Jak dlouho vydrží spojka kolik kilometrů
100 000 km v městském provozu s častým rozjížděním zejména do kopce a až
300 000 km na dlouhých úsecích s minimálním rozjížděním automobilu a citlivým zacházením.
Jsou ale případy, kdy řidič/ka dokáží spojkovou lamelu zničit i za 10 000 km
a to většinou tím, že nechají nohu spočinout na spojkovém pedále, tím
nedojde k plnému sepnutí spojky a ta stále nepatrně prokluzuje a nadměrně se
opotřebovává.
Vadnou spojku poznáme podle toho, že automobil se do kopce již nerozjede i
když spojkový pedál jsme zcela uvolnili a motor běží, nebo
dokonce začne auto couvat, či vidíme že motor má obvyklé otáčky, ale vozidlo jede
pomaleji, jako obvykle.
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Proč ještě nejezdíme na vodík?
"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.
Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".
V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.
Jak zajistit závity proti povolení
Nejspolehlivějším způsobem je šroub s korunovou maticí a závlačkou, ale takový spoj nelze vždy použít, navíc spoj se může skládat jen ze šroubu zašroubovaného do díry se závitem.Tam kde dochází k častým vibracím dochází i k častějšímu uvolnění tohoto závitového spoje.
Na špatně přístupných místech je to pak velmi nepříjemné, když musíme rozebrat část zařízení, abychom se ke spoji dostali a šroub dotáhli.
Jak jedno z dobrých řešení se jeví použít u takových spojů zajišťovače závitů.
Jsou to přípravky, které se nanášejí na závit a po ztuhnutí vytvoří rozebiratelný spoj s pružnou výplní.
Podle druhu pojiva je odvislé, jak bude spoj odolný proti povolení.
Jedním z mnoha tmelů na zajištění závitů proti samovolnému povolení je Loctite od fy. Henkel, nebo SONLOK 3242 od Parson Adhesives vysoce odolný vůči vibracím, vodě, plynům, olejům.
Další možností je potřít závit fermeží lněnou, tento způsob s omotáním závitu konopím se využíval při spojování vodovodního potrubí. Nevýhodou je dlouhá doba zasychání fermeže.
U malých šroubků se používalo často zakapání hlavičky šroubku acetonovou barvou, která velmi rychle zaschla a bránila šroubku v povolení. Místo kam barvu chcete kápnout, musí být, ale odmaštěno, jinak se barva uloupne.
Rekuperace definice
Rekuperace je přeměna kinetické (pohybové), či potencionální (gravitační síly) energie na elektrickou energii.
Rekuperace se tedy nejvíce využívá při brzdění automobilu, nebo při jízdě z kopce.
Moderní automobily k rekuperaci využívají odpojitelný alternátor , který se zapíná speciální spojkou, jen v situacích vhodných pro výrobu energie jinak se zapíná jen při poklesu napětí na svorkách baterie. Tento systém šetří výrazně pohonné hmoty.
Dále se může využívat speciální předimenzovaný startér, jako je tomu u vozítka Smart, který funguje při brzdění, jako alternátor a navíc je vozidlo vybaveno systémem START/STOP, který při dobrzďování vozidla při příjezdu např. na křižovatku automaticky vypíná motor a po uvolnění brzdného pedálu automaticky hned motor nastartuje což má za výsledek také úsporu paliva především v městském provoze, kde často čekáte na křižovatkách řízených semafory.
Mezi vozidla, která již používají metodu rekuperace patří Škoda Fabia Greenline, která s vznětovým (disel, nafťák) motorem dokáže jezdit se spotřebou něco málo přes 3 litry nafty na 100 km a to dokazuje, že rekuperace je správný směr v úspoře paliva nejen u automobilů. Škoda jen, že se zatím nedaří využít obrovské množství tepla, které vzniká při spalování PHM na užitečnou energii.
Úspornou jízdou s Fabií Greenline se dá dosáhnout spotřeby 2,2 l / 100 km
Date: 13.07.2011 - 09:12Volkswagen Fox cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/fox.pdfTechnická data:
- Druh motoru 3-válcový benzinový
- Zdvihový objem, cm3 1198
- Max. výkon, kW (k) 40 (55)/ 4750 ot.min
- Max. točivý moment, Nm při 1/min 108/3000
- Emisní třída pro manuální převodovku EU 4
- Převodovka, v základní výbavě 5stup. manuální
- Pohotovostní hmotnost 978-1053 kg
Volkswagen Fox - recense en - video
Ford Fusion ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/Fusion/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Třída Mini SUV
- Rozvor 2490 mm
- Délka 4020 mm
- Šířka 1710 mm
- Výška 1500 mm
Ford Fusion evropská verze prohlídka vozu - video
Ford Fusion prodávaný v USA - silniční test - video
Editace: 1382604100
Počet článků v kategorii: 351
Url:jak-dlouho-vydrzi-spojka-kolik-kilometru-id-595