Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Aby se na lopatu nelepil sníh

Aby se na lopatu nelepil sníh při odhazování,
zkuste ji postříkat silikonovým přípravkem,
proti přimrzání těsnění dveří například u automobilu.

Silikonový sprej | Den Braven

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


10

Aditiva do paliv | aditiva-do-paliv


Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek za účelem zlepšení vlastností nově vzniklé směsi.

Aditiva se přidávají, jak do benzínu, tak i do nafty popřípadě do oleje.
Co by měla dobrá aditiva zlepšit?
  • zlepšit startování i za silných mrazů
  • snížit tvorbu usazenin
  • snížit opotřebení sedel ventilů
  • snížit korozivění válce, pístních kroužků, sedel ventilů
  • chránit horní oblasti válců, zejména při vysokém zatížení
  • snížit tření v pracovním prostoru válce
  • eliminovat vzájemné tření kovových dílů motorů
  • snížit kouřivost motoru
  • snížit spotřebu (asi do 7%)
  • zlepšit stav elektrod zapalovacích svíček
  • čistotu vstřikovacích trysek
  • snížit opotřebení a poškození součásti
  • zvýšit životnost motoru

V dnešní době by již měly značkové benzínky prodávat paliva s přísadou aditiv (mělo by být i označeno na stojanu), takže tam odpadá potřeba přidávat aditivum do paliva.
Problém je u malých společností, kde je lépe pro jistotu raději aditivum do paliva přidat.

Některé názvy kvalitních aditiv do paliva:

  • Castrol TDA do nafty
  • Castrol TBE do benzínu
  • VIF Super Diesel Aditiv zimní do nafty
  • VIF Super Diesel Aditiv letní do nafty
  • BENADIT FORTE přísada do benzínu nahrazující olovo

269

Ford Galaxy | ford-galaxy



Ford Galaxy cena ceny ceník

//www.ford.cz/Cars/New-Galaxy/Pricelistsandfinance

Technická data:

  • Celková délka včetně/bez tažného zařízení (mm)
  • 4920/4819
  • Celková šířka včetně/bez zrcátek (mm)
  • 2154/1884
  • Celková výška (nenaloženo) (mm) 1709-1811
  • Vnější obrysový průměr otáčení (m) 11,9
  • Zavazadlový prostor (v litrech)‡
  • 7sedadlové uspořádání (naloženo po kryt zavazadlového prostoru) (min./max.) 308/435
  • 5sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) (běžný/největší) 1130/1260
  • 2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 2325
  • Objem palivové nádrže (v litrech) 70
  • Zdroj:
  • //www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia/cze_en/00f/yyf/cze_en00fyyfdimspc.htm

Ford Galaxy - recense - video

**

112

Teplý benzínový motor špatně startuje - řešení | teply-benzinovy-motor-spatne-startuje-reseni-id-2332


Zahřátý benzínový motor v létě, za teploty nad +20°C špatně startuje.
Doba do dalšího startu asi 15 minut.
294

Fiat Bravo | fiat-bravo



Fiat Bravo

Akční ceny ceník automobilů značky Fiat

//www.fiat.cz/akcni-nabidka/

Technická data:

  • Roky produkce 1995-2001
  • Předchůdce Fiat Tipo
  • Nástupce Fiat Stilo
  • Třída střední vůz
  • Karoserie 3-door hatchback
  • Koncepce FF
  • Platforma Fiat Type Two
  • Rozvor 2,540 mm
  • Délka 4,020 mm
  • Šířka 1,750 mm
  • Výška 1,420 mm

Fiat Bravo - recenze - video

**


Oficiální stránky: www.fiat.cz
62

Schéma zapalování automobilu motorky | schema-zapalovani-automobilu-motorky-id-739


Po vložení klíče a sepnutí spínače zapalování SP protéká primárním vynutím n1 proud.
Vačka napojená na otáčení klikového hřídele motoru (rozdělovač) nadzvedne raménko přerušovače (kladívko)
v době kdy se píst nachází mírně před horní úvratí (předstih) a rozpojí elektrický obvod primárního okruhu cívky.
Zánikem elektromagnetického pole se indukuje v sekundárním vynutí n2
velmi vysoké napětí (čím více závitu v poměru k primárnímu vynutí, tím
větší napětí bude měřitelné na sekundárním vynutí
).
Mezi elektrodami svíčky pak toto velmi vysoké napětí způsobí přeskočení jiskry
a zapálení směsi.
Mezi elektrodami svíčky má být mezera 0,6 mm a odtrh kladívka přerušovače má být 0,4 mm.



Kondenzátorové zhášení jisker při spínání indukčních zátěží
Kondenzátor v zapalování slouží k zamezení výraznějšího opalování kontaktů přerušovače
při opětovném spojování kontaktů. Tehdy by bez kondenzátoru byly kontakty přerušovače
po několika minutách natolik opáleny, že by nebylo možno pokračovat v jízdě.
Pokud jsou kontakty spojeny, kondenzátor je prázdný, jakmile se kontakty rozpojí,
kondenzátor se začne nabíjet a pohltí energii, která by jinak způsobila elektrický oblouk na kontaktech.
V primární cívce se po rozpojení kontaktů indukuje velký proud a malé napětí což způsobí el. oblouk na kontaktech
pokud není použit kondenzátor.

Žel toto opatření nabíjení kondenzátoru spotřebovává energii (až 40%), která nemá jiného využití.
I přestože v obvodu je paralelně připojen kondenzátor, přesto občas jiskřička mezi kontakty přeskočí,
je však mnohem menší, než kdyby tam kondenzátor nebyl.

Shrnutí: Bez kondenzátoru bude mezi kontakty vznikat mohutná jiskra - elektrický oblouk ale na svíčce minimální jiskra.
Proražený kondenzátor - nedochází k žádnému jiskření mezi kontakty, protože kondenzátor se stal vodičem a prochází proud přes něj.
Pokud při zapnutém spínači zapalování nadzvednete kladívko, měla by přeskočit jiskra na svíčce.
Pokud nepřeskočí, tak je vadná svíčka a pokud ne tak, většinou je to právě vadný kondenzátor.
Ti co měli Jawa 20 Pionýr , tak vědí své.


Sekundární cívka zvedá napětí z 12 V až na 30 kV, a dojde k přeskoku jiskry na svíčce.
Pokud by byl kondenzátor vadný , tak by nemělo být možné motor nastartovat a pokud ano,
jiskra bude nepravidelně zapalovat atd.
U cívky je to jednodušší, ta buď funguje, nebo je v ne. Jiná varianta není.


Editace: 1422178646
Počet článků v kategorii: 320
Url:aby-se-na-lopatu-nelepil-snih-id-815

AD
Share
Share
Tweet