Kamera do auta parametry co by měla umět what3words a jiné zkratky
Kamery do auta
Jaké parametry by měla mít kvalitní kamera do auta?- rozměry by měly být co nejmenší, aby zabrala málo místa na čelním skle (pokud nechceme přímo sledovat na displeji, co se děje - v noci může kamera vidět lépe, než lidské oko)
- úhel záběru - např. bylo maximum 140° (vývoj jde, ale kupředu a pokud nedochází k přílišnému zkreslení/deformaci okrajů obrázku RYBÍ OKO, může být i větší)
- Karta SD - paměťová karta, velikost se udává v GB giga byte např. 128GB a slouží k záznamu videa a jeho pozdějšímu přehrávání. Čím větší kapacita, tím lépe.
- GPS - pro zdokumentování polohy dané situace - obrázku
- Wi-Fi - nejednou oceníte, když kamera bude bezdrátově spolupracovat s vašim mobilem a pod. pomocí https://cs.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
- 5G Wi-Fi - 5 určuje, jakou rychlostí můžete přenášet soubory z kamery do mobilu, nebo kolik zařízení může být najednou připojeno atd. Např. 2,4G je mnohem pomalejší a obslouží méně zařízení.
- Bluetooth - technologie pro bezdrátový přenos dat (podobná Wi-Fi) a komunikaci mezi blízkými (vzdálenost) zařízeními - kamerou a mobilem, PC, tabletem a pod. ( i více zařízení mezi sebou)
- duální kamera - přední i zadní kamera spolupracuje a můžete si přehrávat synchronizovaný (časově shodný) záznam události
- FPS (frame per second) - počet snímků za sekundu (sn./s) by měl být co nejvyšší pro maximální zpomalení situace při zjišťování podrobností po určitém incidentu (30 fps je opravdu minimum)
- 720p 1080p 1440p - číslo+p značí výšku obrázku/rozlišení v pixelech-bodech např. 1440p viz níže.
- 2K 1440p QHD (quad high definition), nebo WQHD (wide quad high definition) QHD (čtyřnásobně vysoké rozlišení) nebo WQHD (širokoúhlé vysoké rozlišení) a jedná se o rozlišení displeje - počet bodů, ze kterých jsou složeny jednotlivé snímky, které měří 2560 x 1440 pixelů. Toto rozlišení se také běžně označuje jako 2K.
- 4K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 4000 pixelů (bodů)
- 8K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 8000 pixelů (bodů) - čím větší rozlišení, tím více detailů se získá z obrázku při jeho zvětšení
- Emergency SOS většinou placená služba v cizině - upozorní pohotovostní služby na vaši polohu a další podrobnosti, pokud po nehodě nereagujete a nevypnete toto volání o pomoc.
- What3words je jednoduchý vyhledávač polohy (povrch Země je rozdělen na čtverce 3x3m a každý z nich má jedinečné označení složené ze tří slov a toto označení se používá místo souřadnic s mnoha desetinnými místy - tři slova si snáze zapamatujeme).
Můžete vyzkoušet odkaz níže na čtvereček nacházející se v Praze na Václavském náměstí (socha Svatého Václava liver.jaunts.infinite).
https://what3words.com/liver.jaunts.infinite - Kapacitátor (kondenzátor) místo Li-ion baterie - kamera za sklem je na slunci vystavena vysokým teplotám, či nízkým v zimním období - také časté cykly dobíjení/vybíjení, mohou vést k předčasnému zničení baterie. Řešení může být kamera s kapacitátorem místo baterie.
- Kapacitátor (kondenzátor) - má jednu nevýhodu, že přece jen nemá takovou výdrž na jedno dobití, jako Li-ion baterie, ale vývoj jde kupředu, takže důležité jsou údaje výrobce.
Date: 02.01.2021 - 12:13
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Peugeot 205 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Roky výroby 1983-1998
- Vyrobeno 5,3 milionu kusů
- Předchůdce Peugeot 104
- Nástupce Peugeot 206
- Třída malý osobní automobil
- Karoserie 3-dveřový hatchback, 5-dveřový hatchback, 2-dveřový cabriolet
- Koncepce FF nebo 4x4 čtyř u T16
- Motor 1 a 1,9 L
Peugeot 205 vs. Peugeot 207 - porovnání vozů - video
Bicykl výměna brzdných špalků brzdy typu V TEKTRO
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Několik nápadů a návrhů jak si usnadnit výměnu
brzdných bloků na jízdním kole.
1.) Nejprve - pokud jsme používali regulační šroub na
vymezení vzdálenosti špalků během jejich opotřebovávání,
tak tento šroub zašroubujeme zpět. Budeme muset nejdříve
povolit zajišťovací matici - takový ten větší kroužek na tom
šroubu, jinak se nám nepodaří šroub zašroubovat.
Pokud regulujete vzdálenost špalků od ráfku jen tímto šroubem
během jejich opotřebovávání, budete mít jejich výměnu
mnohem snadnější.
