Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

STK s kamerami

Technické kontroly STK budou pravděpodobně od roku 2014 probíhat pod kontrolou kamerového systému.
Důvodem je zlepšení kontroly skutečného stavu vozidla a tím i snížení dopravních nehod zaviněných špatným technickým stavem vozidla.
Kamerový systém však bude stát stanici výdaje navíc, které se patrně odrazí i v ceně technické kontroly.


Jak poznám, kdy mám jít na příští STK?
STK známka červená. Po obvodu jsou vyznačeny měsíce,
pod nimi pak roky příští STK. Střed je vyplněn hologramem.
Perforovaný měsíc a rok (proděravělý) označují do kdy je STK platná.

Nenechávejte STK na poslední chvíli, protože za propadlou známku
můžete dostat pokutu.

//cs.wikipedia.org/wiki/Hologram

320LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


124

Přežijí naftové motory krizi s emisemi? | preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi


Nadlimitní hodnoty NOx (oxidy dusíku) zjištěné u naftových (diesel) motorů patrně přibrzdí používání těchto agregátů v osobních automobilech. Problém je především ve městech za nízkých teplot při jízdách na krátké vzdálenosti. Zahřátý motor se již chová jinak - ekologičtěji.
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.

Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
131

Pokuta za stažené okénko u automobilu | pokuta-za-stazene-okenko-u-automobilu


Pokud opustíte automobil a necháte stažené okénko i v horkém tropickém dni, hrozí Vám pokuta.
Proč?
Zákon o provozu na pozemních komunikacích § 26, odst. 2
a v něm se zhruba píše, že:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba.

Možná namítnete "a co vozidla bez střechy, nebo motocykly?"

Protistrana Vám asi odpoví, že u vozidla se střechou jednoduchým zavřením okének a uzamčením dveří, prakticky znemožníte nenásilný vstup do vozidla a musíte to použit.
20

Boční náraz | bocni-naraz


Boční náraz crash test, boční airbagy.

Většina řidičů žije v domnění, že boční náraz do vozidla není tak nebezpečný a při koupi vozidla na tuto skutečnost neberou dostatečný zřetel, ale mnoho nehod z těžkými následky se odehraje na křižovatkách a tam právě často dochází k bočnímu nárazu.

Vypouklá stěna dveří a sloupku působí jako mostní klenba

Skořápka vajíčka, nebo klenba mostu mají společné to, že snesou obrovskou zátěž na ně působící (ne zevnitř). Tuto vlastnost skořápky využívají i konstruktéři bezpečných vozidel. Při bočním nárazu mají klenuté sloupky i dveře daleko větší odpor proti proti tlaku, který na ně působí a tím lépe chrání posádku vozidla viz obrázek.

vyklenuti sloupku vozidla

Malé vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno automobilem, který do něj narazí z boku.

Nízká hmotnost vozidla může být i výhodou.

Vozidlo Smart je při bočním nárazu odtlačeno (díky nízké hmotnosti), aniž by došlo k výraznému průniku do vozidla a to řidiči může zachránit život. Navíc se aktivují boční airbagy, které zabrání nárazu řidiče do dveří a boční části automobilu viz video.

**


Karoserie masivních vozidel označovaných zkratkou SUV dokážou pohltit více kinetické energie při čelním i bočním nárazu

Při nákupu automobilu vyberte takové vozidlo, které maximálně ochrání při autonehodě Vás i Vaše blízké - tedy posádku.

Masivní vozidla jsou při čelním nárazu velmi bezpečná pro řidiče i posádku. Totéž platí i při bočním nárazu. Podívejme se na crash test vozidla BMW X1. Při koupi vozidla je třeba se rozhodovat právě na základě crash testů. Dobré výsledky v crash testech dávají velkou šanci posádce na přežití při autonehodách.

**


Vozidla SUV

Zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle v překladu sportovní užitkové vozidlo. Jedná se o velmi bezpečná vozidla při čelním i bočním nárazu. Tyto vozidla poznáme dle masivní, robustní konstrukce a na zadní části mají zpravidla označení 4x4 tedy náhon na všechny 4 kola. Mezi SUV vozidla patří již zmíněné BMW X1 jehož crash test jste mohli vidět na předchozím videu, nebo velmi oblíbený SsangYong Korando, či Suzuki Grand Vitara SUV.

144

Peugeot 104 | peugeot-104



Peugeot 104 cena akční ceny ceník

//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/

Technická data:

  • Roky výroby 1972-1988
  • Nástupce Peugeot 205
  • Třída malý vůz
  • Karoserie 4-dveřový sedan 3-dveřový hatchback 5-dveřový hatchback
  • Koncepce FF
  • Motor 1,0 l
  • Délka 3600 mm
  • Šířka 1520 mm
  • Výška 1391 mm
  • Podobné Citroën LN
  • Designer Paolo Martin

Peugeot 104 - video

**

178

Renault 14 | renault-14



Renault 14

Roky produkce 1976 – 1979.

  • Technická data:

  • Předchůdce: Renault 8
  • Následovník: Renault 11
  • Třída: Small family car
  • Karoserie: 4-door hatchback
  • Provedení: FF
  • Motory: 1.2 L 43 kW až 1.4 L 51 kW
  • Rozvor: 2,530 mm
  • Délka: 4,025 mm
  • Šířka: 1,624 mm
  • Výška: 1,405 mm
  • Hmotnost pohotovostní: 855 kg

Renault 14 - video

**



Editace: 1361387905
Počet článků v kategorii: 320
Url:stk-s-kamerami-id-519

AD
Share
Share
Tweet