Re: Dakon DOR F20
Zdravím Admine,
v hloubi duše jsem doufal, že se ozvete. Děkuju.
1-rozumím tomu dobře? Až se roztopí na 70, dvířka zavřu a dusivku nechám na 1,5 cm, nastavím zavření na 5mm a víc si jí nevšímám?
2-ano, roztápěcí klapka je zavřená
3-už sem zkoušel přidat i terc vzduch, ale plamen je potom hodně fialový
4-až vstanu (jsem na noční) tak hodím kolik to je kg ty dvě lopatky.
Děkuju
v hloubi duše jsem doufal, že se ozvete. Děkuju.
1-rozumím tomu dobře? Až se roztopí na 70, dvířka zavřu a dusivku nechám na 1,5 cm, nastavím zavření na 5mm a víc si jí nevšímám?
2-ano, roztápěcí klapka je zavřená
3-už sem zkoušel přidat i terc vzduch, ale plamen je potom hodně fialový
4-až vstanu (jsem na noční) tak hodím kolik to je kg ty dvě lopatky.
Děkuju
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Vtip století - jak poznáme že je venku chladno | vtip-stoleti-jak-pozname-ze-je-venku-chladno-id-394
+18°C Obyvatelé Havaje si berou na noc dvě přikrývky.
+10°C Obyvatelé helsinských činžáků vypínají topení. Rusové pěstují kytičky.
+2°C Italská auta nejdou nastartovat.
0°C Destilovaná voda zamrzá.
-1°C Dech se stává viditelným. Rusové jedí zmrzlinu a popíjejí studené pivo.
-4°C Pes se ti snaží nacpat do postele.
-8°C Bezdomovci vlézají na noc do krabic.
-10°C Francouzská auta přestávají startovat.
-12°C Politikové začínají mluvit o bezdomovcích.
-15°C Americká auta nejdou nastartovat.
-18°C Helsinští nájemníci zapínají topení. Obyvatelé Havaje už zmrzli.
-20°C Dech se stává slyšitelným.
-21°C Pokud vůbec dostaneš psa na vyčůrání ven, musíš ho potom ukopnout.
-22°C Bezdomovci si berou dvě krabice přes sebe.
-24°C Německá auta nejdou nastartovat.
-27°C Pes ti zkouší vlézt pod pyžamo.
-29°C Švédské automobily přestávají startovat.
-32°C Bezdomovci zmrzli a jsou v krabicích stohováni za městem.
-33°C Žádné normální, ani ruské auto už nejde nastartovat.
-38°C Rusové si zapínají vrchní knoflíky u košile.
-43°C Ruská auta nestartují už ani na vodku.
-50°C Auto se ti snaží nacpat do postele.
-60°C Obyvatelé Helsinek zmrzli. Tuleni opouštějí Grónsko a stěhují se na jih.
-70°C Zamrzlo peklo. Univerzita v Kuzněcku organizuje přespolní orientační závod na zahřátí.
-75°C Santa Klaus opouští polární kruh.
-120°C Alkohol zmrzl. Rusové jsou naštvaní.
-268°C Hélium zkapalnělo.
-273,15°C Absolutní nula. Ustává pohyb elementárních částic. Rus, žužlaje zmrzlou vodku, připouští, že se venku ochladilo.
+10°C Obyvatelé helsinských činžáků vypínají topení. Rusové pěstují kytičky.
+2°C Italská auta nejdou nastartovat.
0°C Destilovaná voda zamrzá.
-1°C Dech se stává viditelným. Rusové jedí zmrzlinu a popíjejí studené pivo.
-4°C Pes se ti snaží nacpat do postele.
-8°C Bezdomovci vlézají na noc do krabic.
-10°C Francouzská auta přestávají startovat.
-12°C Politikové začínají mluvit o bezdomovcích.
-15°C Americká auta nejdou nastartovat.
-18°C Helsinští nájemníci zapínají topení. Obyvatelé Havaje už zmrzli.
