Re: Dírka v radiátoru
Vyzkoušejte ten Patex stojí asi 110 korun
(možná budete muset odpustit vodu ze systému,
aby to šlo zalepit)
a nebo zrovna odborník ať se na to podívá, ale topenáři
neradi něco látají, raději vymění celé díly, aby to
nemuseli za týden přijet dělat znovu. Ono to
pro topenáře není dobrá reklama, když se musí
vracet. Pak to vypadá, že neumí udělat pořádně
svou práci hned na poprvé.
(možná budete muset odpustit vodu ze systému,
aby to šlo zalepit)
a nebo zrovna odborník ať se na to podívá, ale topenáři
neradi něco látají, raději vymění celé díly, aby to
nemuseli za týden přijet dělat znovu. Ono to
pro topenáře není dobrá reklama, když se musí
vracet. Pak to vypadá, že neumí udělat pořádně
svou práci hned na poprvé.
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Ty skořápky jsem dal na uhlí (bez pilin) a opravdu to bouchalo jak ve stabiláku, kolem dokola rychle za sebou. Raději jsem je proto rozhodil jednoduše po uhlí, nechtělo se mi je skladovat zvlášť. Piliny jsem nasypal zas jindy do násypky na hořící uhlí, které mi předtím propadalo do popelníku, přesypávat tam hořící uhlí nebyl zrovna správný nápad.
Důvody proč omezuji výkon: 1) Počitali jsme s 24 kW a zatím máme asi 35 kW, tedy zbytečně moc. Větší výkon vede nutně i k vyšší teplotě odchozích spalin a tedy i k zbytečnému úniku tepla. 2) Na kotli velkým výkonem vzniká velký tepelný spád, systém je proto při plném nabití nádrže o něco blíž svému varu. Řešením by bylo přidat na výkonu kotlového čerpadla, to je ale až ta poslední možnost. 3) Nakonec je to problém i v případě varu systému, kdo to zažil ví, že to opravdu stojí za to. Už jen např. dimenze potrubí od pojišťovacích ventilů (směrem k odpadu) tomu musí odpovídat, jinak pára v něm urychlí sloupce vody na šílenou rychlost a vznikne tzv. vodní kladivo. Projevuje se to pak jako by někdo třískal obrovskou palicí přímo do topení, čtenáři s tím možná budou mít vlastní zkušenosti. Podle mne jsou současné normy týkající se bezpečnosti systémů ÚT děravé a nedokonalé a systémy podle nich navržené nejsou zcela bezpečné. Platí ale že lepší je alespoň něco než nic. V našem případě je nadměrný výkon způsobený velkým komínovým tahem a proto nyní zkusím cestu dalšího škrcení na přívodu vzduchu. Zkušenost s hradidlem mi poskytla celkem dobrou orientaci, kam asi bych chtěl stav kotle dostat (viz. výše popsaný stav kdy kotel jede prakticky neslyšně).
Co mne velmi zajímá, je váš názor na správné nastavení kotle. Návod ke kotli mi k tomu poskytl ne zcela úplné informace, proto jsem postupoval podle vlastního úsudku a pozorovnání. V určité fázi jsem zkoušel nastavit kotel tak, aby z komína nevycházel žádný viditelný dým (ani při pohledu z těsné blízkosti). Zjistil jsem ale, že v takovém stavu zůstává nádrž žalostně nenahřátá a paliva se při tom spotřebuje znatelně víc. To jsem přitom nastavoval plameny v kotli právě tak, aby těsně dosahovaly k hornímu okraji té vodní lamely, pak nad komínem nebyly znát žádné stopy po kouři. Zřejmě tam šlo při tomto nastavení moc terciálního vzduchu, spaliny se moc vychladily a vlivem špatného přenosu tepla spadla účinnost. Proto jsem se vrátil zpět k nastavení, kdy nad vodní lamelou přechází velký plamen (přivřením terciálu), kotel při tom začal i víc bublat a vřít. Naše rozdílná zkušenost je asi v tom nadbytečném komínovém tahu a velkém výkonu. Optimálně nastavený plamen při 35 kW bude prostě mnohem mohutnější než ten při 24 kW. Kotlům Dakon DOR zřejmě opravdu rozumíte, velmi by mne proto zajímaly důvody pro to vámi popsané nastavení, předem děkuji.
