Re: Dakon DOR F20
Jen číslo vide mezi tagy y /y
**VIDEO YOUTUBE
Mate to parádně udělané, to je radost se podívat. Jsou to výborné kotle.
Taky jim zvýšili emisní třídu z 2. na 3.
Já si jej nemůžu vynachválit.
Soused protopí v automatickém kotli na dřevo 140 metráků za rok a
já 15 metráků uhlí za rok. Je pravdou že má větší dům, ale zdá se mi
že nejvíc protopí tím pohotovostním režimem kdy se mu čadí z komína
a netopí. On s tím ohřívá v létě vodu a pořád se mu kouří komín štiplavý kouř.
[Y]2M7MKLcPGdM[/Y]
**VIDEO YOUTUBE
Mate to parádně udělané, to je radost se podívat. Jsou to výborné kotle.
Taky jim zvýšili emisní třídu z 2. na 3.
Já si jej nemůžu vynachválit.
Soused protopí v automatickém kotli na dřevo 140 metráků za rok a
já 15 metráků uhlí za rok. Je pravdou že má větší dům, ale zdá se mi
že nejvíc protopí tím pohotovostním režimem kdy se mu čadí z komína
a netopí. On s tím ohřívá v létě vodu a pořád se mu kouří komín štiplavý kouř.
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Viditelné spaliny - kouř (ne bílé vodní páry) jsou znakem nedokonalého spalování.
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Pokud zvolíte Dakon DOR tak by jeho výkon měl odpovídat výkonu
současného kotle, který máte.
Jestliže současný kotel má například výkon 35 kW,
tak vybrat jeden z těchto kotlů odpovídajícího výkonu:
http://www.dakon.cz/cs/dor.html
Důležitý je taky druh paliva, kterým budete topit.
Máte pocit že přetápíte? Nepomůže přiložit menší dávku?
současného kotle, který máte.
Jestliže současný kotel má například výkon 35 kW,
tak vybrat jeden z těchto kotlů odpovídajícího výkonu:
http://www.dakon.cz/cs/dor.html
Důležitý je taky druh paliva, kterým budete topit.
Máte pocit že přetápíte? Nepomůže přiložit menší dávku?
V Dakon DOR někdy zůstane viset palivo v násypce a je nutné do něj drcnout
ocelovou kulatinou, aby se sesunulo na rošt.
Tady nastává problém.
Níže uvedené kroky děláte na vlastní nebezpečí, je nutno být opatrný a rozvážný!
Pokud je na roštu žhavé uhlí stačí otevřít horní přikládací dvířka a ocelovou kulatinou
palivo lehce potlačit, mnohdy stačí jen jednou drcnout - NEPĚCHOVAT!!!
Pokud je na roštu hodně žhavé hmoty, stačí přidat vzduch většinou otvorem
v horních přikládacích dvířkách a během několika sekund už do spalovacího prostoru
šlehají plameny.
Další možností je k hornímu otvoru v přikládacích dvířkách přiložit fén na sušení vlasů a tím plameny
rychleji rozhořet. Na obrázku je roztápěcí klapka zavřená, je nutné ji otevřít!!!
Otevřít i klapku do komína!!!!
Dále někdo používá ventilátor, kterým do kotelny vhání vzduch z venčí. Tento přetlak
také pomůže rychlému rozhoření, ale jen v případě, že komín je čistý a má potřebný tah
(odvod spalin). Ventilátor zapínáme jen po dobu rozhoření - velmi bouřlivé hoření
mohlo by dojít k poškození kotle, pokud má ventilátor velký výkon!
Otevřít komínovou i roztápěcí klapku aby spaliny mohly snadno odcházet z kotle!!!
Ještě jeden způsob, ale dost riskantní, protože kouř může "explodovat" až nadskočí horní plotna.
Do bočního otvoru přívodu terciárního vzduchu zasunout ruličku papíru a tu na vyčnívajícím
konci zapálit.
Pak jí celou zasunout do spalovací komory. Pokud se vytváří kouř, měl by chytit a nastat hoření.
