Přežijí naftové motory krizi s emisemi?
AD MOB
Přestože naftové motory prošly doslova revolucí, revolucí prošly i emisní limity.
I když je rozdíl jet v koloně za Praga V3S a osobním automobilem s moderním dieselovým motorem, přesto emisní normy, v některých státech, jsou tak přísné, že ani motory moderní koncepce nemají šanci je splnit.
Znamená to, že dieselovým motorům hrozí zánik?
Rozhodně NE!
Vždyť právě tyto motory pomohly vyhrát druhou světovou válku (byly montovány do legendárních tanků T-34).
Dieselové motory pracují nejlépe (nejekologičtěji) tam, kde pracují téměř nepřetržitě. To jsou především lodě, lokomotivy, těžké stavební stroje, traktory, kombajny a podobně.
Dieselové motory jsou navíc úspornější, než benzínové.
Dieselové motory jsou oblíbené u motoristů pro svůj ekonomický provoz.
Hlavní problém montáže dieselů do osobních automobilů jsou tedy emise NOx. Tento problém zatím nemá jednoduché (levné) řešení.
348LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Škoda 1000 MB přestavěná na rally a ukázky z historie vozidla - video
Škoda 1000 MB byl vyráběný československou automobilkou AZNP v letech 1964-1969. Vůz měl, jako první sériově vyráběný automobil Škoda samonosnou karosérií. Motor i poháněná náprava byly uloženy v zadní části vozidla. Motory měly objem 988 cm3 a 1107 cm3. Bylo vyrobeno 419 540.
Rozhodnutí o umístění motoru vzadu a pohon zadní nápravy bylo již v té době krokem zpět, protože neumožňovalo vyrábět varianty pic-up a combi, ale v této koncepci bylo nutno pokračovat dalších 24 let (příkaz totalitního systému) až do spuštění výroby modelu Škoda Favorit.
**
povrch těsnění, kde přimrzá výrobkem Silikal 93l, který je na to určen.
Nouzové řešení proti přimrzání, které se ale může zažrat do barvy,
nebo se špatně odstraňuje:
- silikonový olej
- olej s glycerínem
- olej na smažení a fritování
- vosková tyčinka
- indulona
- krém na ruce s glycerínem

Ford S-MAX cena ceník
//www.ford.cz/Cars/New-S-MAX/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Šířka 1.884 mm
- Výška 1.655 mm
- Délka 4.770 mm
- Karoserie MPV
- Designér David Hilton
Ford S-MAX - recense od Perrys Motors video
**

Peugeot 306 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data: Výrobce Peugeot
- Roky výroby 1993-2002
- Předchůdce Peugeot 309
- Nástupce Peugeot 307
- Třída malý rodinný vůz
- Karoserie hatchback 3 až 5 dveří, 2-dveřový cabriolet
- Koncepce FF
- Převodovka 4-stupňová automatická, 5 až 6 stupňová manuální
- Podobné Citroën Xsara
Peugeot 306 - video
**
Proč ještě nejezdíme na vodík?
"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.
Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".
V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.
Editace: 2015-10-02 09:01:37
Počet článků v kategorii: 348
Url:preziji-naftove-motory-krizi-s-emisemi
AD