Re: Rada s výběrem kotle
Citace:
Tak napíši jeden tip:
Dakon DOR 25 MAX
Předepsané palivo: hnědé uhlí – ořech I.
Náhradní palivo: hnědé uhlí – ořech II nebo kostka, brikety, koks, černé uhlí, dřevo.
Topný výkon: 8 až 25 kW.
50 na 50 dříví / uhlí (výborná kombinace) roztopit dřevem a zasypat
uhlím.
Zde si pročtěte parametry kotlů Dakon:
http://www.dakon.cz/user_data/cms/soubory/00058/Kotle-na-tuha-paliva.pdf
Tak napíši jeden tip:
Dakon DOR 25 MAX
Předepsané palivo: hnědé uhlí – ořech I.
Náhradní palivo: hnědé uhlí – ořech II nebo kostka, brikety, koks, černé uhlí, dřevo.
Topný výkon: 8 až 25 kW.
50 na 50 dříví / uhlí (výborná kombinace) roztopit dřevem a zasypat
uhlím.
Zde si pročtěte parametry kotlů Dakon:
http://www.dakon.cz/user_data/cms/soubory/00058/Kotle-na-tuha-paliva.pdf
Děkuji za informace.
Ještě by mě zajímala jedna věc. Na netu jsem našel kotel Dakon DOR 25 MAX a Dakon DOR F 25 MAX. Nevíte jaký je mezi nimi rozdíl? Každý má jiné opláštění a cenu, ale jinak rozdíl nevím?
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Protože při zatápění je roztápěcí klapka otevřená, udělal jsem si jednoduchý
spojler z plechu 0,7 mm silného, který nedovolí spalinám, nebo dokonce plamenům
odtáhnout přímo do komína, ale musí jít mezi lamely a předat teplo.
Roura do komína je tak jen teplá namísto dříve rozžhavené. Navíc,
jakmile spaliny mají již dostatečnou rychlost, ta je sráží mezi panely tak hluboko,
že vlastně klesnou až dolů mezi lamely a provedou cestu stejnou, jako když je
pak roztápěcí klapka již zcela zavřená. Viz obrázky.
Čím větší mají spaliny rychlost (kinetickou - pohybovou energii), tím dále se dostanou ke dnu
kotle, až nakonec vykonají celou cestu, jako při zavřené roztápěcí klapce.
Spojler je vlastně automatické řešení, u mně funguje na 100%.
Toto řešení může pomoci i těm, co mají menší tah komína, tedy s otevřenou roztápěcí
klapkou hoří výborně, se zavřenou za chvíli oheň zhasne.
spojler z plechu 0,7 mm silného, který nedovolí spalinám, nebo dokonce plamenům
odtáhnout přímo do komína, ale musí jít mezi lamely a předat teplo.
Roura do komína je tak jen teplá namísto dříve rozžhavené. Navíc,
jakmile spaliny mají již dostatečnou rychlost, ta je sráží mezi panely tak hluboko,
že vlastně klesnou až dolů mezi lamely a provedou cestu stejnou, jako když je
pak roztápěcí klapka již zcela zavřená. Viz obrázky.
Čím větší mají spaliny rychlost (kinetickou - pohybovou energii), tím dále se dostanou ke dnu
kotle, až nakonec vykonají celou cestu, jako při zavřené roztápěcí klapce.
Spojler je vlastně automatické řešení, u mně funguje na 100%.
Toto řešení může pomoci i těm, co mají menší tah komína, tedy s otevřenou roztápěcí
klapkou hoří výborně, se zavřenou za chvíli oheň zhasne.
Dobrý večer. Tak jsem si pročetl vaše příspěvky a chci se podělit o své zkušenosti. Kotel Dakon DOR 32 mám již asi 20 let. Teď již druhý, koupil jsem ho jako použitý, starý cca 2 roky a teď s ním topím asi pátým rokem. Ten první začal téct. Tolik k historii. Z počátku jsem se též učil topit. Mám totiž komín spíše poddimenzovaný, tak jej musím udržovat v neustálé čistotě, to znamená 2 až 4x za zimu vyčistit, a též kotel, ten i častěji, vše dle potřeby, to se pozná na tahu. Dále je bezpodmínečný přívod vzduchu do kotelny, v případě že se uzavře přívod vzduchu či se ztíží, pak to kouří. Nevím jak to máte u jiných kotlů, píše se tu o štělování šroubkem, ale já primární vzduch nastavuji jen regulátorem tahu. Téměř všechny problémy v předchozích příspěvcích spočívají ve správném seřízení kotle. Nelze radit způsobem "dusivka na dva závity a sekundární vzduch na půl", každý kotel se musí seřídit individuálně dle barvy a délky plamene. Bouchání kotle je z přemíry hořlavých plynů a malého přívodu vzduchu a též odvodu spalin, v jejich nevyváženosti, spíše prudké změně poměrů.