-20°C Dech se stává slyšitelným.
-21°C Pokud vůbec dostaneš psa na vyčůrání ven, musíš ho potom ukopnout.
-22°C Bezdomovci si berou dvě krabice přes sebe.
-24°C Německá auta nejdou nastartovat.
-27°C Pes ti zkouší vlézt pod pyžamo.
-29°C Švédské automobily přestávají startovat.
-32°C Bezdomovci zmrzli a jsou v krabicích stohováni za městem.
-33°C Žádné normální, ani ruské auto už nejde nastartovat.
-38°C Rusové si zapínají vrchní knoflíky u košile.
-43°C Ruská auta nestartují už ani na vodku.
-50°C Auto se ti snaží nacpat do postele.
-60°C Obyvatelé Helsinek zmrzli. Tuleni opouštějí Grónsko a stěhují se na jih.
-70°C Zamrzlo peklo. Univerzita v Kuzněcku organizuje přespolní orientační závod na zahřátí.
-75°C Santa Klaus opouští polární kruh.
-120°C Alkohol zmrzl. Rusové jsou naštvaní.
-268°C Hélium zkapalnělo.
-273,15°C Absolutní nula. Ustává pohyb elementárních částic. Rus, žužlaje zmrzlou vodku, připouští, že se venku ochladilo.
Projevy: po zatopení v krbu, kamnech, kotli se spaliny valí zpět do místnosti.
Příčina zpětného komínového tahu:
Pokud není zanesený průduch komína, kouřovodu atd. kdy se spaliny valí do místnosti,
protože nemají jinou cestu,
pak hlavní příčina je malý tah komína z důvodu, že venkovní teplota vzduchu je vyšší než teplota vzduchu v průduchu komína.
Studený vzduch z průduchu komína má snahu "padat" do krbu (spotřebiče),
jelikož studený vzduch je těžší, jak teplý (studený plyn má menší objem a větší hustotu, jak zahřátý).
Ve spotřebiči mnohdy stačí zapálit noviny (celé i více), či tenký papír, aby do komína šel horký vzduch, vytlačil studený a nastal komínový tah správným směrem, tedy od spotřebič k ústí komína.
Pokud si tedy spaliny z novin, či tenkého papíru najdou cestu ze spotřebiče do "komína" mělo by být vyhráno a můžeme zatopit, ale zase dostatek papíru a třísek, aby došlo okamžitě dokonalému spalování a tím i vysoké teplotě spalin a dostatečnému tahu a palivo musí stále hořet, čili pokud v mrazivých dnech například palivo doslova "pěchujeme" v teplých dnech by nám takto napěchované palivo mohlo začít jen doutnat, spaliny by ztratily velmi rychle potřebnou teplotu a znovu by se začali tlačit do místnosti.
Pozor:
Na otravu spalinami, které pronikly do místnosti ze spotřebiče zpětným tahem komína se každoročně otráví na celém světě mnoho lidí.
Příčina zpětného komínového tahu:
Pokud není zanesený průduch komína, kouřovodu atd. kdy se spaliny valí do místnosti,
protože nemají jinou cestu,
pak hlavní příčina je malý tah komína z důvodu, že venkovní teplota vzduchu je vyšší než teplota vzduchu v průduchu komína.
Studený vzduch z průduchu komína má snahu "padat" do krbu (spotřebiče),
jelikož studený vzduch je těžší, jak teplý (studený plyn má menší objem a větší hustotu, jak zahřátý).
Ve spotřebiči mnohdy stačí zapálit noviny (celé i více), či tenký papír, aby do komína šel horký vzduch, vytlačil studený a nastal komínový tah správným směrem, tedy od spotřebič k ústí komína.
Pokud si tedy spaliny z novin, či tenkého papíru najdou cestu ze spotřebiče do "komína" mělo by být vyhráno a můžeme zatopit, ale zase dostatek papíru a třísek, aby došlo okamžitě dokonalému spalování a tím i vysoké teplotě spalin a dostatečnému tahu a palivo musí stále hořet, čili pokud v mrazivých dnech například palivo doslova "pěchujeme" v teplých dnech by nám takto napěchované palivo mohlo začít jen doutnat, spaliny by ztratily velmi rychle potřebnou teplotu a znovu by se začali tlačit do místnosti.
