Podzimní nákup automobilu
Podzim a zvláště v roce 2010 je nevhodnějším obdobím pro nákup automobilu.
Prvním důvodem proč nakupovat (ojetý) automobil na podzim je ten, že lidé nejvíce prodávají vozidla po skončení letní sezóny a tudíž vozidel je značný přebytek a jsou tedy většinou i levnější než na jaře, kdy sezóna začíná.
Dalším důvodem je ten, že v letošním roce 2010 se automobilky předhánějí v nabídkách zlevněných automobilů a pod 200 000 korun se již dostala celá řada modelů například nejlevnější je Dacia Logan (130 000KCZ) a tudiž stojí za úvahu zda kupovat ojetý, nebo raději koupit nový automobil s veškerými záručními výhodami a servisem.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Smart je automobilová značka společnosti Daimler AG.
Pod touto značkou se ukrývá mini automobil vyznačující se nejen nízkou spotřebou asi 5 l/100km benzínu, nebo 3 l/100km u dieselu, ale i schopností odrazit se od překážky.
Tuto schopnost odrazit se od překážky umožňuje nízká hmotnost vozu, ale také nárazníková zóna automobilu.
Video vozidla Smart kde je zaznamenán čelní i boční náraz.
Automobil Smart se doslova odrazí od překážky a řidič i posádka má vysokou šanci vyváznout z tohoto střetu se zdravou kůží. Boční náraz pak způsobil to, že Smart byl odsunut stranou a boční airbag pak zabrání přímému střetu řidiče s výplní a oknem dveří.
**VIDEO YOUTUBEDate: 08.07.2011 - 11:42
Výhody vozítka Smart
- vysoká bezpečnost vozidla při srážce s překážkou viz video
- snadnější parkování v přeplněných městech
- snadnější průjezd přecpanými městy
- nízká spotřeba hlavně u dieselové varianty 3,1 l/100 km
- snímatelná střecha (jen u některých variant)
- vyrábí se i elektromobily Smart
Smart cena - kolik stojí automobil Smart
V roce 2011 se cena základní varianty vozu pohybovala okolo 239 000 KCZ.Fiat 131
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Roky produkce 1974–1984Technická data:
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4231 - 4264 mm
- Šířka 1644 - 1651 mm
- Výška 1381 - 1411 mm
- Váha 950 - 1145 kg
Fiat 131 - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
druhu vozidla - u levnějších okolo 5 000 korun = 200 euro až 25 000 korun = 1 000 euro u dražších a
cena práce za hodinu.
Výměna může trvat zhruba 6 hodin, to je 6x500 = 3 000 korun.
Cena výměny spojky v neznačkovém servise tedy zhruba 8 000 až 30 000 korun a v značkovém servise i dvojnásobek, ale měla by tam být větší jistota
kvality náhradních dílů i provedení prací.
Obrázek vysvětlující, proč jsou za jízdy v husté mlze účinnější tlumená světla, než dálková.
Tlumená světla mlhu podsvítí, světlo dálkových světel se více odráží zpět do zorného pole řidiče jako od nějaké stěny.Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.
Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.
Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.
Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.
Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.
Editace: 11.10.2010 - 11:07
Počet článků v kategorii: 351
Url:podzimni-nakup-automobilu