaner, určeným k čistění palubní desky
  3. pás očistit JARem. JARem pak pomazat místa pásu, kde nebude v kontaktu s připoutanou osobou pro zvýšení kluznosti pásu
  4. pro zvýšení kluznosti pásu, průchodem oky, lze v nouzi použít tekuté mýdlo, holící pěnu
  5. pás pomalu vytahovat a čistit jej například vlhčeným ubrouskem určeným pro dětské zadečky, který obsahuje přísady pro ochranu kůže, takže pás mírně promaže, pak zkusit navinout zpět, zda došlo ke zlepšení
  6. pás vytáhnout na maximum a použít spray na čistění palubní desky, na jeho očištění a zkusit navinout zpět
  7. postříkat mírně pás, který nebude v kontaktu s osobou po připoutání (aby se neumastila), postříkat silikonovým sprayem
  8. odmontovat kryt sloupku a vyčistit všechna místa, kde je pás provlékán různými oky a plochami - promazat navíjecí zařízení
  9. pokud nepomohlo vyčištění a promazání všech třecích ploch, pak bude asi nutno vyměnit pružinu v navíjecím mechanizmu
Date: 26.11.2020 - 10:56

346LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


180

Renault 16 | renault-16



Renault 16

Roky produkce 1965 – 1979.

Technická data:

  • Předchůdce:
  • Nástupce: Renault 20/30
  • Třída: střední
  • Karoserie: 5 hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 1.4 - 1.5 49kW a 1.6 68kW
  • Převodovka: 4 a 5 manual, 3 automatic
  • Rozvor: mm
  • Délka: 4257 mm
  • Šířka: 1628 mm
  • Výška: 1450 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 1060 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 16 - video

**

208

Škoda Octavia I | skoda-octavia-i



Škoda Octavia I popis - video

Skoda Octavia Crash Test čelní i boční

**
149

Peugeot 206 | peugeot-206



Peugeot 206 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Produkce 1998-2010
  • Předchůdce Peugeot 205
  • Nástupce Peugeot 207
  • Třída malý vůz
  • Karoserie 3 - a 5-dveřový hatchback 4-dveřový sedan 2-dveřové kupé, kabriolet 5-dveřové kombi
  • Koncepce FF
  • Motory 1,0 L až 2.0 L
  • Délka 3.835 mm až 4028 mm
  • Šířka 1652 mm
  • Výška 1460 mm
  • Pohotovostní hmotnost 1,025 až 1,145 kg
  • Podobné Citroën C2

Peugeot 206 - video

**

7

Renault Thalia 1,4 8V | renault-thalia-1-4-8v


Renault Thalia 1,4 8V benzin natural 95 recenze r.v. 2005. přezdívka u českých řidičů - Natálka
Nejnižší dlouhodobá spotřeba: 5,5 litru/100km
Běžná dlouhodobá spotřeba: 7,5 litru/100km

Rozměry: 4150 délka x 1639 šírka x 1417 výška/ mm
Rozvor: 2472 mm
Zavazadlový prostor objem: 510 litrů
Thalia spotřeba: 6l/100km (dva lidé, 40% kopce s převýšením do 300 metrů, 50% rovina, 10% město - jízda dle předpisů spíše ekonomická s plynulou akcelerací s otáčkami motoru kolem 3000 za mintu)
Při rozsvícení kontrolky rezervy paliva zůstává v nádrži ještě asi 10 litrů.
Renault Thalia se vyrábí v tureckém automobilovém závodu Oyak-Renault ve městě Bursa (1 450 000 obyvatel).

Pro řidiče který je vysoký 180 cm je Thalia velmi pohodlná, nic netlačí, příjemné posezení, jen spojkový pedál je nutné sešlapovat více špicí chodidla, jinak se při pouštění pedálu špice boty zadrhne o spodní část palubní desky a je to zejména při rozjezdu na křižovatkách celkem nepříjemné.

Pro cestující na zadních sedadlech je místa také dost, ale je třeba, aby řidič a spolujezdec, je li to nutné, trošku posunuli dopředu.

Kufr je velmi prostorný, škoda jen, že nelze vyklápět zadní kapotu i se zadním sklem, pak by tam vešla lednička, pračka atd. jako nic.

Výměna žárovek je velmi jednoduchá a není nutno jezdit po servisech a utrácet zbytečně peníze.

Motor o výkonu 55kW jistě lepší, jak Fabia s motorem o výkonu 40kW, ale v kopcovitém terénu by se nějaký ten kilowatt navíc jistě využil.
Maximální točivý moment 114Nm (11.6mkg) při 4250 ot / min
Odhlučnění motoru je vcelku dobré.
Pozor, u moderních motorů OHC může při startování roztlačením nebo roztažením přeskočit rozvodový řemen. Důsledkem toho se může srazit píst s ventilem.

Rozvodové řemeny nechejte vyměnit dle technické dokumentace k vozidlu, tedy například po 120 000 kilometrech, nebo 5 letech.

Zasekávání plynu u vozidel vybavených lankem v bovdenu je způsobeno roztřepením lanka (prasknutím jednotlivých vláken) a zadrháváním v bovdenu. Dochází k němu někdy již po 50 000 km. Do bovdenu je dobré občas kápnout pár kapek oleje aby lanko lépe běhalo a neprodíralo se.

Design vozidla je univerzální, tedy nenadchne okamžitě, ale taky se hned neohledí.

Manuál k ovládání a údržbě vozu: Manuál Renault Thalia

Rychlost v km při 4250 otáčkách motoru na určitý rychlostní stupeň.
1. 29,8
2. 54,1
3. 83,9
4. 114,7
5. 139,4


Automatické zhasínání a rozžíhání světel

Renault

Renault

Renault Thalia detail rozdělovače a hlavy motoru se vzduchovým filtrem.



10

Aditiva do paliv | aditiva-do-paliv


Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo



Editace: 27.11.2020 - 11:37
Počet článků v kategorii: 346
Url:bezpecnostni-pasy-automobilu-se-spatne-naviji-zpet-pomale-navijeni-pasu

AD
11 Share
Share
Tweet