2.) Pokud není nutné, NEPOVOLUJTE lanko na čelisti brzdy.
Je z hliníku a pravděpodobně závit zůstane na šroubu, nebo
jej již znovu nedotáhnete - strhnete.
Oprava je sice snadná novým delším šroubem zajištěným na
konci maticí, ale proč si přidávat práci navíc!
Špalky jdou vyndat i bez povolení lanka.
3.) Pokud špalky, po vyšroubování jejich matic, nelze vytáhnout
a nechcete vyndávat přední kolo, zkuste ještě nejdříve vyndat
zahnutou trubičku - koncovku lanka ve vodítku čelisti - žlutá šipka
a to tak, že čelisti jednou rukou, nebo svěrkou sevřeme k sobě
NE POMOCÍ PÁČKY BRZDY! - a pak se pokusíme zahnutou trubičku
vysunout z držáku. To nám umožní páky brzd zcela vyklopit a
pak již bloky snadno vyndáme.
Audi TT
Akční ceny ceník automobilů značky Audi
//www.audi.cz/
Roky produkce 1998-2006
Technická data:
- Třída luxusní masivní sportovní vůz
- Rozvor 2,468 mm
- Délka 4,178 mm
- Šířka 1,842 mm
- Výška 1,352 mm
- Hmotnost pohotovostní až 1 490 kg
- Objem zavazadlového prostoru 290 l
Audi TT - video
Oficiální stránky: www.audi.cz
Iridium zapalovací svíčky
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Na měděné elektrody klasické svíčky jsou připájeny kontakty z iridia, protože iridium patří mezi velmi drahé materiály
je třeba použít na kontakty jen nejnutnější možné množství.
Iridium je tvrdší než platina tím dochází k jeho pomalejšímu opotřebovávání.
Ve většině případů mají iridium svíčky asi o 25 procent delší životnost než srovnatelné svíčky s platinovými kontakty.
Vzhledem k tomu že iridium je velmi drahé, výrobci zmenšili průměr střední elektrody z iridia zhruba na 0,4 mm.
Kromě úspory nákladů na výrobu, bylo dosaženo i větší spalovací účinnosti.
Stále více automobilek instaluje iridium svíčky, nebo iridium - platinové zapalovací svíčky do zapalovacího systému motoru.
Pozor:
Pokud manuál k Vašemu vozu požaduje používat iridium svíčky, nezaměňujte je za platinové zapalovací svíčky,
nebo dokonce za klasické zapalovací svíčky s měděnými kontakty!
Nebudou mít tak vynikající výkon, jako iridium zapalovací svíčky a mohou způsobit i zbytečné problémy.
Interval výměny rozvodů automobilu
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.
Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.
Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.
Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.
Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.
V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.
Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.
Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
Interval výměny rozvodů automobilu je předepsaný výrobcem a
našel jsem je v manuálu k vozidlu.
Řídí se buď dobou, nebo počtem najetých kilometrů.
V mém případě byla doba intervalu výměny stanovena na 6 let.
Počet kilometrů najetých do nutnosti výměny rozvodů byl 120 000 km.
Nemění se jen rozvodový řemen, ale i napínací kladky, vodní
pumpa, chladící kapalina.
Na zakoupení sady je třeba znát podrobnosti k vozidlu - stačilo
je vyčíst z malého technického průkazu a prodejna mi sadu
objednala.
Opravu musí dělat osoba (servis), který tomu rozumí - je na to specializovaný.
V mém případě byl řemen rozvodu i po 6 letech v dobrém stavu.
Ale napínací kladka již byla poškozená a kolem vodní pumpy prolínala
chladící kapalina.
Výměnu rozvodu je třeba dělat v předepsaném termínu. V případě
úbytku chladící kapaliny přes pumpu , nebo pokud rozvody vydávají zvuky,
které signalizují jejich poškození (napínacích kladek, pumpy) , je třeba neprodleně provést
výměnu rozvodů.
Jaká je cena rozvodů - rozvodové sady automobilu
Rozvodová sada se skládá většinou z rozvodového řemene, vodní pumpy, různých
těsnění a soustavy napínacích kladek (kladka minimálně jedna - dle druhu vozidla).
Proto je třeba kupovat sadu u autorizovaného prodejce - nejlépe dát vozidlo do
servisu, kde vše zařídí.
Sada rozvodů stoji 2 500 CZK a více.
Pokud narazím na levnější sadu, kterou neprodává autorizovaný prodejce,
všiml jsem si, že tam chybělo 7 dílů, které obsahovala sad dražší. Například těsnění,
zajišťovací a spojovací díly, dokonce i napínací kladka, takže ve výsledku tato
levnější sada obsahovala jen 3 díly, které byly ve výsledku dražší, než díly v
kompletní sadě.
Editace: 5.1.2021 - 23:37
Počet článků v kategorii: 351
Url:kamera-do-auta-parametry-co-by-mela-umet-rady-napady