Re: Dakon DOR F20 přikládání předehřátého paliva
Tady jsem natočil, jak přikládám já. Palivo je předehřáté na těch cihlách,
kterými jsem zmenšil prostor pro odhořívání. Je horké a stačí jen prošťárnout
žhavý popel, shrnout palivo na něj a už to zase burácí jako v pekle.
Na polovině roštu jsou položeny cihly, aby kotel neměl takový výkon.
kterými jsem zmenšil prostor pro odhořívání. Je horké a stačí jen prošťárnout
žhavý popel, shrnout palivo na něj a už to zase burácí jako v pekle.
Na polovině roštu jsou položeny cihly, aby kotel neměl takový výkon.

401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Viditelné spaliny - kouř (ne bílé vodní páry) jsou znakem nedokonalého spalování.
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Minulou zimu jsem jel jen na třetinový výkon, ale zima byla opravdu velmi
teplá.
teplá.
Citace:
Obrázek opatření - zátky proti bouchání kotle. Je to roura délky zhruba o 1cm
kratší než je šířka násypky. Průměr zvolte také takový aby trubka prošla těsně horní částí násypky.
Přivaří se do středu oko na vytáhnutí pro další přikládání. Pozor na případ kdy je trubka
rozžhavená, nebezpečí popálení při vytahování, či požáru po odložení mimo kotel.
Používám při topení štěpkou a pokud tam tuto zátku nemám, tak dochází k výbuchům
plynu při dohořívání v násypce, ale s trubkou nad palivem zatím bez problémů.

Obrázek opatření - zátky proti bouchání kotle. Je to roura délky zhruba o 1cm
kratší než je šířka násypky. Průměr zvolte také takový aby trubka prošla těsně horní částí násypky.
Přivaří se do středu oko na vytáhnutí pro další přikládání. Pozor na případ kdy je trubka
rozžhavená, nebezpečí popálení při vytahování, či požáru po odložení mimo kotel.
Používám při topení štěpkou a pokud tam tuto zátku nemám, tak dochází k výbuchům
plynu při dohořívání v násypce, ale s trubkou nad palivem zatím bez problémů.

Díky za rady Admine, uvažuju udělat si tu desku do násypky na zmenšení výkonu kotle. Mám Dakon24 a musím ho po natopení škrtit a potom zamořuji vesnici. Mám ho na chalupě, kterou jsem před rokem koupil i s kotlem skoro nepoužívaným a topím občas vždy na pár dní. V dohlednu se hodláme nastěhovat na stálo a tak každá rada drahá. Pavel
Spodní část řetízku s háčkem se upraví tak, že
háček se více rozevře. Jakmile regulátor zavře
dvířka přívodu primárního vzduchu, háček se
vyvleče z dříku šroubku klapky.
Tento způsob lze použít, když jsme naložili do
kotle jen málo paliva a nechceme po vyhoření,
aby dvířka regulátor znovu otevřel a tím došlo
k rychlému ochlazení vody v systémů, protože
vyhřátý komín má velký tah a nasával by přes
dvířka otevřená regulátorem studený vzduch.
Další možností je na rameno regulátoru udělat systém pastičky na myši.
Pokud se dvířka již přivřou a řetízek prohne / uvolní, systém se rozpojí.
Při dalším použití regulátoru, se jen tyčinka opět navleče do poutka.
Po dosažení teploty se řetízek prohne a pojistka vlastní vahou uvolní zajišťovací poutko a při když klesne teplota vody v kotli, tak už nedojde k opětovnému otevření dvířek primárního vzduchu a tím ochlazování vody v topném systému. Vhodně při topení menším množstvím paliva.

háček se více rozevře. Jakmile regulátor zavře
dvířka přívodu primárního vzduchu, háček se
vyvleče z dříku šroubku klapky.
Tento způsob lze použít, když jsme naložili do
kotle jen málo paliva a nechceme po vyhoření,
aby dvířka regulátor znovu otevřel a tím došlo
k rychlému ochlazení vody v systémů, protože
vyhřátý komín má velký tah a nasával by přes
dvířka otevřená regulátorem studený vzduch.
Další možností je na rameno regulátoru udělat systém pastičky na myši.
Pokud se dvířka již přivřou a řetízek prohne / uvolní, systém se rozpojí.
Při dalším použití regulátoru, se jen tyčinka opět navleče do poutka.
Po dosažení teploty se řetízek prohne a pojistka vlastní vahou uvolní zajišťovací poutko a při když klesne teplota vody v kotli, tak už nedojde k opětovnému otevření dvířek primárního vzduchu a tím ochlazování vody v topném systému. Vhodně při topení menším množstvím paliva.

Pamatujte že plasty je zakázáno spalovat a dodržujte to!
Obal PET láhve je tvořen molekulemy složenými z uhlíku, vodíku a kyslíku.
n C6H4(CO2H)2 + n HOCH2CH2OH → [(CO)C6H4(CO2CH2CH2O)]n + 2n H2O
Jakkoliv by se zdálo že tato molekula může být ideální pro spalování v lokálních topeništích, není tomu tak.
Problém spalování je v tom, že v lokálních topeništích se nedosáhne potřebných podmínek k dokonalému
spálení (zahlcení - nedostatek kyslíku, nízká teplota) a vznikají škodlivé látky.
Z hlediska recyklovatelnosti PET lahví k dalšímu použití je na prvním místě odnést
láhve do určených kontejnerů k dalšímu zpracování.
Proč nejsou plasty především vykupovány, když jsou tak žádanou komoditou?
Hlavní problém je se zloději, kteří by Vám přes noc urvali nárazníky, zrcátka zpětná z auta,
okapy z domů, pouliční osvětlení, vše by prodali ve sběrně a že by za několik dnů paralyzovali
celou společnost, s tím by si věru hlavu nelámali.
Obal PET láhve je tvořen molekulemy složenými z uhlíku, vodíku a kyslíku.
n C6H4(CO2H)2 + n HOCH2CH2OH → [(CO)C6H4(CO2CH2CH2O)]n + 2n H2O
Jakkoliv by se zdálo že tato molekula může být ideální pro spalování v lokálních topeništích, není tomu tak.
Problém spalování je v tom, že v lokálních topeništích se nedosáhne potřebných podmínek k dokonalému
spálení (zahlcení - nedostatek kyslíku, nízká teplota) a vznikají škodlivé látky.
Z hlediska recyklovatelnosti PET lahví k dalšímu použití je na prvním místě odnést
láhve do určených kontejnerů k dalšímu zpracování.
Proč nejsou plasty především vykupovány, když jsou tak žádanou komoditou?
Hlavní problém je se zloději, kteří by Vám přes noc urvali nárazníky, zrcátka zpětná z auta,
okapy z domů, pouliční osvětlení, vše by prodali ve sběrně a že by za několik dnů paralyzovali
celou společnost, s tím by si věru hlavu nelámali.
Editace: 12.6.2020 - 18:57
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-dakon-dor-f20-prikladani-predehrateho-paliva-id-663