Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kamera do auta parametry co by měla umět what3words a jiné zkratky


AD MOB

Kamery do auta

Jaké parametry by měla mít kvalitní kamera do auta?
  • rozměry by měly být co nejmenší, aby zabrala málo místa na čelním skle (pokud nechceme přímo sledovat na displeji, co se děje - v noci může kamera vidět lépe, než lidské oko)
  • úhel záběru - např. bylo maximum 140° (vývoj jde, ale kupředu a pokud nedochází k přílišnému zkreslení/deformaci okrajů obrázku RYBÍ OKO, může být i větší)
  • Karta SD - paměťová karta, velikost se udává v GB giga byte např. 128GB a slouží k záznamu videa a jeho pozdějšímu přehrávání. Čím větší kapacita, tím lépe.
  • GPS - pro zdokumentování polohy dané situace - obrázku
  • Wi-Fi - nejednou oceníte, když kamera bude bezdrátově spolupracovat s vašim mobilem a pod. pomocí https://cs.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
  • 5G Wi-Fi - 5 určuje, jakou rychlostí můžete přenášet soubory z kamery do mobilu, nebo kolik zařízení může být najednou připojeno atd. Např. 2,4G je mnohem pomalejší a obslouží méně zařízení.
  • Bluetooth - technologie pro bezdrátový přenos dat (podobná Wi-Fi) a komunikaci mezi blízkými (vzdálenost) zařízeními - kamerou a mobilem, PC, tabletem a pod. ( i více zařízení mezi sebou)
  • duální kamera - přední i zadní kamera spolupracuje a můžete si přehrávat synchronizovaný (časově shodný) záznam události
  • FPS (frame per second) - počet snímků za sekundu (sn./s) by měl být co nejvyšší pro maximální zpomalení situace při zjišťování podrobností po určitém incidentu (30 fps je opravdu minimum)
  • 720p 1080p 1440p - číslo+p značí výšku obrázku/rozlišení v pixelech-bodech např. 1440p viz níže.
  • 2K 1440p QHD (quad high definition), nebo WQHD (wide quad high definition) QHD (čtyřnásobně vysoké rozlišení) nebo WQHD (širokoúhlé vysoké rozlišení) a jedná se o rozlišení displeje - počet bodů, ze kterých jsou složeny jednotlivé snímky, které měří 2560 x 1440 pixelů. Toto rozlišení se také běžně označuje jako 2K.
  • 4K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 4000 pixelů (bodů)
  • 8K rozlišení - šířka obrázku je přibližně 8000 pixelů (bodů) - čím větší rozlišení, tím více detailů se získá z obrázku při jeho zvětšení
  • Emergency SOS většinou placená služba v cizině - upozorní pohotovostní služby na vaši polohu a další podrobnosti, pokud po nehodě nereagujete a nevypnete toto volání o pomoc.
  • What3words je jednoduchý vyhledávač polohy (povrch Země je rozdělen na čtverce 3x3m a každý z nich má jedinečné označení složené ze tří slov a toto označení se používá místo souřadnic s mnoha desetinnými místy - tři slova si snáze zapamatujeme).
    Můžete vyzkoušet odkaz níže na čtvereček nacházející se v Praze na Václavském náměstí (socha Svatého Václava liver.jaunts.infinite).
    https://what3words.com/liver.jaunts.infinite
  • Kapacitátor (kondenzátor) místo Li-ion baterie - kamera za sklem je na slunci vystavena vysokým teplotám, či nízkým v zimním období - také časté cykly dobíjení/vybíjení, mohou vést k předčasnému zničení baterie. Řešení může být kamera s kapacitátorem místo baterie.
  • Kapacitátor (kondenzátor) - má jednu nevýhodu, že přece jen nemá takovou výdrž na jedno dobití, jako Li-ion baterie, ale vývoj jde kupředu, takže důležité jsou údaje výrobce.

kamera-do-auta-recenze-review.jpg


Date: 02.01.2021 - 12:13

349LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


333

Parkování podélné obrázkový tutoriál | parkovani-podelne-tutorial-navod


Vhodné je vše si nacvičit na místě, kde nebudete překážet a budete mít klid. Nejlépe se domluvit s nějakou autoškolou. Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa. Ideální by bylo mít kameru umístěnou na čele řidiče a výjezd z parkovacího místa si natočit a pak v klidu si prohlédnout, jak vidíte auto před sebou, co vidíte ve zpětných zrcátkách, kdy a jakým směrem otáčíte volant. Při zajetí zpět na toto místo použít obrácený postup vyjíždění z parkovacího místa.

