Re: Jak ekonomicky topit v kotle Dakon DOR
AD MOB
Přečtěte si návod k obsluze a ten by vám měl dát základní informace.
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/dor_pr.pdf
V kotle musí od začátku zátopu hořet, plameny stráví kouř (přemění CO na CO2)
a tím pádem dochází k dokonalému spalování. Ještě se musíte naučit
správně seřídit přívod sekundárního vzduchu otvory v bočnicích.
Po zátopu je zkuste mírně otevřít a pozorovat horním otvorem nad spalovací
komorou, jak se mění barva plamenů - jasné plameny == zlepšení spalování a
zvýšení teploty spalin a tudíž ekonomičtější provoz, ale při topení dřevem
se tyto boční otvory většinou nepoužívají.
Pročtěte si další témata v tomto fóru.
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/dor_pr.pdf
V kotle musí od začátku zátopu hořet, plameny stráví kouř (přemění CO na CO2)
a tím pádem dochází k dokonalému spalování. Ještě se musíte naučit
správně seřídit přívod sekundárního vzduchu otvory v bočnicích.
Po zátopu je zkuste mírně otevřít a pozorovat horním otvorem nad spalovací
komorou, jak se mění barva plamenů - jasné plameny == zlepšení spalování a
zvýšení teploty spalin a tudíž ekonomičtější provoz, ale při topení dřevem
se tyto boční otvory většinou nepoužívají.
Pročtěte si další témata v tomto fóru.
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)

Základní chyba viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=447&title=Dakon-DOR-F20
- ponechaná otevřená spodní popelová dvířka ( dvířka se musí po rozhoření
- asi 15 minut - těsně uzavřít a do plamenu se přidává vzduch buď horním
přikládacím víkem (pootevřít otvor), nebo lépe bočními otvory - princip letlampy)
Kotel Dakon DOR na tuhá paliva pracuje na principu letlampy kde palivo se musí nechat
rozhořet, pak přidusit dusivkou na popelových dvířkách a vpustit do plamenů boční vzduch
pokud jsou tmavé bez života. Pak nastane to, co v níže uvedeném videu zcela na konci.
Plamen je krátký, jasný, do fialova zbarvený, velmi výhřevný bez kouře.
**VIDEO YOUTUBE
Porucha:
Výkon kotle je příliš nízký.
– Chybná poloha čisticího víka.– Nasaďte víko správně na otvor na dně popelové komory.
– Krycí deska a víko pro přikládání netěsní.– Zkontrolujte a případně vyměňte těsnění.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory.– Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Nedostatečný tah. – Přizpůsobte komín.
– Příliš nízká výhřevnost paliva.– Při nízké venkovní teplotě použijte palivo s vyšší výhřevností.
Nastavení není možné, oheň nehoří přes noc.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory. – Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Dvířka pro odstraňování popele netěsní. – Zkontrolujte polohu těsnění, případně je vyměňte.
– Příliš velký tah.– Snižte tah pomocí redukční klapky, přizpůsobte komín.
Vysoká teplota v kotli a současněnízká teplota otopných těles.–
Příliš vysoký hydraulický odpor, zvláštěu systémů bez aktivního oběhu.– Prověřte zanesení otopného systému usazeninami, zkontrolujte funkci čerpadla topného systému.
– Příliš silný tah nebo příliš vysoká výhřevnost paliva. – Snižte tah pomocí komínové klapky ve spalinové trubce.
Jak vysoký má být komín pro kotle Dakon DOR?
Z obrázků, co jsem viděl, mi tedy odhořívací nepřipadal ani jeden. Pokud bych chtěl jet uhlí/dřevo, volil bych DOR 25 MAX (nebo DOR 32), pokud bych chtěl jet čistě jen dřevo, asi bych bral spíš DOR 32D. Proč? Dřevo je nejlepší spalovat pyrolytickým způsobem. Prostě prchavá složka hořlaviny se prožene velmi vysokou teplotou, kde se to rozloží na elementární molekuly a ty pak už po přivedení sekundáru dokonale a bez jakéhokoliv kouře vyhoří. To je princip, zdaleka ne každý zplyňovák ho ale splní. Ten DOR 32 D má přívod vzduchu dusivkou v horních přikládacích dvířkách, vzduch jde dolů násypkou do ohniště. Díky tomu dříví v násypce prohořívá v celém jejím objemu (proti proudu vzduchu) a dole na roštu se stabilně udržuje velká vrstva rozžhaveného dřevěného uhlí. Právě ta způsobí ohřev kouře (prchavé hořlaviny) na vysokou teplotu, jeho rozklad a následné dokonalé spalování. Pak je tu druhá možnost, použít klasický DOR 25 MAX či 32 a dříví trochu prokládat uhlím. To udrží dole na roštu dastatečnou vrstvu žhavého i při přivodu vzduchu spodem, takže spalování je opět pyrolytické. Prohoření paliva v násypce pak lze snadno dosáhnout otevřením příslušné clonky v přikládacích dvířkách. Mezi spalováním dřeva klasicky a na vrstvě vysoce žhavého je z hlediska využití jeho energie opravdu velký rozdíl.
V roštu jsou přílíš velke díry a nedrží se žhavý popel z dřeva co stím,dřevo pak vyhasne a je konec ... 

Jak jste upevnil spoiler na krycí desku. Děkuji za odpověď.
Editace: 1349896853
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-jak-ekonomicky-topit-v-kotle-dakon-dor-id-250
AD