Iridium zapalovací svíčky jsou nejlepší
AD MOB
Iridium zapalovací svíčky
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
348LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Ford Capri
Technická data:
Ford Capri - video
**
Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola
V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.
Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.
Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?
Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

Chladící kapalina
Dřívější motory: 80 až 95°C teploty chladicí kapalinySoučasné motory: až 110°C (olej 125°C)
Teplota mazacího oleje
Dřívější motory: 90 až 115°C teploty mazacího olejeSoučasné motory: až 125°C

Druhy chlazení
Vzduchem:Náporové - za jízdy vozidla - např. historické dvoutaktní motocykly JAWA
Nucené - ventilátorem stále řemenem, nebo s elektromotorkem, který spíná přibližně při 92 +- 2 °C a vypíná při 87 +- 2 °C
Kapalinou:
Termostat pro zkrácený oběh chladicí kapaliny otevírá při teplotě 85 až 89 °C
Samočinné – termosifonové.
S nuceným oběhem chladicí kapaliny.
Kombinované:
Vzduchem, olejem a kapalinou.
Date: 09.08.2020 - 08:04
SPD: Speed in kMH or MPH (rychlost v km, nebo mílích za hodinu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
TMR:Timer (stopwatch) 0.0 to 999.59 hours (stopky v tomto případě do 1000 hodin)
RAT: Rate (Total Riding Time since last complete reset) (celkový čas jízdy od posledního úplného vynulování)
AVS: Average Speed (také AVG - průměrná rychlost)
MXS: Maximum Speed (maximální rychlost)
DIS: Single riding distance ( ujetá vzdálenost aktuální jízdy - při jejím vynulování by měl počet km na ODO zůstat nezměněný)
CAL: Calories Burned (spálené kalorie cyklistou za dobu jízdy)
ODO: Odometer total trip distance (počítadlo ujetých kilometrů celkem za celou dobu - jako u tachometru automobilu v spodní části, kde naskakují číslice s počtem najetých kilometrů)
RPM: ( počet otáček za minutu - může se jednat o kolo, ale i o pedály - záleží kde je umístěno čidlo. Pomáhá cyklistovy udržovat pravidelné tempo šlapání po celou dobu jízdy - zátěž snižuje - zvyšuje cyklista volbou převodu)
Za snížené viditelnosti se stane přibližně 4x více tragických nehod než za denního světla,
proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.

proto je nutné správné seřízení světel odborníkem.
Úhel sklonu horního okraje paprsku potkávacího - tlumeného světla je zhruba 1°.
Proč zhruba?
Protože záleží na výšce světlometu od vozovky.
Sportovní vozy mají světlomety obecně níže a proto sklon paprsku musí být menší.
Jak si vytvořit kontrolní body a vypočítat sklon paprsku je na odkaze níže:
http://fyzika.okhelp.cz/vypocty/tlumena-svetla-nastaveni-vypocet.php
Nejlépe je, po seřízení světlometů v odborné dílně, si vytvořit kontrolní stěnu-body např.
v garáži a můžeme kontrolovat, jestli nedošlo ke změně nastavení světlometů.
Důležité je aby vůz při kontrole stál vždy přesně v tom místě, jako tomu bylo
při vyznačení bodů.
Dále musí být zátěž vozidla stejná a je třeba hydrokorektor sklonu světlometů nastavit před seřízováním na 0.
Nejlepší značky auto-žárovek a výbojek
- Philips
- Osram
- Dela
- Tungsram
Kontrolní stěna, která slouží k přibližné kontrole tlumených světlometů
Přesné seřízení provádí odborná dílna.

Editace: 1409043040
Počet článků v kategorii: 348
Url:iridium-zapalovaci-svicky-jsou-nejlepsi-id-738
AD