Škoda Octavia
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Škoda 110L - detailní video vozidla
Škoda 100 a Škoda 110 jsou velmi podobné. Hlavní rozdíl je v objemu válců. Automobily se vyráběly v AZNP v letech 1969 až 1977. Předchůdcem byla Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB. Počet vyrobených kusů 1 079 708.
- Motor spotřeba 8,5 l/100 km
- Motor i hnaná náprava byly vzadu.
- Motory měly objem 998 a 1 107 cm3.
- Motor byl zážehový s rozvodem OHV čtyřválec.
- Výkony motorů 32 až 46 kW.
- Karoserie měla 4 dveře.
- Kufr byl umístěn vpředu.
Technické údaje
- Délka 4 155 mm
- Šířka 1 620 mm
- Výška 1 380 mm
- Rozvor 2 400 mm
- Pohotovostní hmotnost 820 kg

Volkswagen Golf Variant cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4534
- Šířka, mm 1781
- Výška, mm 1504
- Rozvor, mm 2578
- Průměr otáčení, m cca. 10,9
- Objem palivové nádrže, l cca. 55
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/golfvariant.pdf
Volkswagen Golf Variant - recense - video
Common rail princip vstřikování význam
Silná vysokotláká čerpadla (čerpadlo) tlačí palivo do vnitřnímu tlaku odolné nádržky (trubky - rail), odtud pak je palivo společně (common) rozváděno k jednotlivým vstřikovacím jednotkám - injektorům, které jsou řízeny počítačem (ECU jednotka) a vstřikují palivo do válců motoru v přesných dávkách a v předepsaný čas (předstih).
Pokud je tlak vyšší, než přípustná mez, tak je palivo přepouštěno přes ventil zpět do nádrže vozu.
Výhody common rail:
- stálý a vysoký tlak i při vysokých otáčkách motoru
- palivo se lépe rozptýlí pod vysokým tlakem - rozstříkne do válce
- palivo dokonaleji shoří, protože směs je více homogenní - stejnorodá, nevytvářejí se shluky kapiček
- motory jsou úspornější proti klasickým, kde bylo třeba na každý válec jedno čerpadlo
- motory jsou spolehlivější, méně vibrují, mají klidnější chod
- spalování je ekologičtější
- systém lze využít i u zážehových motorů
Nevýhody common rail:
- vysoká cena jednotlivých komponent

Date: 22.07.2020 - 11:46
Nevýhody tlačítka STOP START motoru automobilu
- snižuje životnost baterie, při častém vypínání motoru a startech (v kolonách a pod.) se baterie stále vybíjí
- někdy vypiná, i když motor ještě není zahřátý - zvýšené emise - neekologický provoz
- nedostatečné mazání motoru a jeho rychlé opotřebení při jeho neustálém vypínání a startování
- motory, které pracovaly na vysoký výkon, potřebují nechat chvíli pomaleji chladit během na volnoběh a ne náhle vypnout ( není dobré sjet z dálnice a hned vypnout motor - naftový motor je ještě choulostivější)
Deaktivace tlačítka STOP START motoru automobilu
Deaktivaci tlačítka lze u řady vozidel nastavit manuálně,
ale je to nutno provádět po každém startu vozidla, buď tlačítkem, nebo
na dotykovém displeji.
Neodborné zásahy do elektrických obvodů, jako je odpojení konektoru kontroly napětí baterie,
automobilky zakazují, nebo rázně upozorňují, že tím dojde k vypnutí, mnohdy velmi důležitých, funkcí vozidla.
drnčivý zvuk. Zdálo se že to může být i něco špatně
uložené v kufru, ale při zatlačení na konec trubky
výfuku tento zvuk zmizel.
Po prohlídce spodní části automobilu, byla nalezena
příčina drnčení a to zničený silemblok háku tlumiče.

Nouzová oprava - řidič omotal kulatinu držáku izolačkou
a přidrátoval k objímce silenbloku.
Editace: 28.7.2011 - 19:51
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-octavia