Pozor:
Na otravu spalinami, které pronikly do místnosti ze spotřebiče zpětným tahem komína se každoročně otráví na celém světě mnoho lidí.
Ty skořápky jsem dal na uhlí (bez pilin) a opravdu to bouchalo jak ve stabiláku, kolem dokola rychle za sebou. Raději jsem je proto rozhodil jednoduše po uhlí, nechtělo se mi je skladovat zvlášť. Piliny jsem nasypal zas jindy do násypky na hořící uhlí, které mi předtím propadalo do popelníku, přesypávat tam hořící uhlí nebyl zrovna správný nápad.
Důvody proč omezuji výkon: 1) Počitali jsme s 24 kW a zatím máme asi 35 kW, tedy zbytečně moc. Větší výkon vede nutně i k vyšší teplotě odchozích spalin a tedy i k zbytečnému úniku tepla. 2) Na kotli velkým výkonem vzniká velký tepelný spád, systém je proto při plném nabití nádrže o něco blíž svému varu. Řešením by bylo přidat na výkonu kotlového čerpadla, to je ale až ta poslední možnost. 3) Nakonec je to problém i v případě varu systému, kdo to zažil ví, že to opravdu stojí za to. Už jen např. dimenze potrubí od pojišťovacích ventilů (směrem k odpadu) tomu musí odpovídat, jinak pára v něm urychlí sloupce vody na šílenou rychlost a vznikne tzv. vodní kladivo. Projevuje se to pak jako by někdo třískal obrovskou palicí přímo do topení, čtenáři s tím možná budou mít vlastní zkušenosti. Podle mne jsou současné normy týkající se bezpečnosti systémů ÚT děravé a nedokonalé a systémy podle nich navržené nejsou zcela bezpečné. Platí ale že lepší je alespoň něco než nic. V našem případě je nadměrný výkon způsobený velkým komínovým tahem a proto nyní zkusím cestu dalšího škrcení na přívodu vzduchu. Zkušenost s hradidlem mi poskytla celkem dobrou orientaci, kam asi bych chtěl stav kotle dostat (viz. výše popsaný stav kdy kotel jede prakticky neslyšně).
Co mne velmi zajímá, je váš názor na správné nastavení kotle. Návod ke kotli mi k tomu poskytl ne zcela úplné informace, proto jsem postupoval podle vlastního úsudku a pozorovnání. V určité fázi jsem zkoušel nastavit kotel tak, aby z komína nevycházel žádný viditelný dým (ani při pohledu z těsné blízkosti). Zjistil jsem ale, že v takovém stavu zůstává nádrž žalostně nenahřátá a paliva se při tom spotřebuje znatelně víc. To jsem přitom nastavoval plameny v kotli právě tak, aby těsně dosahovaly k hornímu okraji té vodní lamely, pak nad komínem nebyly znát žádné stopy po kouři. Zřejmě tam šlo při tomto nastavení moc terciálního vzduchu, spaliny se moc vychladily a vlivem špatného přenosu tepla spadla účinnost. Proto jsem se vrátil zpět k nastavení, kdy nad vodní lamelou přechází velký plamen (přivřením terciálu), kotel při tom začal i víc bublat a vřít. Naše rozdílná zkušenost je asi v tom nadbytečném komínovém tahu a velkém výkonu. Optimálně nastavený plamen při 35 kW bude prostě mnohem mohutnější než ten při 24 kW. Kotlům Dakon DOR zřejmě opravdu rozumíte, velmi by mne proto zajímaly důvody pro to vámi popsané nastavení, předem děkuji.
