Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Hučení z motoru vadné poškozené ložisko náboje kola jak poznat


AD MOB

Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola

V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.
Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.

Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.

Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?

Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.
Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

proc-jsou-kola-na-prave-strane-vozidla-vice-namahana-a-drive-se-poskodi.png Date: 06.12.2020 - 08:10

350LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


158

Peugeot 504 | peugeot-504



Peugeot 504 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Délka 4 486 mm
  • Šířka 1 690 mm
  • Výška 1 460 mm

Peugeot 504 - video

**

348

Pláště na kolo opotřebení pumpa hustilka píst koncovka hadička manometr tlakoměr oprava rady nápady | pumpa-hustilka-pumpicka-pist-koncovka-hadicka-slahounek-oprava-rady-napady


Měření tlaku relativní a absolutní tlak

V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)
Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.

Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

manometr-tlakomer-hustilka-pumpa-1bar-absolutni-tlak-vs-relativni.jpg

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky


Vadný nádstavec - koncovka

Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
koncovka-na-hustilku-pumpicku-kompresor.jpg

Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

koncovka-na-pumpu-hustilku-oprava.jpg

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

redukce-na-hustilky-hadicky-slahounky.jpg

Píst netěsní

Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
hustilka-pumpicka-oprava-pist-kuze.jpg

Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním

  • pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
  • Při nízkém tlaku v pneu:
  • dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
  • nadměrnému sjetí pláště
  • zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
  • vyšší pravděpodobnost defektu
  • nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
  • tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!

Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty

Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti! tabulka-husteni-kvalitnich-plastu-kol.jpg Date: 11.05.2021 - 11:34
258

Ford Mondeo | ford-mondeo



Ford Mondeo cena ceny ceník

//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/Pricingandfinance

Technická data:

//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/TechnicalData

Ford Mondeo - odborná recense - video

**

238

Volkswagen Touran | volkswagen-touran



Volkswagen Touran cena ceník

//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touran.pdf

Technická data:

  • Třída kompaktní MPV
  • Karoserie MPV 5-dveřový
  • Provedení FF
  • Platforma koncernu Volkswagen A5
  • Motor 1.4L - 2.0L
  • Rozvor 2680 mm
  • Délka 4405 mm
  • Šířka 1795 mm
  • Výška 1635 mm
  • Podobné Audi A3 Mk2

Volkswagen Touran - popisné video - anglicky

**

182

Renault 18 | renault-18



Renault 18

Roky produkce 1978 – 1986.

Technická data:

  • Délka: 4,390 mm
  • Šířka: 1,690 mm
  • Výška: 1,400 mm
  • Motory: 1.4 až 2.2 L
  • Provedení: FF

Renault 18 - video

**



Editace: 8.12.2020 - 09:30
Počet článků v kategorii: 350
Url:huceni-z-motoru-vadne-lozisko-naboje-kola-jak-poznat

AD
11 Share
Share
Tweet