Také můžete vyzkoušet parkovací trenažér - zmenšené velikosti, ale princip zůstává stejný, jako v reálu.

1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování

Jakmile řidič začne hledat místo pro parkování, musí o tom uvědomit ostatní řidiče zapnutím příslušného blinkru. Prostor pro parkování nechť je delší minimálně o 1,5 metru než délka vozu, který chce na tomto místě parkovat. Když najde řidič vhodný prostor, zastaví u vozidla stojícího ZA tímto prostorem tak, že zpětná zrcátka budou v jedné přímce a mezera mezi boky vozidel bude 60 až 90 cm.

parkovani-podelne-tutorial-1-vyber-mista-zastaveni-vedle-vozidla-zrcatka-na-zrcatka.png

2. Couvání tak aby kolo zadní nápravy bylo před koncem zadku sousedního vozidla

Řidič parkujícího vozidla začne couvat rovně zpět tak dlouho, až v zadních bočních dveřích (okénku) uvidí konec - zadní okraj - sousedního vozidla. Protože zadní kola jsou většinou hned za zadními dveřmi, někdy částečně pod nimi, měla by být v tomto okamžiku zadní náprava těsně před koncem sousedního vozidla. Například: Pokud máte zadní nápravu přesně pod opěradly zad zadních sedadel, zadní okraj sousedního vozu bude v jedné přímce s těmito opěradly. To je důležité pro následné zatáčení do parkovacího místa. Kdyby bylo zadní kolo ještě příliš daleko od hranice zadku sousedního vozidla, mohlo by dojít, při zatáčení na parkovací místo, k najetí do zadku sousedního vozidla. Čím je však mezera mezi vozidly větší, tím dříve může parkující vozidlo zabočit, chce to však tréning. Pozici zadní nápravy vůči sousednímu vozidlu je třeba správně určit a vše nacvičit na klidném místě, nejlépe na cvičišti autoškoly.

parkovani-podelne-tutorial-2-couvani-na-uroven-zadku-sousedniho-vozidla.png

3. Zastavit a plné rejdy vpravo

Jakmile parkující auto dosáhne zadní nápravou úrovně konce sousedního vozidla, zastaví a řidič natočí kola zcela vpravo, viz obrázek, a pak znovu začne couvat.

parkovani-podelne-tutorial-3-plne-natoceni-kol-vpravo.png

4. Couvat na úhel 30°, nebo na pravý roh zadního vozidla

Vozidlo, které chce zaparkovat, začne couvat. Pokud za parkovacím místem stojí další vozidlo, řidič couvá tak dlouho, až je levá strana vozidla natočena na pravý přední roh vozidla za parkovacím místem, NEBO až vozidlo svou podélnou osou (bokem) svírá s obrubníkem (okrajem parkovacího místa) úhel 30°.

parkovani-podelne-tutorial-4-couvani-na-uhel-45-na-pravy-roh-zadniho-vozidla.png

5. Plné levé rejdy a zacouvání do parkovacího místa

Řidič parkujícího vozidla může ještě couvnout s ROVNÝMI koly tak daleko, aby při pohledu nad pravým zpětným zrcátkem viděl přesně levý zadní roh vozidla před sebou. NEBO aby zadní pravé kolo(misto, kde se kolo dotýká vozovky) bylo zhruba 130-100 cm od obrubníku (okraje parkovacího místa - dle délky parkovaného vozidla). Pokud má parkující vozidlo dlouhý čumák - přední část - je lépe couvnout tak, že nad pravým zpětným zrcátkem (osa řidič, pravé zrcátko ) směřuje na levý okraj poznávací značky - SPZ vozidla před ním. Jakmile parkující vozidlo dosáhne této pozice řidič zastaví a dá plné levé rejdy - vytočí přední kola maximálně vlevo.

