Renault Clio II Thalia výměna žárovky H1 použití dálková světla a W5W parkovací žárovky
Renault Clio II výměna žárovky H1 a W5W parkovací žárovky
Postup:Žárovka H1

Gumový kryt lze snadno sundat, jako víčko

Gumový kryt žárovek - H1 je na zadku světla, které je blíž registrační značce - středu vozidla

Sejme se svorka z konektoru H1 tahem k motoru - kolmo, vodorovně ven ze světlometu

Žárovka je zajištěna pérky na pantu - stačí pérka odtlačit stranou a vyběhnou ze zářezů - pak pant odklopíme a můžeme snadno vyndat žárovku

Pod žárovkou H1 je parkovací žárovka - tahem vodorovně ven, k motoru, jí vytáhneme kombinačkami - jde trošinku hůře - plast má zajištovací žlábek

Opačným postupem vše smontujeme

Date: 02.02.2020 - 18:30
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Měření tlaku relativní a absolutní tlak
V obchodech se objevily manometry které nezačínají měřit tlak na 0 bar, ale na 1 bar. Jedná se o absolutní tlak, který již udává hodnotu tlaku okolního vzduchu, ještě před samotným měřením. Tlak v pneu se udává jako relativní tlak, počítaný od 0 bar (prázdná duše) až po předepsaný relativní tlak např. 2 bar. (nelze vyloučit změnu metodiky měření v budoucnu, proto je třeba se ujistit u výrobce pneu - plášťů - v jakém tlaku udává doporučené hodnoty)Pokud narazím na manometr, který udává tlak v absolutní hodnotě a údaj na plášti mám v relativní hodnotě, tak jsem nucen odečíst 1 bar z absolutní hodnoty, abych získal hodnotu relativní. Pokud si nejsme jist, kontaktuji výrobce zda měřím správně. Pokud používám i starý manometr, na kterém znám přesně údaje, mohu si vše překontrolovat a správně pochopit.
Obrázek - některé manometry udávají hodnotu 1 bar, i když ještě nedošlo k měření - jedná se o tlak absolutní, protože tlak okolního vzduchu je průměrně 1013 milibar, tedy přibližně 1 bar. Pokud tedy chci v prázdné duši zvýšit tlak o 2 bar (z 0 na 2 bar), bude na manometru s absolutní hodnotou tlak 3 bar ( 1 bar tlak okolního vzduchu + 2 bar zvýšení tlaku v duši o 2 bar = 3 bar absolutní).

Jak opravit hustilky, pumpy, pumpičky, hadičky
Vadný nádstavec - koncovka
Guma v koncovce po čas ztvrdne a po zaklopení páčky, netěsní. Lze zakoupit novou koncovku, odříznout hadici těsně za koncovkou (pokud je koncovka s lisovanou objímkou), nebo sundat objímku, vytáhnout koncovku, nasunout povolený stahovací pásek, nasadit novou koncovku, dotáhnout stahovací pásek.
Na obrázku níže praskla hadička u koncovky se zajišťovací, nalisovanou objímkou. Objímka byla rozstřižena - naříznuta pilkou na kov, pak již bylo možno koncovku zbavit zbytku hadičky, namontovat zpět do hadičky a zajistit stahovacím páskem, popřípadě a v nouzi, zdvojeným ocelovým drátkem.

Na klasické hadičky - šlahounky lze využít různé redukce, takže pak stačí mít jen jednu hadičku

Píst netěsní
Pokud je píst z kůže a ta jen netěsní, tak kůži rozevřít do stran, namáznout vazelinou a smontovat. Pokud je kůže poškozená, buď sehnat náhradní, nebo kdo umí, vyrobí si novou sám.
Pláště na kolo a jejich opotřebení nedostatečným nahuštěním
- pláště je nutno nafouknout na předepsaný tlak udávaný výrobcem (někde je uveden jen max tlak na plášti, max tlak se nesmí překročit, pak je třeba na kolo sednout - zatížit vlastní vahou a plášť by se neměl rozplácnout, ale měl by si udržet téměř svůj tvar)
- Při nízkém tlaku v pneu:
- dochází k popraskání a rozžvýkání stěn
- nadměrnému sjetí pláště
- zvýšení valivého odporu - tření o vozovku
- vyšší pravděpodobnost defektu
- nižší tlak v pneu lépe tlumí nárazy (to je asi jediná výhoda)
- tlak v pneu se kontroluje nejméně jednou za měsíc!
Tabulka - možný relativní tlak v kvalitních pláštích kol závisející na šířce pláště a hmotnosti cyklisty
Vždy hustit dle tlaku uváděného na plášti!
Podzim a zvláště v roce 2010 je nevhodnějším obdobím pro nákup automobilu.
Prvním důvodem proč nakupovat (ojetý) automobil na podzim je ten, že lidé nejvíce prodávají vozidla po skončení letní sezóny a tudíž vozidel je značný přebytek a jsou tedy většinou i levnější než na jaře, kdy sezóna začíná.
Dalším důvodem je ten, že v letošním roce 2010 se automobilky předhánějí v nabídkách zlevněných automobilů a pod 200 000 korun se již dostala celá řada modelů například nejlevnější je Dacia Logan (130 000KCZ) a tudiž stojí za úvahu zda kupovat ojetý, nebo raději koupit nový automobil s veškerými záručními výhodami a servisem.

Ford Mondeo cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/Pricingandfinance
Technická data:
//www.ford.cz/Cars/NewMondeo/TechnicalData
Ford Mondeo - odborná recense - video

Ford S-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Šířka 1.884 mm
- Výška 1.655 mm
- Délka 4.770 mm
- Karoserie MPV
- Designér David Hilton
Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video
Toyota Land Cruiser (crusier = křižník) data a video
Možná jste četli článek jak na Jižní spojce v Praze překonala odcizená Toyota Land Cruiser čtyři policejní zátarasy a nakonec jí dokázal zastavit až rybník. Přesto, že čin si zaslouží naše odsouzení na druhou stranu potvrzuje mimořádné kvality tohoto vozidla v situacích nejtěžších, do kterých se může dostat i slušný řidič, který musí jezdit s vozidlem i mimo kvalitní vozovky. Pokud se chcete o vozidle dozvědět více přečtěte si základní technická data a podívejte se na video.
Toyota Land Cruiser základní data
- Toyota Land Cruiser orientační cena v základní výbavě: 1 000 000 Kč s DPH
- karoserie 3 a 5 dveřové kombi
- objem zavazadlového prostoru 381 litrů
- počet sedadel 5
- řadový vznětový čtyřválec
- kombinovaná spotřeba: 8,1 l/100km
- zdvihový objem 2982
- zrychlení z 0 na 100km/h 11,4 s
- maximální rychlost 175 km/h
- maximální výkon motoru 140 kW
- celková hmotnost vozidla 2600 kg
- délka 4315 mm
- šířka 1885 mm
- brodivost 700 mm
- úhel stoupání 42°
- počet airbagů 7
- automobil může být vybaven automatickým otevíráním garážových vrat - Homelink
Toyota Land Cruiser video vozidla při průjezdu pouští, kamenitým i blátivým terénem
Date: 13.07.2011 - 12:30Editace: 27.7.2020 - 09:31
Počet článků v kategorii: 351
Url:renault-clio-ii-vymena-zarovky-h1-a-parkovaci-zarovky-20200202-1830