Jak dlouho vydrží spojka kolik kilometrů
100 000 km v městském provozu s častým rozjížděním zejména do kopce a až
300 000 km na dlouhých úsecích s minimálním rozjížděním automobilu a citlivým zacházením.
Jsou ale případy, kdy řidič/ka dokáží spojkovou lamelu zničit i za 10 000 km
a to většinou tím, že nechají nohu spočinout na spojkovém pedále, tím
nedojde k plnému sepnutí spojky a ta stále nepatrně prokluzuje a nadměrně se
opotřebovává.
Vadnou spojku poznáme podle toho, že automobil se do kopce již nerozjede i
když spojkový pedál jsme zcela uvolnili a motor běží, nebo
dokonce začne auto couvat, či vidíme že motor má obvyklé otáčky, ale vozidlo jede
pomaleji, jako obvykle.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Peugeot 309 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Výroba v letech 1985-1993
- Předchůdce Peugeot 305
- Nástupce Peugeot 306
- Třída střední rodinný vůz
- Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback
- Koncepce FF rozvržení
- Převodovka 4-5-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
- Rozvor 2469 mm
- Délka 4050 mm
- Šířka 1628 mm
- Výška 1380 mm
Peugeot 309 - video

Ford Orion
Technická data:
- Předchůdce Ford Escort(1968-80),Ford Cortina
- Nástupce Ford Escort Saloon (1993)
- Třída Small family car
- Karoserie 4-dveřová
- Engine 1,3 až 1,8 L
- Převodovka 4-5 rychlostí manualní, 3-rychlosti automatic
- Podobné Ford Escort, Ford Verona
Ford Orion - video

Jak na klepání ventilů, vůle ventilů, seřízení ventilů, benzínové motory
Jakou vůli má mít sací a výfukový ventil?
V nouzi:
sací 0,10 mm
výfukový 0,25 mm
Jinak se musíte řídit hodnotami zadanými výrobcem!
Je nutno vždy natočit píst seřizovaných ventilů do horní úvrati a ventily daného válce musí být zavřeny.
Motorem lze také otočit tak že:
- vyšroubujete svíčky z hlavy válců
- nadzvednete jedno hnané kolo
- zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň
- kolem otáčíte dokud se píst seřizovaného válce nedostane do horní úvrati a to v době zážehu (přeskočení jiskry na dané svíčce), aby ventily byly zavřené
- někdo použije špejli, na které si vyznačí rysky a pak vidí, kdy je píst nejvýše, tedy kdy vačka netlačí na žádné vahadlo seřizováného válce
Motor musí být vychladlý
Před samotným seřizováním musí být motor nejméně 3 hodiny v klidu, aby vychladl.
Jak poznám že ventily klepou?
- benzínový motor vydává zvuk jako motor naftový / dieselový
- při jízdě z kopce při zařazené rychlosti tzv. brzdění motorem se ozývá klepání
- střílení do výfuku (ventily netěsní, zřejmě jsou již poškozené dosedací plochy - neshořelá směs vybuchuje ve výfuku a zřejmě zničí i katalyzátor)
- klepání může způsobovat i nekvalitní benzín (zkuste benzín od Benziny, či dle zkušeností)
- teplý motor klepe na volnoběh (nechte nastartovaný motor, automobil zajistěte proti rozjetí, vystupte a poslouchejte)
- poproste odborníka ať motor poslechne
Proč musí mít ventily správnou vůli?
Ventily musí mít vůli aby nedošlo k jejich zničení, zničení hlavy válců, vahadel, zničení výfukového systému, katalyzátoru a dalším škodám.
Ventily se teplem roztahují, sací méně než výfukový kolem kterého odchází žhavý plyn a proto výfokový má většinou větší vůli mezi přítlačným mechanizmem.
Velká vůle ventilů a její následky
- klepání ventilů, jako šicí stroj či naftový motor
- mění se načasování - zkracuje se čas pro nasávání směsy i výfuk spalin
- rozklepávají se dotykové části vahadla a ventilu, protože náraz je prudší čím větší je mezera a mezera se rychleji zvětšuje
- směs předčasně vybuchuje, protože výfukový ventil neumožnil řádné vyprázdnění spalovací komory a žhavé splodiny uspíší výbuch ještě před přeskočením jiskry na svíčce
- motor ztrácí výkon, protože má kratší čas na nasátí směsy z důvodu že ventil není včas otevřený
Malá vůle ventilů a její následky
- nedovření ventilu a jeho zničení i poškození hlavy válce - sedla
- prostor válce netěsní v době expoloze, nebezpečí i vznícení celého motoru
- poškození výfukového potrubí a katalyzátoru
Oprava ventilů je většinou velmi nákladná záležitost proto seřízení provádějte včas.
Čím vyšší otáčky motoru, tím přesnější a častější seřízení je třeba provádět.
Musí se seřizovat všechny motory s ventily?
Seřizují se jen ventily u motorů, které nejsou vybaveny hydraulickou či jinou samoregulací,
ALE to vše máte uvedeno v manuálu k Vašemu vozidlu.
Pokud Vám klepou ventily u motoru, který je vybaven samostavy vůle, pak je třeba bezprostředně kontaktovat odborný servis,
kde Vám poradí, jak postupovat, aby nedošlo ještě k většímu poškození hlavy válců atd.
Kvalita oleje má vliv na hydraulické seřizování vůle ventilů
Olej motorový měňte včas v předepsaných intervalech, jinak hrozí znefunkčnění hydraulických samoštelů, automatickému nastavovaní vůle ventilů.
Date: 22.07.2020 - 11:46

Renault 10
Roky produkce 1965 - 1972.
Technická data:
- Předchůdce:
- Nástupce:
- Třída: střední
- Karoserie: 4 dveřová sedan
- Provedení:
- Motory: 1108cc
- Převodovka: 3 až 5 manual
- Rozvor: mm
- Délka: 4197 mm
- Šířka: 1526 mm
- Výška: 1410 mm
- Hmotnost pohotovostní: 775 kg
- Max.rychlost: 135 km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 10 - video
Editace: 1382604100
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-dlouho-vydrzi-spojka-kolik-kilometru-id-595