Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Tragické nehody


AD MOB

Nejtragičtější nehody většinou postihnou řidiče s čerstvým řidičským oprávněním

Pamatujte na to, že nejtragičtější nehody bývají často na začátku a v průběhu prázdnin a především u řidičů s právě nabytým řidičským oprávněním, kteří chtějí svým kamarádům udělat radost tím, že je někam odvezou a taky se tak trochu předvést, že již jsou dospělí, avšak naprostý nedostatek zkušeností se projeví velmi brzy s těmi nejtragičtějšími důsledky.

Většinou nezkušení řidiči vjedou příliš rychle do zatáčky, vyjedou v zatáčce mimo vozovku a narazí do stromu, nebo předjíždějí v místech, kde nemají dostatečný rozhled na patřičnou vzdálenost. Pokud by s nimi jel ve vozidle zkušený řidič, jistě by nabádal z vlastní zkušenosti k velké opatrnosti.

Znovu se objevuje otázka, zda by čerství řidiči neměli dostat řidičák jen na zkoušku odlišný od toho, který mají zkušení řidiči. Hodně řidičů jezdí opatrněji pokud si vyzkoušeli na zařízení, jaká síla působí na řidiče, když narazí do překážky v rychlosti 40 km/h. Zařízení se skládá ze sedačky a kolejnicové dráhy, na které se sedačka s řidičem pohybuje rychlostí 40 km/h. Řidič je standardně připoután pásy. Sedačka v rychlosti 40 km/h narazí do překážky - bloku a řidiče pak v další dráze brzdí bezpečnostní pásy. Řidiči jsou překvapeni, jak prudký je náraz v této nepatrné rychlosti a jsou již pak více obezřetnější ve skutečném silničním provozu.

Řidiči s řidičákem na zkoušku by museli jezdit se zkušeným řidičem a to po dobu několik měsíců. Pokud by v této době neprovedli žádný přestupek, pak mohli získat již běžný řidičský průkaz.

Možná by bylo dobré i pro řidiče silných motocyklů, aby nejdříve získali oprávnění na osobní automobil, které by vlastnili po určenou dobu, než by se vyjezdili. Vždyť nehody silných motocyklů končí většinou smrtí jejich řidičů a to především z důvodu naprosté nezkušenosti řidiče.

Crash testy se dělají při rychlosti okolo 60 km za hodinu
Hodně, zejména mladých řidičů vidělo někdy na videu nárazovou zkoušku - crash test a z ní usoudilo, že se řidiči i spolujezdci nemůže nic stát, ale málo, kdo z nich tuší, že například čelní přesazený náraz vozidla se provádí v rychlosti (pro mladé lidi zdánlivě nepatrných) 64 km/h do deformovatelné bariéry a přesto se přední část vozidla zmačká až po nohy řidiče. Samozřejmě, že vážné dopravní nehody se stávají za rychlostí mnohem vyšších, kdy deformační zóna vozidla již není zcela schopna pohltit kinetickou energii vozidla a pak již dojde k přimáčknutí řidiče k sedadlu a většinou vážným úrazům, či ztrátě života.

Stromy kolem vozovky
Zatím co při čelním střetu dvou vozidel mají vozy takzvané deformační zóny, které jsou schopny pohltit část kinetické energie a zmírnit následky střetu pro posádku při nárazu do stromu je tomu jinak. Strom má kulatý kmen, žádnou deformační zónu, která by pohltila kinetickou energii vozu a strom se do vozu zakrojí mnohem hlouběji. Nárazy do stromů konči často smrtí jednoho i více členů posádky. Řešením by bylo snížení rychlosti na takových komunikacích, nebo stromy vykácet a vysadit ve větší vzdálenosti od okraje vozovky, protože stromy v určitých oblastech slouží, jako anti hluková a prachová clona, ale také, jako větrolamy, které zabraňují erozi půdy je mnohdy vykácení těchto alejí pro krajinu devastující.


347LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


242

Volkswagen Corrado | volkswagen-corrado



Volkswagen Corrado

Technická data:

  • Předchůdce Volkswagen Scirocco
  • Třída kompaktní sportovní
  • Karoserie 3-dveřové kupé
  • Rozvržení FF
  • Platforma hybridní Volkswagen Group A2 platforma a B3 platforma
  • Motor 1.8L - 2.9l
  • Převodovka 5-stupňová manuální, 4-stupňová automatická
  • Rozvor 2469 mm
  • Délka 4049 mm
  • Šířka 1689 mm
  • Výška 1318 mm
  • Podobné Volkswagen Golf

Volkswagen Corrado - video

**

24

Výměna žárovky H7 použití potkávací světla černý vršek proti oslnění Renault Clio II Thalia | vymena-zarovky-h7-renault-thalia


H7 výměna u Renault Clio a Thalia.

H7 je pro potkávací světlomet, který je zcela vpravo a žárovka musí mít sklo s UV filtrem.
  1. Otevřeme přední kapotu.
  2. Sundáme gumový kryt za žárovkou.
  3. Pootočíme křídlem patice konektoru doleva, jako když povolujeme klasický pravý závit.
  4. Opatrně vysuneme konektor i s žárovkou mimo světlomet. Je to vše těsné, tak opatrně.
  5. Vysuneme žárovku z konektoru. Podíváme se kde směřuje jazýček žárovky a stejně musí směrovat i u nové žárovky.
  6. Vložíme novou žárovku s UV filtrem a zasuneme do konektoru. Pozor nedotýkejte se skla žárovky pokožkou, jinak se žárovka brzy poškodí.
  7. Zasuneme do otvoru pro žárovku ve světlometu.
  8. Zatlačíme na konektor a křídlem konektoru pootočíme doprava.
  9. Kontrolujeme zda žárovka je dobře upevněna a zda nejsme mino zajišťovací jazýčky.
  10. Nasuneme gumový kryt na otvor pro výměnu žárovky.
  11. Velmi krátce vyzkoušíme zda žárovka svítí.

Gumový kryt otvoru žárovky sundáme a nakonec montáže znovu nasadíme.

svetlomet renault thalia

Křídlem konektoru pootáčíme doleva pro uvolnění a doprava pro přitažení žárovky.

svetlomet renault thalia

Detail vysunuté H7 z otvoru zadního krytu světlometu i s konektorem.

svetlomet renault thalia

Konektor žárovky H7 Renault Clio a Thalia.

svetlomet renault thalia
87

Automobil rozvody rozvodový řemen jak často měnit | automobil-rozvody-rozvodovy-remen-jak-casto-menit-id-2288


Interval výměny rozvodů automobilu
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.

Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.


Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.

Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.

Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.

V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.


Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.


Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
222

Volkswagen Crafter | volkswagen-crafter



Volkswagen Crafter cena ceník

//www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Technická data: //www.vw-uzitkove.cz/pdf/cenik_crafter.pdf

Volkswagen Crafter - recense - video

**

170

Renault 4 | renault-4



Renault 4

Roky produkce 1961 – 1992.

Technická data:

  • Předchůdce: Renault 4CV
  • Nástupce: Renautl 5
  • Třída: užitkové vozidlo
  • Karoserie: 2 dveřový van , pickup, 5 dveřový hatchback
  • Provedení: MF
  • Motory: 0.7 až 1.3 L
  • Převodovka: 3 a 4 rychlosti manul
  • Rozvor: mm
  • Délka: 3663 mm
  • Šířka: 1430 mm
  • Výška: 1470 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 600 kg
  • Max.rychlost: km/h
  • Počet vyrobených kusů:

Renault 4 - video

**



Editace: 30.6.2011 - 18:04
Počet článků v kategorii: 347
Url:tragicke-nehody

AD
11 Share
Share
Tweet