Důvody proč omezuji výkon: 1) Počitali jsme s 24 kW a zatím máme asi 35 kW, tedy zbytečně moc. Větší výkon vede nutně i k vyšší teplotě odchozích spalin a tedy i k zbytečnému úniku tepla. 2) Na kotli velkým výkonem vzniká velký tepelný spád, systém je proto při plném nabití nádrže o něco blíž svému varu. Řešením by bylo přidat na výkonu kotlového čerpadla, to je ale až ta poslední možnost. 3) Nakonec je to problém i v případě varu systému, kdo to zažil ví, že to opravdu stojí za to. Už jen např. dimenze potrubí od pojišťovacích ventilů (směrem k odpadu) tomu musí odpovídat, jinak pára v něm urychlí sloupce vody na šílenou rychlost a vznikne tzv. vodní kladivo. Projevuje se to pak jako by někdo třískal obrovskou palicí přímo do topení, čtenáři s tím možná budou mít vlastní zkušenosti. Podle mne jsou současné normy týkající se bezpečnosti systémů ÚT děravé a nedokonalé a systémy podle nich navržené nejsou zcela bezpečné. Platí ale že lepší je alespoň něco než nic. V našem případě je nadměrný výkon způsobený velkým komínovým tahem a proto nyní zkusím cestu dalšího škrcení na přívodu vzduchu. Zkušenost s hradidlem mi poskytla celkem dobrou orientaci, kam asi bych chtěl stav kotle dostat (viz. výše popsaný stav kdy kotel jede prakticky neslyšně).
Co mne velmi zajímá, je váš názor na správné nastavení kotle. Návod ke kotli mi k tomu poskytl ne zcela úplné informace, proto jsem postupoval podle vlastního úsudku a pozorovnání. V určité fázi jsem zkoušel nastavit kotel tak, aby z komína nevycházel žádný viditelný dým (ani při pohledu z těsné blízkosti). Zjistil jsem ale, že v takovém stavu zůstává nádrž žalostně nenahřátá a paliva se při tom spotřebuje znatelně víc. To jsem přitom nastavoval plameny v kotli právě tak, aby těsně dosahovaly k hornímu okraji té vodní lamely, pak nad komínem nebyly znát žádné stopy po kouři. Zřejmě tam šlo při tomto nastavení moc terciálního vzduchu, spaliny se moc vychladily a vlivem špatného přenosu tepla spadla účinnost. Proto jsem se vrátil zpět k nastavení, kdy nad vodní lamelou přechází velký plamen (přivřením terciálu), kotel při tom začal i víc bublat a vřít. Naše rozdílná zkušenost je asi v tom nadbytečném komínovém tahu a velkém výkonu. Optimálně nastavený plamen při 35 kW bude prostě mnohem mohutnější než ten při 24 kW. Kotlům Dakon DOR zřejmě opravdu rozumíte, velmi by mne proto zajímaly důvody pro to vámi popsané nastavení, předem děkuji.
Bullerjan - video ukazuje princip i využití kamen Bullerjan k snadnému
vytápění objektů.
Kamna jsou nezaměnitelná svým tvarem připomínajícím sud naležato
s několika rourami na ohřev a cirkulaci vzduchu.
**VIDEO YOUTUBE
vytápění objektů.
Kamna jsou nezaměnitelná svým tvarem připomínajícím sud naležato
s několika rourami na ohřev a cirkulaci vzduchu.
**VIDEO YOUTUBE
Dobrý den, mám problém s kotlem Dakon Dor 25. Topím dřevem a hnědým uhlím. Kotel teda čoudí jak ďas, ale to by mě ani tak netrápilo. Problém je v tom, že teplota stoupá, jenom když otevřu klapku. Jakmile klapku zavřu, tak začne teplota okamžitě klesat a dochází ke špatnému spalování. Musím lítat každou půl hodinu do kotelny, abych udržel teplotu mezi padesáti a šedesáti. Na vyšší teplotu se nedostanu, to bych musel nechat klapku pořád otevřenou.
Editace: 1391660466
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-dakon-dor-f20-id-649