Škoda Felicia (LX, LXI, GLX, GLXI)
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Auto žárovky s vláknem - základní typy - značení - obrázek popis
Pamatuj!
U párových svítilen, se
žárovky mění v párech a to, stejné hodnoty-typu od stejného výrobce nejlépe stejné šarže (koupeny ve stejný den
ze stejného držáku zboží), aby byla
zaručena stejná svítivost u obou svítilen - světlometů.
Ber žárovku jen za patici. Použij jednorázové rukavice.
Mastnota na skle z rukou by bránila odvodu tepla
z žárovky a ta by se zničila.
- H1 dálková světla (většinou dálková, protože nemá postříbřenou - shora černou - špičku)
patice: P14,5s - H3 mlhová světla (halogen)
patice: PK22s - H4 potkávací světla, ale i dálková světla
patice: P43t - H7 halogen - potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: PX26d - HB4 potkávací světla, dálková světla, mlhová světla
patice: P22d
- P21W přední i zadní směrová světla (blinkry), couvací světla, brzdová světla, koncová světla, zadní mlhová světla)
patice: BaU15s - PY21W obarvená (oranžová), směrová světla (blinkry)
patice: BaU15s - WY5W boční směrová světla (oranžová)
patice: W2,1x9,5d
POZOR na záměnu s: - WY21W boční směrová světla (oranžová), která má 21 watt
patice: W3x16d - W5W parkovací světla, osvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení přístrojové a palubní desky patice: W2,1x9,5d
- T5 osvětlení palubní desky atd.
patice: W2x4,6d - T4W osvětlení palubní desky, interiéru atd.
patice: BA 9 s
- R5W parkovací světla,osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: Ba15s - C5Wosvětlení interiéru, osvětlení SPZ, koncová světla, osvětlení zavazadlového prostoru atd.
patice: SV 8,5 - C10W interiér atd. patice: SV8,5-8
- R10W interiér atd.
patice: BA15s - P21/5W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d - P21/4W dvojvláknová, dva samostatné obvody, zadní mlhová světla, koncová světla, brzdová světla
patice: BaY15d
Problém u STK - žárovka má poškozený barevný povrch
Date: 27.07.2020 - 09:59
Nejdříve jsem hledal příčinu klepnutí při šlapání. Klepnutí se ozvalo vždy
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
v určité poloze kliky pedálu.
Zjistil jsem, že jedno šlapátko je volné, tak jsem jej jen dotáhl, ale zvuk
se ozýval dál.
Dal jsem kliky do vodorovné polohy, zatlačil na ně shora, pak je přetočil
o 180°, znovu zatlačil jen na kliky, ne na šlapátka a klepnutí se ozvalo znovu.
Tím jsem si byl jist, že zvuk nevydávají středy šlapek šlapátek, ale závada
je buď na čtyřhranu klik, nebo uvolněná příruba středu.
Oddělal jsem zátky C na klikách, stačilo vyloupnout malým šroubovákem a
dotáhle šrouby klik - nástrčák 14.
Znovu jsem zatlačil na kliky v poloze vodorovné a o 180°otočené a znovu
ozvalo klepnutí.
Nyní jsem zkusil na kliku tlačit z boku a zpět, jestli není vůle ve středu a
viděl jsem, že se středová osa mírně hýbe do stran, takže příčina bude
patrně uvolněná příruba středového složení označená písmenem D.
Zakoupil jsem si nářadí a to:
- stahovák na kliky
- středový klíč
Znovu jsem vyndal plastovou zátku a to z levé kliky, ta co je bez řetězového
talíře.
Vyšrouboval jsem šroub pomocí nástrčkového klíče 14 (byl tam pravý závit).
Zcela jsem zatáhl střed stahováku klik, abych jeho vnější závit zašrouboval
co nejvíce do kliky, protože by hrozilo vytržení závitu (hliníková slitina kliky
není příliš odolná).
Velmi pomalu a s citem jsem zašroubovával střed stahováku a zase povoloval,
dokud se nepodařilo kliku sundat (pokud Vám to nepůjde, raději dejte kolo
do servisu dřív než poškodíte závit kliky, či střed).
Po sundání kliky jsem použil středový klíč ( je třeba pečlivě zasunout co nejdál
do příruby, aby nedošlo k jejímu poškození.
Příruba měla pravý závit - tedy pokud jsem měl rameno klíče zcela nahoře na
12 hodinách, dotahoval jsem směrem k zadnímu kolu, tedy ke 3 hodinám.
Pozor!
Opačná strana s řetězovým talířem má opačný závit, levý (ale tu jsem nedotahoval).
Je zajímavé, že příruby se nedotahují po směru otáčení středové osy, ale proti
jejím otáčení, což možná vede k jejich povolování.
Po dotažení středové příruby jsem za zakýval klikou na protější straně ve
vodorovném směru a středová osa se již ani nepohla.
Nasadil jsem kliku pečlivě na čtyřhran, dotáhl, vyzkoušel a klepání se již
neozývá.
Závěrem:
Kontrolujte dotažení šlapátek a klik nejméně 4 x do roka, nebo každých
200 km, dokud si kliky řádně nesednou na čtyřhrany!
Zpočátku i raději po každé jízdě, aby se nedotažené kliky na čtyřhranu
nevymačkaly do kosočtverce.
Ford Fiesta cena ceny ceník
//www.ford.cz/Cars/NewFiesta/Pricelistsandfinance
Technická data:
- Celková délka (mm) 3950
- Celková délka se sadou Sport (mm) 3958
- Ceková šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1973
- Ceková šířka bez zpětných zrcátek (mm) 1722
- Ceková šířka se sklopenými zpětnými zrcátky (mm) 1787
- Celková výška maximální (mm) 1481
- Vnější stopový průměr otáčení (m) 10.2
- Objem zavazadlového prostoru (l)‡
- 5sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 281
- 2sedadlové uspořádání (s plnohodnotnou rezervou) 965
- Objem palivové nádrže (l)
- Zážehové motory 42
- Vznětové motory 40
- //www.ford.cz/Cars/NewFiesta/TechnicalData
Ford Fiesta - recenze - video
Editace: 24.5.2020 - 09:16
Počet článků v kategorii: 351
Url:skoda-felicia-lx-lxi-glx-glxi