Zkratky používané u tachometrů bicyklu
SPD: Speed in kMH or MPH (rychlost v km, nebo mílích za hodinu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebude řidič překážet a budete mít na vše klid.
Date: 22.07.2020 - 11:46
Odhad vzdálenosti zadní části vozidla od obrubníku parkovacího místa
Pokud je vozidlo opatřeno parkovací kamerou, tak je vše mnohem snazší.
- Vozidlo najede kolmo k obrubníku do takové vzdálenosti, jak bude řidič běžně parkovat (nebo lze použít prkénko položené za konec vozidla, jako simulaci obrubníku, či papírovou krabici). Nezapomnět na hák tažného zařízení!
- Pohledem do zpětných zrcátek si řidič najde nějaký bod na karoserii, např. na prohybu zadního blatníku, které je na přímce SPODNÍ ČÁST OBRUBNÍKU - ZPĚTNÉ ZRCÁTKO
- Tento bod si buď pamatuje, nebo nějak označí (např. samolepkou)
- Vyzkouší znovu opatrně nacouvat k obrubníku dle nové pomůcky
- Ověří si vzdálenost od obrubníku
Date: 22.07.2020 - 11:46
Fiat 128
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Roky produkce 1969–1985
- Předchůdce Fiat 1100
- Nástupce Fiat Ritmo
- Délka 3850 mm
- Šířka 1590 mm
- Výška 1340 mm
- Rozvor 2445 mm
- Hmotnost pohotovostní 750-770 kg
Fiat 128 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Renault Floride
Roky produkce 1959 – 1962.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: kabriolet
- Karoserie: 2 dvou dveřové coupe, kabriolet
- Provedení: RR
- Motory: 4 válce - 845 až 1108 cm3
- Převodovka: 4 rychlosti synchron
- Rozvor: 2265 mm
- Délka: 4265 mm
- Šířka: 1575 mm
- Výška: 1320 mm
- Hmotnost pohotovostní: 845 kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů: 82.874
Renault Floride - video
Korozi neošetřených míst karoserie napomáhá a urychluje jí:
- kyslík = oxidace; kyseliny (kyselý déšť, solanka) = elektrolyt; nevhodné spojení-spoje různých kovů + kyselina = elektrolyt a galvanický článek
- porušený lak, nátěr, ochrana ocelových částí karoserie
- posypová sůl, co nejdříve automobil omýt, nejlépe v auto-myčce
- vlhkost a s ní ve vodě rozpuštěné soli kovů, které vytvoří kyseliny a umožní elektrolytickou korozi
- styk různých kovů + vlhkost, které vytvářejí galvanický článek - elektrolytická koroze (např. měď + vlhkost - téměř s čímkoliv vytváří v místě dotyku elektrolytickou korozi)
- při elektrolytické korozi jedné elektrody ubývá a druhé přibývá
- méně ušlechtilý materiál mění v anodu a z jeho povrchu se uvolňují atomy - koroduje, zatímco ušlechtilejší materiál se mění v katodu a je proti korozi dokonce chráněn - neubývá jej, váže na svůj povrch atomy z anody = galvanické pokovování
- uhlíkatá ocel vytváří elektrolytické korozní spoje především s: hliníkem a mědí
- místa potřísněná kyselinou např. z baterie, či žíravinami, dokonale otřít, omýt, osušit
Které kovy + kyselina, používané v automobilovém průmyslu, ponejvíce vytvářejí galvanické články - elektrolytickou korozi
- železo <-> měď,
- železo <-> zinek
- hliník <-> měď
- zinek <-> hliník,
- měď <-> zinek
- měď <-> pozink,
- měď <-> titanzinek,
- měď <-> hliník
- železo <-> zinek a slitiny,
- železo-chrom <-> zinek a slitiny
- měď <-> uhlíkaté oceli, litina,
- měď <-> hliník a slitiny,
- měď <-> zinek a slitiny
- hliník <-> uhlíkaté oceli, litina,
- hliník <-> zinek a slitiny
- zlato <-> hliník a slitiny,
- zlato <-> zinek a slitiny
Korozi zpomaluje nebo zastavuje
- vyhýbat se předchozím bodům, nebo je urychleně opravit, odstranit závady, nevystavovat automobil zbytečně vlhkosti
- sucho - suchý povrch oceli koroduje mnohokrát pomaleji - zbytečně nemáčet spodek automobilu - když je karoserie zaprášená, tak spláchnou jen její povrch
- včas omýt vozidlo po jízdě solankou (solení silnic proti tvorbě ledu a k rozpuštění sněhu)
- používat čistou vodu na mytí, nejlépe zajet do myčky, kde jsou do vody přidány přísady pro správné PH a vosky pro konečnou konzervaci karoserie
- inhibitory - zpomalují až zastavují korozi; přidávají se například do topných systémů Inhicor
Posypová sůl
Posypová sůl s roztátým sněhem vytváří kyselinu, která se dostane do nechráněných míst, či spojů a umožní umožní elektrolytickou koroziZajímavost: Kuprikol značně urychluje korozi protože obsahuje měď
Vinař jezdil se svým automobilem na vinohrad, mimo jiné stříkat révu roztokem kuprikolu. V kufru automobilu míchal postřik, občas mu něco postřiku vyteklo - potřísnilo části karoserie vozidla. Také samotný postřik když se dostal do částí karoserie, umožnil vytvoření galvanických článků ve spojích, či reagoval s ocelí. Výsledkem bylo, že karoserie vozidla zkorodovala za třetinovou dobu, než karoserie která nebyla vystavena solím mědi. Date: 02.02.2021 - 18:46Potřebujeme vyměnit kolo na autě, dáme hever pod práh v místě k tomu
určeném a práh se začne bortit. Proč?
Pak může mít automobil ještě "zvedací místa - body" na kterých se zvedá na
ližinách zvedáku.Místa se podkládají gumovými terči pro rozložení tlaku.
Automobil nezvedáme za nápravy, motor, převodovku ani prahy, pokud používáme zvedací plošinu využijeme podpěrná místa - podélné nosníky.
určeném a práh se začne bortit. Proč?
- použili jsme zvedák, který není určen pro zvedání příslušného automobilu
( totiž zvedák má hlavici, která je tvarovaná na určitý typ prahu a obejme jej,
tím tlačí na větší plochu prahu a nepoškodí jej - práh je již tak zkorodovaný, že se bortí
Pak může mít automobil ještě "zvedací místa - body" na kterých se zvedá na
ližinách zvedáku.Místa se podkládají gumovými terči pro rozložení tlaku.
Automobil nezvedáme za nápravy, motor, převodovku ani prahy, pokud používáme zvedací plošinu využijeme podpěrná místa - podélné nosníky.
Editace: 1535629152
Počet článků v kategorii: 351
Url:zkratky-pouzivane-u-tachometru-bicyklu-id-2298