Volkswagen Passat
Volkswagen Passat cena
//www.volkswagen.cz/pdf_gen/passat.pdfTechnická data:
- Délka, mm 4769
- Šířka, mm 1820
- Výška, mm 1470
- Rozvor, mm 2712
- Průměr otáčení, m cca 11,4
- Objem palivové nádrže, l cca 70
- //www.volkswagen.cz/pdf_gen/passat.pdf
Volkswagen Passat - recense - video
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Může jezdit auto na vodu?
Je to automobil, který by využíval energii k svému pohybu přímo z vody, nebo vodík a kyslík vyrobený rozkladem molekuly vody.
Zatímco automobil jezdící přímo na vodu je spíše z říše snů, automobil jezdící na kyslík a vodík, či přímo na vodík je cesta reálná.
Proč nelze jezdit přímo na vodu jejím spalováním?
Voda je již produktem hoření, proto jí nelze přímo použít pro spalování do spalovacích motorů.
Na její rozložení na kyslík a vodík je třeba energie a v nejlepším možném případě tuto energii bychom získali zpět,
ale většinou je to jen kolem 10%, které z tohoto cyklu rozklad > sloučení získáme.
Problém - nelze získat více energie sloučením atomů, než co bylo třeba na rozklad molekul vody
Problém je, že na rozklad vody na kyslík a vodík, je třeba více energie, než se pak získá jejich spalováním, nebo na výrobu
elektřiny v palivových článcích.
Voda se rozkládá na kyslík a vodík chemicky, nebo elektolýzou.
Vodík se následně spaluje v motoru klasicky, nebo v palivovém článku k výrobě elektrické energie.
Na rozklad vody chemickou cestou se používají například
hliník, hořčík či tetrahydridoboritan sodný.
Vodík by bylo možno vyrábět v atomových i tepelných elektrárnách mimo odběrovou špičku, kdy je zařízení využito minimálně.
Palivový článek vodíkový
- Palivový článek využívající atomy vodíku a kyslíku pracuje svým způsobem na opaku elektrolýzy.
- V článku jsou elektrody, elektrolyt a mikrosíto - polopropustná membrána.
- Do článku se přivádí k elektrodám jedním vstupem vodík (ANODA) a druhým kyslík (KATODA).
- Atomy vodíku ztratí na anodě elektron který není schopen projít přes síto - polopropustnou membránu, oddělující ANODU a KATODU, a je nucen putovat ke katodě přes anodu a spotřebič (zde vznikne kation vodíku, který již membránou může projít).
- Uvolněné elektrony tedy putují mezi elektrodami, pokud je obvod uzavřený (v obvodu je spotřebič např. motor atd.) a vykonávají práci.
- Atomy kyslíku jsou přiváděny ke katodě. Přibírají volné elektrony a vznikají z nich aniony.
- Atomy vodíku (kationy) zbavené elektronu se již protáhnou membránou a spojí se s atomy kyslíku (aniony).
- Odpadní produktem je voda vznikající na katodě.
Schéma výroba elektřiny z atomů vodíku a kyslíku
Z obrázku by mělo být patrné, že vodíkový článek pracuje podobně jako akumulátor, ve kterém také putují volné elektrony
mezi elektrodami a mohou konat užitečnou práci.
Důležité je aby vodík pro palivové články byl získáván šetrně k životnímu prostředí - tedy ekologicky a ne naopak.
Některá vozidla jež využívají k svému pohonu vodík
- Toyota Mirai
- Honda FCX Clarity
- Hyundai ix35 FCEV
- BMW Hydrogen
Rizika a nevýhody využívání vodíku, jako paliva
- vodík je velmi výbušný
- nádrže na skladování je problém utěsnit
- získávání vodíku nemusí být šetrné k životnímu prostředí - např. využití fosilních paliv na výrobu vodíku dosahuje účinnosti max. 40%
- palivové články mají účinnost 40 až 60%
- pokud při přeměně fosilního paliva -> vodík -> práce využijeme v konečné fázi jen 10% energie vložené do reakce na pohyb vozu, je to spíše ekologická katastrofa než cesta správným směrem
- technologie jsou zatím velmi drahé
Date: 22.07.2020 - 11:46
Volkswagen Transporter T2
Technická data:
- Platforma Volkswagen Transporter T2
- Motor 1,6 l 35kW až 2,0 L 52kW
- Převodovka 4-stupňová manuální, 3-stupňová automatická
- Rozvor 2400 mm
- Délka 4505 mm
- Šířka 1720 mm
- Výška 2040 mm
Volkswagen Transporter T2 - detailní prohlídka vozidla - video
Volkswagen Transporter T3
Technická data:
- Předchůdce Volkswagen Type 2
- Nástupce Volkswagen Transporter (T4)
- Třída Van
- Uspořádání motor vzadu, pohon zadních kol, nebo pohon na všechny čtyři kola
- Platforma koncernu Volkswagen T3
- Motor 1,6 L až 2,6 L
- Převodovka 3-rychlostní převodovka, 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální
- Rozvor 2461 mm
- Délka 4569 mm
- Šířka 1844 mm
- Výška 1928 mm
Volkswagen Transporter T3 - valník - video
Fiat Ritmo Strada
Akční ceny ceník automobilů značky Fiat
//www.fiat.cz/akcni-nabidka/
Technická data:
- Délka 3,937 mm
- Šířka 1,650 mm
- Výška 1,400 mm
- Hmotonost pohotovostní 850-995 kg
Fiat Ritmo Strada - video
Oficiální stránky: www.fiat.cz
Renault Spider cena ceny ceník
//www.renault.cz/ceniky/
Roky produkce 1995 – 1997.
Technická data:
- Třída Roadster
- Uspořádání RMR
- Motor 1998 cc straight-4, 16v, 150 PS (110 kW; 148 hp)
- Převodovka 5-speed manual
- Délka 3795 mm (149.4 in.)
- Šířka 1830 mm (72 in.)
- Výška 1250 mm (49.2 in.)
- Hmotnost s výbavou 930 kg (2050 lb)
Renault Spider - video
Editace: 2.8.2011 - 13:51
Počet článků v kategorii: 351
Url:volkswagen-passat