Při zatápění já postupuji takto: dolů papír, zapálím se shora, čistící tyčí zastrčím dále na rošt, popelová dvířka jsou zavřena-vyvěsím z regulátoru tahu, klapky do komína otevřeny i zatápěcí. Na papír třísky, dřevo, po rozhoření se uzavře zatápěcí klapka a dále se přikládá dříví, uhlí. Kotel nesmí dehtovat, to je špatně. Výkon sníží i topení pouze dřevem, to se snáze reguluje. Jinak ty úpravy výkonu zde uvedené nepovažuji za dobré. vhodnější je slabší kotel. Zatím vše , pokračovat mohu zase příště.
Při zatápění já postupuji takto: dolů papír, zapálím se shora, čistící tyčí zastrčím dále na rošt, popelová dvířka jsou zavřena-vyvěsím z regulátoru tahu, klapky do komína otevřeny i zatápěcí. Na papír třísky, dřevo, po rozhoření se uzavře zatápěcí klapka a dále se přikládá dříví, uhlí. Kotel nesmí dehtovat, to je špatně. Výkon sníží i topení pouze dřevem, to se snáze reguluje. Jinak ty úpravy výkonu zde uvedené nepovažuji za dobré. vhodnější je slabší kotel. Zatím vše , pokračovat mohu zase příště.
No pomalu se přiučuji za chvíly už stím budu konečně umět už se stím učím tak 3 měsíce a pořád skouším jinak topit ale nedaří se ale tyhle rady jsou fakt super tuhle větu sem ale nepochopil .....z videa.. po dosažení 80 stupnu na kotle
zavře již při 60.
zavře již při 60.
EFFE DUE
to je leader v oboru výroby keramických komínů, se 40-letou zárukou, evropskou CE certifikací a s maximálním důrazem na kvalitu, tepelnou odolnost a ekologii.
Komínový systém Effe Due má proti ostatním systémům 5 hlavních výhod:
1. NÍZKÁ HMOTNOST KOMÍNŮ
2. MALÉ ROZMĚRY KOMÍNŮ
3. SNADNÁ MONTÁŽ KOMÍNOVÉHO SYSTÉMU
4. KOMÍNY PRO VŠECHNY DRUHY PALIV
5. FINANČNĚ NENÁROČNÝ
KONTAKT
EFFE DUE s.r.o.
Olivová 1412, 251 68, Kamenice – Olešovice
Okres Praha – Východ
tel. 323 672 701
http://www.effedue.cz
to je leader v oboru výroby keramických komínů, se 40-letou zárukou, evropskou CE certifikací a s maximálním důrazem na kvalitu, tepelnou odolnost a ekologii.
Komínový systém Effe Due má proti ostatním systémům 5 hlavních výhod:
1. NÍZKÁ HMOTNOST KOMÍNŮ
2. MALÉ ROZMĚRY KOMÍNŮ
3. SNADNÁ MONTÁŽ KOMÍNOVÉHO SYSTÉMU
4. KOMÍNY PRO VŠECHNY DRUHY PALIV
5. FINANČNĚ NENÁROČNÝ
KONTAKT
EFFE DUE s.r.o.
Olivová 1412, 251 68, Kamenice – Olešovice
Okres Praha – Východ
tel. 323 672 701
http://www.effedue.cz
Konečně mi někdo pověděl, proč kradou z aut části karoserie. Já jsem se mylně domníval, že je dají na bouračku. Dacani, on je to plech a šup s ním do šmelcu. To samí platí o litých kolech z hliníkových slitin. Heureka! PS: Vykupuje se sklolaminát, jinak nevím, kde ty tuningový křídla končí.
Editace: 1358436558
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-rada-s-vyberem-kotle-id-443