parkovani-podelne-tutorial-5-maximalni-leve-rejdy.png

6. Plné levé rejdy a couvání k vozidlu ZA parkovacím místem.

Řidič parkujícího vozidla couvá s plnými levým rejdy k přední části vozidla stojícího za ním. Musí velmi opatrně, jen přes spojku, bez plynu (na rovině). Pokud vozidlo nemá parkovací senzory, je třeba buď požádat spolujezdce, nebo jinak zjistit, kolik si řidič může ještě dovolit couvnout. Řidič také hlídá v pravém zpětném zrcátku obrubník parkovacího prostoru.

parkovani-podelne-tutorial-6-nacouvani-k-zadnimu-vozidlu.png

7. Vystředění vozidla na parkovacím místě

Řidič parkujícího vozidla srovná rejdy, nebo zatočí mírně vpravo a popojede vpřed na střed parkovacího místa, aby řidič za ním mohl vyjet a řidič před ním mohl couvnout před výjezdem z parkovacího místa.

8. Závěrem

Zkušení řidiči s vozidly, které již mají vyzkoušené, nacouvávají levým bokem svého vozidla pod úhlem 30° tak, že přímka protažené po levé straně vozidla míří na střed délky parkovacího místa. V určité vzdálenosti zadního pravého kola od obrubníku (60-90cm) dají plný levý rejd, nacouvají těsně k vozidlu, které stojí za nimi a dorovnají popojetím vpřed k obrubníku.


Date: 22.07.2020 - 11:46
340

Hučení z motoru vadné poškozené ložisko náboje kola jak poznat | huceni-z-motoru-vadne-lozisko-naboje-kola-jak-poznat


Jak poznat určit vadné ložisko v náboji kola

V kabině vozidla se nejdříve jen občas ozvalo jemné drnčení a to v zatáčce vlevo.
Hučení se ozývalo čím dál častěji.
Hukot nastával při rychlosti 40km/h a vyšší.
V pravotočivé zatáčce hukot ustal.

Po zvednutí auta na zvedáku a ručním otáčením kol, nebylo možno zjistit, které ložisko je poškozeno.
Byl nastartován motor, zařazena nejvyšší rychlost a kola roztočena na vysoké otáčky, jako by se jelo rychlostí 80km/h.
Pak byl vypnut motor, vyřazena rychlost.
Při těchto otáčkách kol, již bylo hučení pravého kola - jeho ložiska - velmi dobře slyšitelné a závada správně určena.

Proč se se ložisko v pravém kole daleko dříve poškodí, než ložisko v kole levém?

Povrch vozovky je většinou do oblouku, aby dešťová voda mohla rychleji odtékat z vozovky a nehrozilo nebezpečí aquaplaningu - ztráta kontaktu pneu z vozovkou na vrstvě vody.
Tedy ložisko v pravém kole je daleko více namáháno, než ložisko v náboji kola levého.
Také na pravé straně vozovky (na jejím okraji) se více práší a to vše má za následek, rychlejší poškození ložiska na pravé straně vozidla, z pohledu řidiče.

proc-jsou-kola-na-prave-strane-vozidla-vice-namahana-a-drive-se-poskodi.png Date: 06.12.2020 - 08:10
244

Volkswagen LT | volkswagen-lt



Volkswagen LT

Technická data:

  • Nástupce Volkswagen Crafter
  • Třída lehký užitkový vůz
  • Karoserie Van (nákladní/ osobní), pickup, minibus, valník

Volkswagen LT - jako obytný vůz - video

**

335

Žárovky do automobilu značení patice použití problém u STK obrázek popis H1 H3 H4 H7 HB4 R5W C5W C10W R10W P21/5W P21/4W P21W PY21W WY5W WY21W W5W T5 T4W | zarovky-do-automobilu-znaceni-pouziti-obrazek-popis


Auto žárovky s vláknem - základní typy - značení - obrázek popis

Pamatuj!
U párových svítilen, se žárovky mění v párech a to, stejné hodnoty-typu od stejného výrobce nejlépe stejné šarže (koupeny ve stejný den ze stejného držáku zboží), aby byla zaručena stejná svítivost u obou svítilen - světlometů.