Pokud se kouře vytváří velké množství, dojde k explozi plynů a plotna nadskočí!!!
Pozor,nebezpečí požáru!!!!!
Pokud na roštu již nezůstalo žádné žhavé uhlí
Pokud je to možné, tak palivo nakupit na jednu stranu, aby část roštu
zůstala volná pro nový zátop.
Pokud to není možné, tak palivo ještě nestláčejte dolů na rošt a
pokuste se spodními dvířky dostat na rošt třísky, papír a znovu roztopit,
až pak palivo opatrně nejdříve na jedné straně zatlačit dolů.
ocelovou kulatinou, aby se sesunulo na rošt.
Tady nastává problém.
Níže uvedené kroky děláte na vlastní nebezpečí, je nutno být opatrný a rozvážný!
Pokud je na roštu žhavé uhlí stačí otevřít horní přikládací dvířka a ocelovou kulatinou
palivo lehce potlačit, mnohdy stačí jen jednou drcnout - NEPĚCHOVAT!!!
Pokud je na roštu hodně žhavé hmoty, stačí přidat vzduch většinou otvorem
v horních přikládacích dvířkách a během několika sekund už do spalovacího prostoru
šlehají plameny.
Další možností je k hornímu otvoru v přikládacích dvířkách přiložit fén na sušení vlasů a tím plameny
rychleji rozhořet. Na obrázku je roztápěcí klapka zavřená, je nutné ji otevřít!!!
Otevřít i klapku do komína!!!!
Dále někdo používá ventilátor, kterým do kotelny vhání vzduch z venčí. Tento přetlak
také pomůže rychlému rozhoření, ale jen v případě, že komín je čistý a má potřebný tah
(odvod spalin). Ventilátor zapínáme jen po dobu rozhoření - velmi bouřlivé hoření
mohlo by dojít k poškození kotle, pokud má ventilátor velký výkon!
Otevřít komínovou i roztápěcí klapku aby spaliny mohly snadno odcházet z kotle!!!
Ještě jeden způsob, ale dost riskantní, protože kouř může "explodovat" až nadskočí horní plotna.
Do bočního otvoru přívodu terciárního vzduchu zasunout ruličku papíru a tu na vyčnívajícím
konci zapálit.
Pak jí celou zasunout do spalovací komory. Pokud se vytváří kouř, měl by chytit a nastat hoření.
Pokud se kouře vytváří velké množství, dojde k explozi plynů a plotna nadskočí!!!
Pozor,nebezpečí požáru!!!!!
Pokud na roštu již nezůstalo žádné žhavé uhlí
Pokud je to možné, tak palivo nakupit na jednu stranu, aby část roštu
zůstala volná pro nový zátop.
Pokud to není možné, tak palivo ještě nestláčejte dolů na rošt a
pokuste se spodními dvířky dostat na rošt třísky, papír a znovu roztopit,
až pak palivo opatrně nejdříve na jedné straně zatlačit dolů.
Ještě něco jsem napsal o té komínové klapce.
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=525&title=Jak-seridit-kotel-a-kominovou-klapku-kotle
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=525&title=Jak-seridit-kotel-a-kominovou-klapku-kotle
ŽDB GROUP a.s.
Závod VIADRUS
Bezručova 300
735 93 Bohumín
Česká republika
Infolinka:
800 - 133 133 (zdarma z ČR)
E-mail: info@viadrus.cz
Web: //www.viadrus.cz,
http://www.viadrus.com
Vedení závodu
telefon: +420 596 083 201
fax: +420 596 082 808
Závod VIADRUS
Bezručova 300
735 93 Bohumín
Česká republika
Infolinka:
800 - 133 133 (zdarma z ČR)
E-mail: info@viadrus.cz
Web: //www.viadrus.cz,
http://www.viadrus.com
Vedení závodu
telefon: +420 596 083 201
fax: +420 596 082 808
Editace: 1392325958
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-dakon-dor-f20-id-669