Důvody proč omezuji výkon: 1) Počitali jsme s 24 kW a zatím máme asi 35 kW, tedy zbytečně moc. Větší výkon vede nutně i k vyšší teplotě odchozích spalin a tedy i k zbytečnému úniku tepla. 2) Na kotli velkým výkonem vzniká velký tepelný spád, systém je proto při plném nabití nádrže o něco blíž svému varu. Řešením by bylo přidat na výkonu kotlového čerpadla, to je ale až ta poslední možnost. 3) Nakonec je to problém i v případě varu systému, kdo to zažil ví, že to opravdu stojí za to. Už jen např. dimenze potrubí od pojišťovacích ventilů (směrem k odpadu) tomu musí odpovídat, jinak pára v něm urychlí sloupce vody na šílenou rychlost a vznikne tzv. vodní kladivo. Projevuje se to pak jako by někdo třískal obrovskou palicí přímo do topení, čtenáři s tím možná budou mít vlastní zkušenosti. Podle mne jsou současné normy týkající se bezpečnosti systémů ÚT děravé a nedokonalé a systémy podle nich navržené nejsou zcela bezpečné. Platí ale že lepší je alespoň něco než nic. V našem případě je nadměrný výkon způsobený velkým komínovým tahem a proto nyní zkusím cestu dalšího škrcení na přívodu vzduchu. Zkušenost s hradidlem mi poskytla celkem dobrou orientaci, kam asi bych chtěl stav kotle dostat (viz. výše popsaný stav kdy kotel jede prakticky neslyšně).
Co mne velmi zajímá, je váš názor na správné nastavení kotle. Návod ke kotli mi k tomu poskytl ne zcela úplné informace, proto jsem postupoval podle vlastního úsudku a pozorovnání. V určité fázi jsem zkoušel nastavit kotel tak, aby z komína nevycházel žádný viditelný dým (ani při pohledu z těsné blízkosti). Zjistil jsem ale, že v takovém stavu zůstává nádrž žalostně nenahřátá a paliva se při tom spotřebuje znatelně víc. To jsem přitom nastavoval plameny v kotli právě tak, aby těsně dosahovaly k hornímu okraji té vodní lamely, pak nad komínem nebyly znát žádné stopy po kouři. Zřejmě tam šlo při tomto nastavení moc terciálního vzduchu, spaliny se moc vychladily a vlivem špatného přenosu tepla spadla účinnost. Proto jsem se vrátil zpět k nastavení, kdy nad vodní lamelou přechází velký plamen (přivřením terciálu), kotel při tom začal i víc bublat a vřít. Naše rozdílná zkušenost je asi v tom nadbytečném komínovém tahu a velkém výkonu. Optimálně nastavený plamen při 35 kW bude prostě mnohem mohutnější než ten při 24 kW. Kotlům Dakon DOR zřejmě opravdu rozumíte, velmi by mne proto zajímaly důvody pro to vámi popsané nastavení, předem děkuji.
Ještě se mě osvědčilo zasypat cihly jak ve spalovací komoře,tak v přikládací šachtě jemným popelem(utěsnění škvír).Nedochází k falešnýmu luftu.Posílám obrázky a skicu nařezání,skladby cihel(malíř ze mě nebude,ale je to snad pochopitelný).
http://cimrmara.rajce.idnes.cz/zkouska
http://cimrmara.rajce.idnes.cz/zkouska
Přečtěte si možné příčiny:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=180
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=185
Je zřejmé že pokud otevřete roztápěcí klapku 4. tak se zlepší odtah spalin
takže je třeba zkontrolovat stav komína a spalinových cest zda nejsou zaneseny
sazemi a dehtem. Ale odhaduji to na malou dávku paliva a to hořením klesne pod
přepážku 13. která odděluje násypku a nad palivem začne být nasáván falešný vzduch,
který ochladí prostor nad palivem a uhasí plameny.
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=180
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=185
Je zřejmé že pokud otevřete roztápěcí klapku 4. tak se zlepší odtah spalin
takže je třeba zkontrolovat stav komína a spalinových cest zda nejsou zaneseny
sazemi a dehtem. Ale odhaduji to na malou dávku paliva a to hořením klesne pod
přepážku 13. která odděluje násypku a nad palivem začne být nasáván falešný vzduch,
který ochladí prostor nad palivem a uhasí plameny.
Konečně mi někdo pověděl, proč kradou z aut části karoserie. Já jsem se mylně domníval, že je dají na bouračku. Dacani, on je to plech a šup s ním do šmelcu. To samí platí o litých kolech z hliníkových slitin. Heureka! PS: Vykupuje se sklolaminát, jinak nevím, kde ty tuningový křídla končí.
Editace: 1352193876
Počet článků v kategorii: 401
Url:re-dirka-v-radiatoru-id-310