Škoda Felicia (LX, LXI, GLX, GLXI)
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Peugeot 203 cena akční ceny ceník
//www.peugeot.cz/prehled-akcnich-cen-osobnich-vozu-peugeot/
Technická data:
- Roky výroby 1948-1960
- Počet vyrobených kusů 685.628
- Předchůdce Peugeot 202
- Nástupce Peugeot 403
- Karoserie 4-dveřový sedan 4-majetek dveří 2 - a 4-dveřový cabriolet 2-dveřové kupé
- Koncepce FR
- Motor 1290 ccm 4 válce
- Rozvor 2580 mm až 2.780 mm
- Délka 4350 mm až 4.530 mm
- Šířka 1620 mm
- Výška 1500 mm
Peugeot 203 - video
objektu za snížené viditelnosti.
Na obrázku níže je bicykl používá:
- reflexní trubičky pro větší bezpečnost do výpletu kola
- reflexní samolepky na ráfek kola (ale lepí se na nad ráfek na plášť kola)
- na nosiči je koš, který je opatřený reflexivními pásky pro chodce na rukávy - svinovací (jeho konce se obtočí kolem drátů výpletu koše)
- dále je bicykl osazen předepsanou odrazkou červené barvy, osvětlením, vpředu bílým světlem i bílou odrazkou, vzadu červeným (oranžové odrazky ve vypletu kol výrobce nenamontoval, ale bicykl je ze strany dobře viditelný a lze již zdálky rozpoznat, o co se jedná) ¨
- na šlapátkách jsou odrazky žluté barvy a to jak zepředu, tak i zezadu
- zpětné zrcátko, na bicyklu, zase včas upozorní cyklistu, že se k němu zezadu blíží motorové vozidlo


Škoda Superb ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/model/newsuperb/pricelist
Reklamní video z roku 2009
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).

Volkswagen Touareg cena ceník
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/touareg.pdfTechnická data:
- Třída střední luxusní SUV
- Karoserie 5-dveřový SUV
- Podélné uspořádání motoru, pohon 4x4
- Platforma koncernu Volkswagen PL71
Volkswagen Touareg - video
Editace: 24.5.2020 - 09:16
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-felicia-lx-lxi-glx-glxi