Ber žárovku jen za patici. Použij jednorázové rukavice. Mastnota na skle z rukou by bránila odvodu tepla z žárovky a ta by se zničila.

  • H1 dálková světla (většinou dálková, protože nemá postříbřenou - shora černou - špičku)
    patice: P14,5s
  • H3 mlhová světla (halogen)
    patice: PK22s
  • H4 potkávací světla, ale i dálková světla
    patice: P43t
  • H7 halogen - potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
    patice: PX26d
  • HB4 potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
    patice: P22d

  • P21W přední i zadní směrová světla (blinkry), couvací světla, brzdová světla, koncová světla, zadní mlhová světla)
    patice: BaU15s
  • PY21W obarvená (oranžová), směrová světla (blinkry)
    patice: BaU15s
  • WY5W boční směrová světla (oranžová)
    patice: W2,1x9,5d
    POZOR na záměnu s:
  • WY21W boční směrová světla (oranžová), která má 21 watt
    patice: W3x16d
  • W5W parkovací světla, osvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení přístrojové a palubní desky patice: W2,1x9,5d
  • T5 osvětlení palubní desky atd.
    patice: W2x4,6d
  • T4W osvětlení palubní desky, interiéru atd.
    patice: BA 9 s

  • R5W parkovací světla,osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
    patice: Ba15s
  • C5Wosvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
    patice: SV 8,5
  • C10W interiér atd. patice: SV8,5-8
  • R10W interiér atd.
    patice: BA15s
  • P21/5W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
    patice: BaY15d
  • P21/4W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
    patice: BaY15d

automobil-zarovky-znaceni-popis-zarovky-do-auta.jpg

Problém u STK - žárovka má poškozený barevný povrch

zarovka-21w-12v-oranzova-poskozeny-povrch-casty-duvod-k-nove-stk.jpg

Date: 27.07.2020 - 09:59
119

Nahradí počítač řidiče kamionů | nahradi-pocitac-ridice-kamionu


Na tuto otázku můžeme zatím odpovědět tak, že vozidla všech druhů jsou stálé vice doplňována chytrou elektronikou, která zvyšuje bezpečnost ovládání stroje a výrazně snižuje náklady na jeho bezpečný provoz i spotřebu PHM.
Dnes již vozidla stále častěji jsou osazována kamerami, které nahrazují zpětná zrcátka, čímž se snižuje odporu vzduchu a i spotřeba.
Dále jsou to kamery pro a radar pro bezpečné couvání.
Automobil dokonce sám při parkování upozorní na místo, do kterého je schopen následně sám zaparkovat.
Dalším vynikajícím pomocníkem je navigace, která do budoucna bude ještě více zobrazovat okamžitý stav, zácpy, autonehody.
Vozidla budou tak naváděna na nejprůchodnější trasu k zvolenému cíli.
Další obrovskou výhodou bude možnost vidět do zatáček a nepřehledných úseků, což výrazně sníží nehodovost při nesprávném předjíždění.
Vozidla také sama upozorní na svou závadu okolní vozidla a že musí zastavit, nebo zaparkovat na nejbližším možném místě.
Vozidla také pomocí elektroniky a radaru dokáží dodržet téměř naprosto přesně bezpečnou vzdálenost mezi vozidly.
Vidíme, že výhod automaticky řízeného vozidla je stále více, ale zatím člověk je nenahraditelný a povolání řidiče kamionu, či autobusu nabízí snad nejvíce volných pracovních míst na úřadech práce.
Nicméně vozidla řízená automaticky jistě jednou vyjedou plnit svou funkci. Bude to nejdříve asi na silnicích určených jen pro provoz těchto vozidel.
Pokud se vše osvědčí, postupně budou zapojována i do normálního provozu, ale povolání řidič asi nikdy nezanikne. Vždyť řízení vozidla je pro mnohé jeho největším potěšením.

**


Editace: 5.1.2021 - 23:37
Počet článků v kategorii: 349
Url:kamera-do-auta-parametry-co-by-mela-umet-rady-napady

AD
11 Share
Share
Tweet